Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monsteri.fi mainostaa burkalla

Vierailija
13.10.2020 |

Ei mitään järkeä Suomessa tuputtaa yhden uskonnon takia naisella jolla IS lamin uskon huivi. Jäänne 1500 vuoden takaa miesvallan ajalta. Maassamme kuitenkin niin pieni vähemmistö että muutamakin firma sanoo yhteistyön irti. Mainoksissa ei näy romaneja, ei saamelaisia mutta sitten tätä yhtä tuputetaan.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä liittyy tähän mainontaan niin on hölmöä ja läpinäkyvää ja outoa - vähemmistöjä on muitakin Suomessa.

Vierailija
62/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on irakilainen kaveri joka käyttää huivia. Hän on usein puhunut siitä, miten ärsyttävää se on kun koko hänen olemassaolonsa kietoutuu huiviin. Suomalaiset kysyvät aina vain siitä huivista, vaikka hänellä olisi tietämystä ja halua puhua myös muista uskonnon ulottuvuuksista ja vastata kysymyksiin. Se ei vaan kiinnosta ketään, vaan pelkkä huivi vaikkei se ole koko uskonto missään nimessä, vaan osa sitä.

Se on varmaan tosi tylsää. Mulla on koulu kavereina ollut samasta maasta ja myös muualtakin joilla sama usko, ne ei päässeet koulun jälkeen mihinkään toimintaan mukaan niiden veljet ja isät vartioi niitä jatkuvasti. Suomalaisen ei missään nimessä saanut seukata. Nyt on muutamakin niistä tytöistä joutunut menee turvakotiin kun on halunneet erota uskosta ja huivista. :/ Kyllä tämä aihe on Tabu

Höpöhöpö, kaverillani kyseessä on oma valinta. Hänen kaksi siskoaan eivät käytä huivia, ja kuulemma on ihan yleistä että se vaihtelee siskosten välillä. Työelämässäkin käy, ja tykkää jutella yhteiskunnallisista aiheista, mutta kaltaisesi tyypit yrittävät jatkuvasti asettaa hänet siihen uhrin asemaan ja puhua hänen puolestaan, vaikka hän hyvin osaa myös itse keskustella omista asioistaan ja voisi puhua mieluusti muustakin kuin huivista tai uskonnosta. Sinä taas haluat oman agendasi takia nähdä vain uhrin, vaikka hän on todellisuudessa vahva ja toimiva nainen jolla on voimakkaat mielipiteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta mihin uskontoon työntekijä kuuluu.

Työpaikka ei ole uskonnollisia symboleita varten, ymmärsitkö?

- Asiakas, toistaiseksi

Mä olen ortodoksi ja pidän sen takia mun vihkisormusta oikeassa kädessä. Ne, jotka tietävät ortodoksien pitävän vihkisormusta oikeassa kädessään, voivat päätellä uskonnollisen suuntautumiseni. Pitäisikö minun töissä pitää vihkisormusta vasemmassa kädessä?

Vierailija
64/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän semmoista leuan alla sidottavaa mummohuivia kunnioituksesta mummoani kohtaan. Perintö mummolta. Kielletäänkö tämäkin, ja joudun häpäisemään mummoparkani muiston? Vai voinko valehdella että se on muotiasuste? Muodin nimessähän saa tehdä mitä vain.

Vierailija
65/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vastaavaa vaatetusta käytettiin kyllä vielä kristillisellä keskiajalla, ja siveä pukeutuminen kuuluu kristilliseen uskoomme. Vai oletteko nähneet Neitsyt Mariaa kuvattuna minarissa, kuten nykysuomalaiset itsensähäpäisijät?

No ei se kuulu millään tavalla meidän kulttuuriin nyt ja kun tuolla lähi-idän maissa naiset joutuvat vankilaan sen takia että taistelevat huivipakkoa vastaan niin minä en näe mitään syytä olla feministinä heitä tukematta. Kannattaa seurata Iranin ja Irakin feministien touhuja.

Ihan näin btw, Irakissa ei ole huivipakkoa ja varmaan 1/3 pääkaupungin katukuvan naisista ei sitä käytä. Pyhiinvaeltajilla näkee melkein kaikilla, mutta muuten olin oikeastaan todella yllättynyt miten vähän sitä näkyi, koska odotin sen olevan melkein joka ikisellä.

Iranissa poliisi tai "siveys poliisi" läimii kadulla ja saa napata putkaan. Suomessa uskonnosta ei saa erota, se on vakava paikka ja ihan tosissaan voi joutua pyytämään turvakieltoa ja joutuu eroon perheestään. Kyllä näistä enemmän pitäisi puhua. Aihe on tabu. Joutunut tekemisiin aiheen kanssa moneen kertaan. Eri näköisiä ihmisiä voisi enemmänkin näkyä mainoksissa mutta ilman minkään uskonnollisen tunnisteen näkymistä, se ei oikeasti auta ketään.

Iranissakin riippuu alueesta, esim. Teheran tai Mashhad on ihan eri asia kuin Qom. Monen "huivi" on mikä tahansa liina, joka vedetään päähän jos poliisi tulee. Poliisi myös ansaitsee tällä keinolla. Jännä, itse tunnen useitakin perheitä Lähi-idästä joissa toinen on ateisti ja toinen uskovainen. Irakilaisissa taas kristitty-mu slimi parit ovat aika yleisiä.

Jep, mutta jokainen noista on ateisti henkensä kaupalla.

Vierailija
66/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon tutkintoa suorittavia intialaisia, pakistanilaisia, kiinalaisia, japanilaisia ja vietnamilaisia. Moni jää töihin tänne ja paljon on muitakin Kaakkois-Aasiasta tulleita täällä töissä. Näitä kansakuntia ei koskaan näe suomalaisessa mainonnassa, sen sijaan muslimeja ja tummaihoisia näkyy heidänkin edestä. Sinänsä häiritsee tämä trendi, että yritykset miltei pakotetaan huomioimaan myös arabitaustaiset henkilöt (ennen kaikkea muslimit) mutta muilla ei sitten olekaan niin väliä. Antaa kaikkien hyödyntää sellaista markkinointistrategiaa kuin haluaa, mutta markkinointimaailmassa on huomattavissa selkeä painostus heterogeenisyyteen ja nimenomaan muslimitaustaisten edustamiseen. 

Vierailija
67/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut tälleen aasialaisen taustan omaavana kyl mieleen nämä asiat moneen kertaan että miksi me ei kelvata täällä muuhun kuin geisha mainokseen joka sekin muistutus prostituutiosta :) mut normimainoksissa meitä ei näy, vaikka "meitä" ollut täällä jo aikoinaan junia rakentamassa ja sitten tosiaan Vietnamista munkin vanhemmat.

Tolleen aasialaisen taustan omaavana kyl varmaan tiiät, että geisha ei ole prostituoitu.

:)

Vierailija
68/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on irakilainen kaveri joka käyttää huivia. Hän on usein puhunut siitä, miten ärsyttävää se on kun koko hänen olemassaolonsa kietoutuu huiviin. Suomalaiset kysyvät aina vain siitä huivista, vaikka hänellä olisi tietämystä ja halua puhua myös muista uskonnon ulottuvuuksista ja vastata kysymyksiin. Se ei vaan kiinnosta ketään, vaan pelkkä huivi vaikkei se ole koko uskonto missään nimessä, vaan osa sitä.

Se on varmaan tosi tylsää. Mulla on koulu kavereina ollut samasta maasta ja myös muualtakin joilla sama usko, ne ei päässeet koulun jälkeen mihinkään toimintaan mukaan niiden veljet ja isät vartioi niitä jatkuvasti. Suomalaisen ei missään nimessä saanut seukata. Nyt on muutamakin niistä tytöistä joutunut menee turvakotiin kun on halunneet erota uskosta ja huivista. :/ Kyllä tämä aihe on Tabu

Höpöhöpö, kaverillani kyseessä on oma valinta. Hänen kaksi siskoaan eivät käytä huivia, ja kuulemma on ihan yleistä että se vaihtelee siskosten välillä. Työelämässäkin käy, ja tykkää jutella yhteiskunnallisista aiheista, mutta kaltaisesi tyypit yrittävät jatkuvasti asettaa hänet siihen uhrin asemaan ja puhua hänen puolestaan, vaikka hän hyvin osaa myös itse keskustella omista asioistaan ja voisi puhua mieluusti muustakin kuin huivista tai uskonnosta. Sinä taas haluat oman agendasi takia nähdä vain uhrin, vaikka hän on todellisuudessa vahva ja toimiva nainen jolla on voimakkaat mielipiteet.

Mikä ihmeen agenda. Epäilen kyllä että sulla on joku agenda tässä, huomaa puhetyylistäsi "höpö höpö". Minä olen ollut ystävälleni tukena prosessissaan. Se on ollut todella vaikeaa koska pikkusisaruksia vielä perheessä. Ja ollaan kyllä ihan yhteyksissä tahoihin mihin pitää ollakin tässä tilanteessa. Linkkasin tän keskustelun ystävälleni jos haluaa liittää Someen. Olet tyypillinen "puolestapahastuja" jolla ei todellista kosketuspintaa varjopuoliin. En ole itsekään täällä syntynyt niin tunnistan saman tien

Vierailija
69/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon tutkintoa suorittavia intialaisia, pakistanilaisia, kiinalaisia, japanilaisia ja vietnamilaisia. Moni jää töihin tänne ja paljon on muitakin Kaakkois-Aasiasta tulleita täällä töissä. Näitä kansakuntia ei koskaan näe suomalaisessa mainonnassa, sen sijaan muslimeja ja tummaihoisia näkyy heidänkin edestä. Sinänsä häiritsee tämä trendi, että yritykset miltei pakotetaan huomioimaan myös arabitaustaiset henkilöt (ennen kaikkea muslimit) mutta muilla ei sitten olekaan niin väliä. Antaa kaikkien hyödyntää sellaista markkinointistrategiaa kuin haluaa, mutta markkinointimaailmassa on huomattavissa selkeä painostus heterogeenisyyteen ja nimenomaan muslimitaustaisten edustamiseen. 

Tämä. 200% juuri noin.

Vierailija
70/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen jokin aika sitten lehdestä lukemani haastattelu musliminaisesta, joka teki mallintöitä. Päähän täytyy tietysti aina peittää ja kelatkaa, että joku työnantaja olisi halunnut naisen käyttävän kuvassa paljastavaa toppia! Ei muuten käy! Sitten uhmakasta kitinää, kuinka työnantajien nyt vaan pitää sopeutua siihen, että ihmisiä on erilaisia. Siis miksi ihmeessä tälläinen ihminen hakeutuu malliksi, kun uskonto sitten rajoittaa työtä niin paljon?

Vierailija
71/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti 49 kirjoitti:

Komm 49 oli vastaus rippiristiin

Asiakas, tois........

Se oli joutavaa jorinaa leijonakorusta, joka ei ole uskonnollinen symboli. Rippiristi on. Ja kaulassa oleva risti näkyy ihan selvästi. Jos et boikotoi sellaista kassaneitiä, niin et sitten oikeasti boikotoikaan uskonnollisia symboleja vaan jotain ihan muuta. Ehkä vain yhtä tiettyä uskontoa?

Vierailija
72/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis paheksut sitä, että pakistanilaiset eivät näy mainonnassa mutta muslimit näkyvät? Pakistanilaisethan ovat muslimeja. 

Vierailija
73/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas ylimielinen kommentti.

Vierailija
74/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti 49 kirjoitti:

Asiakas, tois........

Se oli joutavaa jorinaa leijonakorusta, joka ei ole uskonnollinen symboli. Rippiristi on. Ja kaulassa oleva risti näkyy ihan selvästi. Jos et boikotoi sellaista kassaneitiä, niin et sitten oikeasti boikotoikaan uskonnollisia symboleja vaan jotain ihan muuta. Ehkä vain yhtä tiettyä uskontoa?

Ok, kiitos tästä tiedosta.

Paras olisi tosiaan boi k otoida i - uskontoa, minusta.

Ja jatka sinä laittamalla sanoja toisen suuhun, sehän sujuu!

Vierailija
75/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mua haittaisi leijonakorun lisäksi myöskään yksisarviset, puhumatta sateenk0aarisymb. Ovat ihan jees.

Sormukset sormessa saavat olla nimettömissä tai peukalossa, ihan sama.

Tietääkseni en ole vaihtanut kassajono koskaan, mutta VALITSEN eihuivia kassan jo valmiiksi, sillä huivi näkyy kauas, kuin minareetti.

Onhan tuo i uskonto Alistamisen uskonto.

Is. La m = alistaminen

Hyvää päivän jatkoa.

Vierailija
76/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakastoistaisex kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentti 49 kirjoitti:

Asiakas, tois........

Ok, kiitos tästä tiedosta.

Paras olisi tosiaan boi k otoida i - uskontoa, minusta.

Ja jatka sinä laittamalla sanoja toisen suuhun, sehän sujuu!

Mitäs sanoja mä olen sun suuhusi laittanut?

Vierailija
77/77 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotus onnistuu, koska tiedetään mihin nämä insinöörit pystyvät elleivät he saa tahtoaan läpi. Ranska ja Ruotsi ovat näyttäneet meille tätä ihanneyhteiskunnan mallia monta kertaa. Olemme sivistäneet itsemme pilalle - laki antaa valtuudet puuttua naisten väkisin kotona pitämiseen ja muuhun kunniakulttuuriin, mutta tiedostamme vastapuolen kykenevän silmittömään väkivaltaan ja siksi olemme ihan hys hys etteivät lähiöt pala viikon välein.