Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Maksoihan se 500 euroa, vaikka annoin rätälille.
Vierailija kirjoitti:
Pukuni ei maksanut mitään, lainasin sen mieheni serkulta. Olin tosin ostanut kirpparilta 3 euron hameen ja 1 euron puseron, mutta miehen suku ei hyväksynyt niitä, joten sain lainata
Miksi näytit vaatteitasi miehen suvulle ennen häitä?
Vuonna 2020 n. 1000 euroa. Yksinkertainen A-linjainen mekko, pitsiyläosa ja sifonkihelma. Olen tyytyväinen mekkoon mutta jälkikäteen miettii, että jos sen olisi ostanut jostain muualta kuin hääpukuliikkeestä niin se sama puku olisi varmaan ollut halvempi. Itse maksoin kuitenkin, eikä siihen talous kaatunut, onneksi. Säästimme häitä varten muutaman vuoden. Jos tulee tarve niin sitä voi käyttää uudelleen jossain hienoissa juhlissa, varsinkin jos onnistuisin värjäyttämään eri väriseksi.
100€ netistä, en vaihtaisi mihinkään :)
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä suurin osa on mennyt naimisiin maistraatissa 10 € mekossa? Jotenkin olen kuvitellut, että perinteiset häät juhlineen ja hääpukuineen olisivat edelleen yleisin tapa mennä naimisiin.
Luulen, että tällaiseen ketjuun vastaavat enemmän ne jotka haluavat puhua siitä, että ei ollut kalliit häät eikä kallis puku :D onhan se järjetöntä laittaa kamalia summia yksiin juhliin. Itse olen toki näitä joilla oli isot juhlat ja kallis puku! Ei kaduta
Kankaat taisi maksaa noin 100€, ompelija-siskoni teki puvun. En ikinä laittaisia satoja euroja kerran pidettävään mekkoon.
1500€, äitini maksoi puvun. Ei kaduta, kaunis puku.
1700e viime vuoden häihin, oli alennuksessa, todellinen hinta 2450e.
Noin satasen mekko, jonka alunperinkin valitsin niin, että olen voinut käyttää sitä monissa juhlissa. Puku oli ja on edelleen todella kaunis.
Mä muistan kuinka teininä haaveilin, että sitten kun meen naimisiin, niin nain rikkaan miehen ja mulla on joku huippudesignerin (mielellään italialaisen) suunnittelema hääpuku ja häät tietty Italiassa 😅😂 Hieman ajatukset muuttuneet tuosta... Onneksi.
Puku maksoi 350€ v.2004. Se oli hääpukuliikkeen poisto, vuokraavat pukuja vain kolme kertaa ja tämä oli jo käynyt kolmet häät. Puku oli melko yksinkertainen lukuunottamatta pääntiellä ollutta lenkkikoristetta. Puku oli ihana! Ainut jota kadun, oli väärä miesvalinta.
Puku oli tarkoitus myydä, mutta lahjoitin sen Konttiin.
Toisella kerralla tavallinen pitkä iltapuku, 250€. Tykkäsin myös tästä ja kävin monet juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä suurin osa on mennyt naimisiin maistraatissa 10 € mekossa? Jotenkin olen kuvitellut, että perinteiset häät juhlineen ja hääpukuineen olisivat edelleen yleisin tapa mennä naimisiin.
Omasta puolesta mä voin sanoa (v2011, 80€ mekko ehkä) että kun aikuisena menee naimisiin siksi että juridiikka yksinkertaistuu niin se ei ollut mitenkään erikoinen päivä. Mutta mekko oli hyvä, sillä on juhlittu monet bileet myöhemminkin, nykyäänkin aina reissuilla mukana (ei ehkä enää ihan "juhla"mekko kun paljon pidetty).
Toki vaikka olisin mennyt kakskymppisenäkin naimisiin niin ei olis ollut kummoinen mekko, eikä isoja häitä, mieluummin hankin/koen jotain järkevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Sääliksi käy ääliöitä jotka heittävät elämänsä ja 1200 euroa hukkaan.
No ostin kullanhohtoisen pellavakankaisen pitkän mekon tavallisesta liikkeestä. Malli on niin kuin kotelomekko mutta nilkkaan saakka helma ja vähän levenee myös. Kaunis minusta ja kotimainen, maksoi about 180e
0 euroa. Exä antoi pakit karkauspäivän kosintaan, joten sen piti teettää mulle juhlamekko vaatturilla. En kyllä vieläkään ole mennyt naimisiin enkä mene. Mekko on. Kengät oli 3 eur kirppiksellä, valkoiset dupion-silkkiset. Ne pitäisi vielä värjätä tummansiniseksi, koska mekko on navy. En silti mene naimisiin, koska kansaneläke laskee.
Vierailija kirjoitti:
Tais olla tonnin pintaan, alessa, markka-aikana.
Mulla muuten sama paitsi euroina.
29 mk 90-luvun lopulla. Kokonaan valkoista pitsiä tavallisesta kaduntallaajan naistenvaateliikkeestä, KappAhl tai Lindex todennäköisesti.
Vuonna 1996 mentiin naimisiin. Siihen aikaan myynnissä olevat puvut oli liian prinsessamaisia minun makuuni, halusin paljon yksinkertaisemman puvun ilman puhvihihoja.
Siskoni kanssa suunnittelimme ja siskoni ompeli puvun. Isäpuoleni osti silkkikankaan ja minä hankin muut tarvikkeet. Kangas maksoi muutaman satasen markkoina ja muut tarvikkeet joitain kymppejä. Alushame oli jotain lainattua. Kengät jouduin ostamaan myös, mutta niiden hintaa en muista.
Puku on edelleen olemassa, mutta ei mahdu päälle. Seuraavan siivouksen yhteydessä pitänee tarkistaa sen kunto ja keksiä sille muuta käyttöä, jos se on kunnossa. Avioliitto voi edelleen hyvin, oikeastaan paremmin nyt, kun lapsiperheaika on takana ja elämme jälleen kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Jees. Mitä komeammat häät, sitä nopeammin ero. Ainakin mitä itse sukulaisten ja tuttavien häissä ollut.
Omat vielä pitämättä kun koeajalla 37 vuotta vasta.
Tais olla tonnin pintaan, alessa, markka-aikana.