Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko sinulla lapsena kirjekavereita?

Vierailija
23.03.2026 |

Sellaisia jonkun lehden tai kerhon kautta saatuja? Millaista se oli? Oliko sinulla oma ilmoitus vai vastasitko jonkun ilmoitukseen? Tuliko mitään outoja kirjoittelijoita? Itse olisin lapsena 90-luvulla halunnut kirjekaverin ja luin heppalehtien ilmoituksia innolla mutta vanhemmat kielsivät ja pelottelivat että siellä lapsiksi tekeytyvät aikuiset etsivät lapsia. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla montakin. Ja ihan omilla nimillä kirjoitettiin ja vaihdettiin kuvia, äkkiä olisi tullut selville jos joku aikuinen olisi lapseksi tekeytynyt. Monta kirjekaveria hankin toki niinkin että oltiin nähty jossain leirillä tms. 

Vierailija
2/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli toki, lapsuuteni osui tuonne 60-70 luvuille. Oli samanikäinen tyttö (itsekin tyttö) toisesta päästä Suomea ja kerran tavattiinkin kun olin luokkaretkellä siellä päin. Toinen oli Eurooppaa liftaamalla reissaava japanilainen nuori mies jonka tapasin kylillä ja vaihdettiin osoitteet. Kirjoiteltiin vuosi ja sitten hän tuli käymään kotonani, vanhempani tekivät petin olohuoneen lattialle. Mutta tyhmästä syystä lopetin kirjeenvaihdon (13-v) koska olin kasvanut sen vuoden aikana hänestä ohi! On kaduttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli useampi. Yksi oli englannista asti, oli jokin koulujen ystävyysjuttu

Vierailija
4/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kyllä ja ei vastausta tarvitset ????? Voin niitä joutessani kirjoittaa...

Vierailija
5/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
6/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli.

Vierailija
7/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, just yks saksalainen kirje kaveri otti yhteyttä kun oli löytänyt minun kirjoittamia kirjeitä. Kirjoitettiin 80- luvulla 

Vierailija
8/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jopa aito navajo-intiaani Arizonasta! Olen joskus miettinyt että mitähän jos olisi yhteydenpito kasvanut suuremmaksikin ja itse päätynyt sinne reservaattiin, toisaalta harmi että tilaisuus meni. 

Vierailija
9/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli japanilainen samanikäinen tyttö kirjekaverina. Olen vähän huolissani mitä hänelle loppujen lopuksi tapahtui. Hänellä oli burnout (ensimmäinen työpaikka) siihen aikaan kun sain viimeisen kirjeen häneltä, oli sairauslomalla. Sitä ennen kirjoitimme 11 vuotta. 

Vierailija
10/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se oli mukavaa, kun koulussa mua kiusattiin.

Vierailija
11/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli useita, mm. Japanissa, Saksassa, silloisessa Jugoslaviassa, Ruotsissa. 

Vierailija
12/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli useita kirjeenvaihtokavereita. Yksi kirje oli siinä mielessä erikoinen, että siinä poika sanoi isänsä kirjoittavan, koska hällä käsi kipsissä. Näin jälkeenpäin ajatellen arveluttavaa. 

Vierailija
13/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli, just yks saksalainen kirje kaveri otti yhteyttä kun oli löytänyt minun kirjoittamia kirjeitä. Kirjoitettiin 80- luvulla 

Ihana! Jotain tällaista olisi ollut ihana kokea, ja ihan muutenkin vaan saada jakaa sitä lapsuuden maailmaa aikanaan jonkun kanssa ja myöhemmin muistella sitä. ap

Vierailija
14/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, useita, ties mistä päin maailmaa (eksoottisin taisi olla tahitilainen) - ja yksi näistä on edelleen yksi mun parhaista ystävistäni, näin 35 vuoden jälkeen, vaikka asutaan eri maissa (tosin pitkään sijaittiin naapurimaissa reilun tunnin junamatkan päässä).

Vierailija
15/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, ja se oli superkivaa!  Keneenkään ei ole yhteys säilynyt, olisipa kiva kuulla mitä heille nyt kuuluu.

Vierailija
16/16 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Ja on yhä :) Olemme kirjoitelleet jo +60 vuotta. Kirjeitä kertynyt 482 <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi