Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö seurustelemaan sellaisen kanssa joka ei lainkaan katso televisiota?

Teeveen ehdoilla
13.10.2020 |

Kynnyskysymys! Suhteen kannalta usein on olennaista tällaisen yhteisen koti-iltojen viettäminen ja useimmilla siihen kuuluu televisio. Seuran vuoksi voin itse ehkä katsoa yhden perjantaileffan viikossa tai Lemmen Viemää kielen vuoksi, mutta muutoin kammoan päivittäistä töllöön tuijottamista. Esim. miten luulette lukuharrastuksen onnistuvan taustalla pauhaavan Putous-uusinnan syödessä keskittymistä? Miten voi oppia monia uusia kieltä kun ei voi sulkea pois televiosta kuuluvaa suomea/englantia?

Se on huomattu on että ylipäänsä seurustelu ei suosi monia älyllisiä harrastuksia. Jos tänä päivänä luen noin 30 kirjaa vuodessa (monella eri kielellä), niin en seurusteluaikoina pystynyt keskittyä lukemaan kuin pienen murto-osan siitä. Siihen päälle jos toinen alkaisi vaatimaan jälkeläisiä, ja voi pian heittää hyvästit lukuharrastukselle. Mitä ajattelette tästä?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä samoja asioita harrastava puoliso

Vierailija
2/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Vaikka pelaan pleikkarilla ja itse katsoisin telkkaria niin ei toisen tarvitse. Telkkari toimii myös hyvin taustameluna niin minulla ei lukeminen herpaannu sen takia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toinen vela lukutoukka, niin asia on ratkaistu. Oikeassa olet, että yhteiselämä on aika aivotonta. Useimmat kai saa älylliset haasteet sitten töistä tai kodin ulkopuolisista harrastuksista.

Vierailija
4/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Mutta en sellaisen kanssa, jonka koko vapaa-aika on ruudun tuijotusta. Näitä on nykyään paljon.

Vierailija
5/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vaikeampaa olisi seurustella sellaisen kanssa joka katsoo joka päivä sohvaperunoita, big botheria tai läskitreffit alttarilla ohjelmaa.

Vierailija
6/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyisin. Tykätään kyllä n. viikoittain katsoa tv:tä puolison kanssa yhdessä, mutta myöskin luetaan yhdessä. Hyvin ehtii lukemaan 50 kirjaa vuodessa tässä parisuhteessa. Jos toinen osapuoli haluaa katsoa paljon tv:tä, hänelle voisi hankkia kuulokkeet, niin että voit itse lukea vieressä. Tai sitten vaan yrität etsiä sellaisen kumppanin, jolla on samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Mutta en siltikään ole sitä mieltä, että kaikkien kiinnostusten tulee olla samoja ja että sinun pitäisi löytää täysin "tv:tön" kumppani. Ratkaisuja löytyy, kun molemmat haluavat löytää ratkaisuja.

Vierailija
7/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso lainkaan tv:tä, mutta seuraksi ja yhdessäolon vuoksi voisin välillä jotain katsoa.

Vierailija
8/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas miten typerä, aivottoman zombien asettama kysymys. 

Vierailija
9/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avataan televisio iltaisin Ylen puoli yhdeksään uutisten ajaksi tai jos ne jäävät välistä niin puoliso katsoo Kymmenen uutiset. Joskus harvoin, harvemmin kuin kerran kuukaudessa, tulee televisiosta sellainen elokuva tai dokumentti, jonka jompikumpi tai molemmat katsovat.

Elin itse ennen yhteenmuuttoamme vuosia ilman televisiota enkä edes voisi kuvitella olevani parisuhteessa ihmisen kanssa, joka katsoo televisiota illat pitkät tai pitää sitä automaattisesti auki taustalla.

Vierailija
10/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet tv:n katsojalle ja tarvittaessa kuulosuojaimet lukijalle.

Internet on pullollaan mielenkiintoisia ohjelmia eri kielillä ja erikielisillä teksteillä tai ilman. Voi katsella vaikka tabletilta.

Vierailija
11/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin. Vaikka pelaan pleikkarilla ja itse katsoisin telkkaria niin ei toisen tarvitse. Telkkari toimii myös hyvin taustameluna niin minulla ei lukeminen herpaannu sen takia. :)

En tajua miten kukaan pystyy keskittymään varsinkaan jos lukee vaikkapa ruotsiksi tai saksaksi ja teeveestä tulee jatkuvasti suomenkielisiä sanoja. Kun on hiljaista ja naapurit nukkuvat, saan luettua jopa 200 sivua tunnissa.

Vierailija
12/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole televisiota, joten se olisi helppoa.

Vierailija
13/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluuut sä sellasen täysin spartalaisen äijän?

Vierailija
14/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun mies ollaan oltu koko ikämme sellaisia, ettei jakseta nakittaa telkkaria. Täten ollaan autuaan ulkona kaikesta mitä siellä pyörii. Netflixiä ollaan käytetty nyt viime vuodet, ja nettiä muutenkin - mutta telkkari, plaah. Mun työkaverit ei tajuu eikä usko kun kysyttäessä vastaan että en kato telkkaria, en oo kattonu kymmeniin vuosiin. Oon vähän alle 50-v.

Vierailija
15/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin raivostuttavaa, kun tv taustameluna🤕

Vierailija
16/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putous, Bosse yms kaltainen viihde on niin suurta paskaa, että tulee pohdittua katsooko näitä joku oikeasti?

Niin teennäistä tekonauru paskaa. Kun nämä on hetken ollut tveessä, niin en ole huomannut niissä mitään komediaa, ei naurata ollenkaan. Sittenpä on kanava vaihtunut.

Vierailija
17/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo kysymys. Tietysti voisin.

Katson kyllä itse jonkin verran sarjoja ja elokuvia, mutta osaan tehdä sen ihan yksinkin. Eli kunhan puolisoa ei häiritse minun tv:n katseluni, niin ei hänen siihen tarvitse osallistua.

Vierailija
18/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen kyllä sarjoja mutta kaikki suoratoistopalveluista tabletilta. Varsinaisia ns. TV-ohjelmia en ole katsellut vuosiin. Telkkari on pleikkaria varten. Ja samanlaisen kanssa myös asun, eli vastaus on joo :)

Vierailija
19/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne montakaan ihmistä joka katsoisi tv:tä nykyään, en pystyisi seukkaamaan ihmisen kanssa joka katsoo BB:tä, Maikkarin viihdeohjelmia, Paratiisisaaria jne aivottomia ohjelmia, saati haluaisi keskustella niistä. Saisi tehdä sen ainakin salassa :) Seuraksi voin katsoa hyviä sarjoja, dokkareita. Eli tuo tuskin olisi kynnyskysymys.

Vierailija
20/91 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo montaa vuotta kun 50 % naisista koulutustaustaa katsomatta toljotti kauniinmuhkeita joka stanan ilta. Ei kiitos, totesin, ja suljin oven perässäni monen kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän