Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
521/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

370€ zazabellan outlet liikkeestä. Kaunis pitsinen puku. 

Vierailija
522/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään maksaneet vaimolle, ruokatunnilla maistraattiin. On kuulemma katunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo kauan enkä muista mutta jossain liikkeessä teetettiin ja vanhemmat maksoivat sen. 

Vierailija
524/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 euroa näyttää lukevan hintalapussa

Vierailija
525/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen samettikangas, langat ja vetoketju noin 60 markkaa. 

Vierailija
526/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna vietettiin talvihäät maistraatissa.

Löysin (uutena) kirppikseltä luonnonvalkoisen, muhkeakauluksisen angoravillamekon, siihen kaveriksi nahkarotsi ja mustat maiharit silkkinauhoilla. Äiti taiteili kuivakukista seppeleen.

Mekko 40e, kukat 15e ja kengännauhat 10e.

Sulho pisti ihan ranttaliksi ja osti ihan virallisen pukuliivin dressmanista mutta hänkin pitkässä 70luvun nahkatakissa.

Käytin mekkoa heti seuraavalla viikolla myös Ukin hautajaisissa. Ja nyt syksyllä siihen oli aika ihana kääriytyä oman aviopuolison kainaloon soffalle.

Vaatteet on tehty mielestäni käytettäväksi ja myös joissain tapauksissa eteenpäin lahjoitettavaksi.

Kolmekymppisiä ollaan.

Vierailija
527/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolttu maksoi uutena Zazabellassa 400e. Häiden jälkeen pesetin sen ja vein kierrätyskeskukseen.  Joku sen sieltä on sitten ilmaiseksi saanut käyttöön.

Vierailija
528/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 ostettu hääpukuliikkeen alesta noin 300 euroa, normaalihinta yli tonnin. Mielestäni oli sopiva hinta opiskelijatason budjettiin. Maksoimme häät ja kaikki siihen liittyvät kulut kuten puvut yhdessä itse. Olin tyytyväinen pukuun ja se on minulla yhä tallessa.

Vierailija
529/583 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hääpäivä tärkeä onkin, en törsännyt kovin paljoa hääpukuun.

Kauniin ja omannäköisen kun voi saada myös edullisesti, oma 150€.

Säästynyt raha oli kivempi käyttää unelmien häämatkaa varten.

Minun haaveeni ei ollut/ole päivä morsiamena, vaan elämän pituinen avioliitto.

Niinpä. Nykyään kun jo yli puolet eroaa, mahtaa tuhansien eurojen hääpuku tuntua tuhlaukselta ja jopa kaduttaa.

Jaksaako niitä hääkuviakaan enää eron jälkeen katsella ja ihailla.

On kapea katseista ajatella, että kaikki ne jotka panostavat häihin ja mekkoon rahallisesti ovat juurikin niitä jotka haluavat hetken huumaa ja päivän prinsessana. Varmaan sellaisiakin on, mutta me panostimme häihin todella paljon ja olemme edelleen naimisissa ajatuksena pysyä yhdessä kunnes kuolema erottaa. Kuuluu hyviin tapoihin ainakin täällä, että miehen perhe maksaa häät.

Mitenköhän tämä toteutuisi esim. meillä, kun miehen vanhemmat ovat molemmat jo vaihtaneet hiippakuntaa?

Tunnen välillä itseni kummajaiseksi, kun en ole koskaan haaveillut häistä. En kaipaa "päivää prinsessana" ja ajatuskin vaikkapa hääpuvun hankkimisesta tuntuu sekä turhanpäiväiseltä että hivenen ahdistavalta. Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta, naimisissa ei olla vieläkään. Lasten takia se olisi toki järkevää, mutta itselleni riittäisi ihan nimet paperiin-tyylinen keikka maistraatissa. Ystävien häitä olen ollut järjestämässä kyllä ja kaasonakin pari kertaa. Se on ollut hauskaa, mutta toisaalta vahvistanut omaa fiilistäni siitä, etten itse kaipaa vastaavaa.

Vierailija
530/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25

No, en nyt oikeastaan halunnut mennä arkivaatteissa, koska se oli meidän yhteinen juhlapäivä.

Toki ajattelumme oli arkisempi, eli mekko on malliltaan ja materiaaliltaan kuviollista satiinia niin olen käyttänyt mekkoa vuosien ajan eri tavoin muuteltu kesäjuhlissa. Samoin miehellä on käytössä sama puku, minkä itselleen teetti.

Vierailija
531/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 markkaa, kirppikseltä. 

Vierailija
532/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e, oli tyyliltään - 60 luvun mekko, polvipituinen, kellohelma ja neliskanttinen pääntie. Myin sen 200e pari vuotta sitten. Maistraatissa vihittiin, kirkkoon en suostunut.

Vierailija
533/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin vuonna 2022. Häämekkoni silkkikangas, helminapit, silkkiompelulangat ja vetoketju maksoivat yhteensä 467 euroa. Ompelin mekon kahdessa päivässä. Olen tyytyväinen. Mekko on kaunis ja voin käyttää sit jatkossakin muissa juhlissa, kuten tarkoitus olikin.

Vierailija
534/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse. Kangas ei paljoa maksanut, ostin sen erään vaatevalmistajan myymälästä.

Vierailija
535/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää milloin (minä vuonna) menitte naimisiin.

Ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
536/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 € käytettynä. Oli malliltaan juuri sellainen, minkä halusin ja pienellä muokkauksella istui kauniisti. (Mekon Ovh. 1500 €) Häämekko meni jälkeeni vielä yhdelle morsiamelle ja olin tyytyväinen, kun sain mekon kiertoon pois vaatekaapistani.

Vierailija
537/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun pitsiluomus löytyi viime vuonna Etsystä latvialaisesta vintageliikkeestä ja maksoi toimituksineen noin 90 euroa. Netistä tilaaminen ei pelottanut, myyjä oli ottanut puvusta tarkat mitat ja vertaamalla niitä omiini olin varma sopivuudesta. Ihana puku ja päivä oli kaikin puolin.

Vierailija
538/583 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetätin silkkimekon ompelijalla vuonna 2014, materiaalit ja työ maksoi yhteensä 225e. Päätimme nopealla aikataululla naimisiinmenosta ja luotto-ompelija oli varmempi tapa saada mekko aikataulussa kuin verkkokauppa.

Vierailija
539/583 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät tänä kesänä, teetätän kaksiosaisen iltapukumaisen hääpuvun, jonka osia voi sitten myöhemmin käyttää vaikka työpaikan juhlissa yms. hinta kankaineen noin 2500€.

Vierailija
540/583 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Kontista 60-luvun vintagehäämekon. Reilusti alle satasen maksoi. Ompelijalla käytin sitä, vähän muokattiin helmaa ja hihoja, eikä sekään ollut kallista. Minusta mekko on edelleen kaunis, pidän vanhoista vaatteista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi