Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
341/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 500 euroa. 

Kankaat ostin Eurokankaasta ja ystäväni ompeli itse tekemäni suunnitelman mukaan.

Punaista silkkiä ja itse tein punaisilla ja harmailla lasihelmillä kirjailut miehustaan ja huiviin.

Vierailija
342/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvikkeet maksoivat 150 markkaa. Ompelin sen itse eli omalle työlleni en osaa laskea hintaa. Olin tyytyväinen lopputulokseen.

Ei sillä puvulla naimisissa olla! Kyllä pariskunnan luonteiden yhteensopivuus ja samanaikainen henkinen kasvaminen merkitsee enemmän avioliitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vintageliikkeestä, maksoi 90 euroa.

Vierailija
344/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

260 euroa muokkauksineen, alepuku. Olin varautunut maksamaan 500-800 euroa, mutta tuo mekko vei sydämeni, oli juuri sitä mitä hain 🥰

Vierailija
345/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on aivan muuta kuin turvasatama. Mieti asiaa uudelta kantilta, turha pitää tulevaa miestäsi ja yhteistä elämäänne turvasatamana, elämä on pitkällä juoksulla vuosien mittaan aivan muuta, tulet sen vielä näkemään ruusuisten verhojesi takaa.

Vierailija
346/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa. Edesmenneen mummoni äidilleni tekemä raakasilkkinen hääpuku. Ehkä jotain materiaalikuluja luvassa, jos muokkaan mekkoa. Onpa tuolla korkkareitakin kaapissa valmiiksi. Enää sulhanen puuttuu! 

Vierailija
347/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko oli kaunis ja keltainen, maksoi n. 40€. Miehellä oli puku valmiina. Menimme maistraatissa naimisiin, ystäville ja tutuille kerrottiin vasta jälkeenpäin. Ihana mies ja ihana päivä. Olemme onnellisia.

Vierailija
348/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen hääpuku kuin Prinsessa Sofialla ja Herttuatar Catherinella, mutta menin naimisiin ennen heitä.

Vierailija
349/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä tullut hääpäivänä mieleenkään, että Catherine ja Sofia tulevat menemään naimisiin samanlaisessa hääpuvussa.

Vierailija
350/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on aivan muuta kuin turvasatama. Mieti asiaa uudelta kantilta, turha pitää tulevaa miestäsi ja yhteistä elämäänne turvasatamana, elämä on pitkällä juoksulla vuosien mittaan aivan muuta, tulet sen vielä näkemään ruusuisten verhojesi takaa.

Käytin tuota ilmaisua ihan vitsi-mielessä, kuten joskus ajat sitten tähän ketjuun jo ekalla sivulla selitin. Miten niin moni luulee, että kukaan edes käyttäisi noin vanhaa ja idealistista ilmaisua tosissaan nykypäivänä?

-Ap

Vierailija
351/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa väritetään valkoiseksi

Vierailija
352/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät olivat kymmenisen vuotta sitten ja vintageliikkeesta aivan ihana, yksinkertainen puku, noin 100€, ja asusteet maksoivat ehkä toisen mokoman. En olisi suurillakaan summilla saanut mieleisempää pukua. Olin kyllä tyytyväinen, että täydellinen vaate löytyi niin edullisesti, koska häät olivat isot ja tarjoiluun, hääpaikkaan ja musiikkiin meni aikalailla rahaa. Mutta kaiken arvoista oli.

Vierailija
353/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat häät 1979. Hääpuku Oulusta teetettiin ateljeessä. Opiskelimme molemmat, joten vanhenpani maksoivat upeat häät ainokaiselle lapselleen. Meni kuusi vuotta, kun saimme tyttären. Olin säästänyt sekä omani että äitini hääpuvun. mutta ei käynyt. Ymmärsin sen ilman mitään keskustelua, koska hääpuku naiselle on varmaankin jokin "minun näköiseni" - olkoonpa vaikka akateeminen loppututkinto tehtykin.

Vierailija
354/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi ihana prisessamekko leveällä helmalla ja pitsikankaalla 1300mk hääpukuliikkeessä, tosin oli kerran käytetty. Vuosi oli 1998.

Vierailija
355/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€.

Vierailija
356/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö kävi itsellesi? Ikävää.

Me vietämme ensi kesänä 40-v. hääpäiväämme ja olemme edelleen onnellisia ja rakastamme toisiamme, meillä on syvä yhteenkuuluvuus ja aina olemme puhaltaneet yhteiseen hiileen. Menimme naimisiin tosi nuorina ja rakastuneina ja jo silloin tiesin, että meidät on tarkoitettu yhteen. Ihan parasta on, kun tietää, että tuli eteen mitä tahansa, aina voi turvata puolisoonsa.

Vierailija
357/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista ostin satasella :) olin ja olen oikein tyytyväinen. Muutenkin ostan ekologisuuden vuoksi kaiken käytettynä. Lisäksi ostin asusteita (koristevyö,huntu,bolero) niin yhteishinnaksi tuli noin 200.

Vierailija
358/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä muistaakseni 300e, vuosi 2013. Ihan kiva oli, mutta ehkä olisin voinut etsiä vielä paremmin istuvan mallin. Toisaalta olen tyytyväinen, etten tuhlannut yhtään enempää pukuun joka pidetään vain kerran, jälkeenpäin koko hääjuhliin käytetty raha tuntuu ihan hullulta. Niin paljon järkevämpää olisi ollut käyttää se n. 8000e vaikkapa ensiasunnon omarahoitusosuutena! Mutta tehty mikä tehty, kivat juhlat oli ja edelleen naimisissa.

Vierailija
359/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 000 euroa. Käyttämättömänä on edelleen kaapissa koska korona. 

Vierailija
360/583 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25

Paljonko mies saa maksaa laatupuvusta? Ei taida satanen tai edes kaksi riittää.

En tiiä. En omista pukuu. Kyl mie kuvittelin, et häät vois pitää iha arkivaatteissa. :) Mie en ainakaa oo ostamassa pukuu. M25

Millaiset ajattelit pitää ja missä? Minkälainen tarjoilu sinulla olisi vieraille?