Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
240 euroa. Tilasin mekon Zalandon alesta, alkuperäinen hinta n. 500 e. Merkki oli saksalainen Ivy Oak, jolla on häämekkoihin keskittynyt mallisto. Mekko oli todella laadukas ja tuntui ihan oikealta häämekolta. Tein mittaukset todella tarkkaan, ja lopulta ainut mekkoon tarvittu korjaus oli helman lyhentäminen, mihin meni muistaakseni 40 euroa.
270 euroina, menin naimisiin Ruotsissa ja siellä hinta 3000 kr. Menin naimisiin 80-luvun puolivälissä. Harmi vain ettei sopinut kummallekkaan tyttäristäni niin tyylin kuin koon puolestakaan kun menivät naimisiin mutta näinhän se on että jokainen morsian haluaa mieleisensä hääpuvun eikä se välttämättä ole juuri se jota äitinsä käytti häissään vaikka se sopiva kooltaan sattuisi olemaankin. :)
(ulkomailta) Menimme naimisiin maistraatissa Ibizalla.
Minulla oli pitkä, valkoinen Ibiza- mekko päällä ja jonkinlainen tekokukka pitkien, vaaleitten hiukseni koristeena.
Miehellä oli kevyet, vaaleat housut+ vaalea, housuihin sopiva, tyyliltään hyvin rennonoloinen , housujen päällä pidettävä paita.
Meiltä unohtuivat sormuksetkin, kun kiireellä maistraattiin juostiin;
no, hyvin on rakkautta riittänyt aina tähän hetkeen saakka ja toiv. saamme olla yhdessä vielä pitkään tulevaisuudessakin.
Kansallispuku maksoi teetettynä muutaman tonnin. Käyttöä on ollut useasti häiden jälkeenkin, joten ei ollut kertakäyttömekko.
Vierailija kirjoitti:
Kansallispuku maksoi teetettynä muutaman tonnin. Käyttöä on ollut useasti häiden jälkeenkin, joten ei ollut kertakäyttömekko.
Munsalan?
Sain ilmaiseksi 50-luvun vintage-hääpuvun paikallisesta roskalava-ryhmästä.
noin 30 e. Fiftari-tyylinen mekko netistä tilattuna, tulee olemaan muutakin käyttöä. Tummahko väri, kaikki vaaleat saa mut näyttämään pahoinvoivalta kummitukselta.
Pienen piirin maistraattihäät oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun todella kaunis pitsinen, yksinkertainen, pitkä hääpukuni maksoi UFFilla 25 €. Vuosi oli 2000. Olin juuri menossa katsomaan hääpukuja varsinaiseen kauppaan kun bongasin matkalla tuon ihanan käytetyn, moitteettomassa kunnossa olleen puvun UFFilta. Enemmän omanäköiseni ei olisi puku voinut olla. Jä kyllä, kaikista maailman hääpuvuista olisin edelleen valmis ostamaan ihan saman puvun.
P.S. Naimisissakin ollaan edelleen.
Sama. Kirpparilta erittäin kaunis lohenpunainen pellavaleninki. Lyhensin ja tein helmasta rusetin sivuhalkioon. Kaunein puku mitä voin kuvitella. Satoja kuvia juhlista. Maistraattivihkiminen, tutun papin siunaus
Ja vuosi oli 2016
N. 10 e. Kirpparilta mekko + tuunaus. No, näyttikin edulliselta, mutta häissä säästetyt rahat tulivat tarpeesern myöhemmin lapsettomuushoidoissa.
10 metriä silkkisatiinia plus vetoketju eli 500 markkaa.
Ompelin itse, valkoista satiinia hame, pitsiä yläosa. Kumpaakin osaa käytin pari kertaa muissa juhlissa, kunnes vein kirpparille. Tarvikkeet maksoi ehkä muutaman kympin. Kengät olivat valkoiset perusavokkaat, niilläkin mentiin muutamat muutkin juhlat. Hiukset laitoin itse, koska oli aivan lyhyt kampaus, ei tarvinnut nutturoita väännellä. Morsiuskimpun sain lahjaksi ystävältä, joka piti kukkakauppaa.
170 euroa. Mekko on edelleen lempivaatteeni ja käytän sitä usein tilaisuuksissa, joihin se sopii. Mekko on siis smart casual-tyylinen, ei valkoinen. Itselleni oli tärkeää että mekko on kotimainen ja laadukas ja että voin käyttää sitä myös häiden jälkeen. Lisäksi kotimaisesta käsityöstä 170 euroa on naurettavan vähän, en ole kertaakaan katunut ja hääkuvissa näytämme puolisoni kanssa upeilta. Hän teetti pukunsa ja se maksoi muistaakseni useita kertoja enemmän.
Ompelin itse näyttävän puvun pitkällä laahuksella, laajoilla pitsikuvioilla ja helmikirjailuilla. Tarvikket maksoivat ehkä satasen.
Vierailija kirjoitti:
170 euroa. Mekko on edelleen lempivaatteeni ja käytän sitä usein tilaisuuksissa, joihin se sopii. Mekko on siis smart casual-tyylinen, ei valkoinen. Itselleni oli tärkeää että mekko on kotimainen ja laadukas ja että voin käyttää sitä myös häiden jälkeen. Lisäksi kotimaisesta käsityöstä 170 euroa on naurettavan vähän, en ole kertaakaan katunut ja hääkuvissa näytämme puolisoni kanssa upeilta. Hän teetti pukunsa ja se maksoi muistaakseni useita kertoja enemmän.
Ja kaikki häiden kulut maksoimme puoliksi, ja olemme edelleen naimissa ja valtavan rakastuneita. Minulle avioliitto on todellakin turvasatama ja puolisoni elämäni tärkein ihminen.
1500 + muutostyöt, alushame ym. Vuonna 2010. Oli järjellä ajateltuna liian kallis, mutta en ole silti katunut. Se oli täydellinen. Vintage-henkinen olkaimeton lantiolle asti kapea pitsipuku, jossa leveä helma ja pieni laahus. Ihan erilainen, mitä olin ajatellut, mutta kun sovitin sitä, niin kliseisesti valinta oli heti selvä.
Taisi maksaa 8 euroa. Minulla oli kaksi vaihtoehtoa häämekoksi. Maistraatissa mentiin naimisiin. Mekko on ollut arki käytössä sen jälkeen. Miksi yhden päivän takia monen sadan/tonnin mekko?
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Ei kannata tuon asian takia ketään sääliä, että on ollut halpa mekko häissä :D
Sääli niitä jotka on menneet kalliissa menossa huonon miehen kanssa naimisiin ja eronneet hetken kuluttua ;)
Oma mekko maksoi ehkä 80 markkaa, vaikka en kyllä ole varma olisinko noin paljon ruvennut yhdestä mekosta maksamaan. Saatan muistaa väärin, ehkä se oli vain 40 markkaa?
No joka tapauksessa Halpahallista ostin ja seurakuntakodin pikkukappelissa mentiin naimisiin kahden todistajan läsnäollessa. Todistajat oli seurakunnan työntekijöitä.
Hyvin mekko asiansa ajoi ja on vieläkin kaapinperällä tallessa. Naimisissa on oltu lähes 30 vuotta.
Köyhänä opiskelijana menin naimisiin Vilan norsunluunvalkoisessa pitsimekossa, joka taisi maksaa 69€ Ja sormus oli 169€ ja menimme naimisiin vanhempieni takapihalla ja kakkukahvit oli sen jälkeen. Ei maksaneet paljoa. Tuo oli v.2010 mutta tietenkin jos nyt voisin valita niin olisin halunnut kunnon kirkkohäät, hienon mekon ja kunnon timanttisormuksen.
Olemme menossa naimisiin ensi kesänä. Kyllä vastauksen ehtona oli maistraattivihkiminen, toinen vaihtoehto olisi ollut parikolmesataa vierasta. Asukin on valittu, luonnonvalkoiset pellavahousut ja pitsineule tai pellavapaita. Asun hinta jää alle kahdenkympin, ostettu poistojen poistoista. Emme kerro etukäteen kenellekään, ja hyvin harvalle jälkikäteenkään. Avioliittosuunnitelmasta tietää tällä hetkellä vain me kaksi ja lakimies. Tiedän yhden lapsenlapsen suuttuvan salamyhkäisyydestä, mutta meille avioliitto on keskinäinen sopimus ja tapa turvata toistemme asema.
Käytettynä ostettu kyyhkynsininen, pitsinen kotelomekko 95€ vintageliikkeestä