Onko teistä outoa, jos naispuolinen kerrostalonaapuri sanoo naispuolista naapuriaan hississä kauniiksi?
Minulla käynyt niin. Olimme hississä, ja hän kyseli jotain. Sitten hän melkein mutisi, että kaunis nainen, kaunis nainen. Hän oli vähän outo muutenkin. Naimisissa, mies myös vähän outo. Mitä mahtoi tuolla tarkoittaa?
Kommentit (69)
Aloittaja taitaa olla todella nuori, kun tuollaisia vakavissaan miettii ja palstallekin kirjoitti.
Ainakin näin kolmekymppisenä on tullut nähtyä kaikenlaisia ihmisiä, eikä minua hätkähdytä mikään muu ihmisissä kuin moukkamaisuus ja tahallinen ilkeys.
Joku voi olla vaikkapa ajatuksissaan, väsynyt, humaltunutkin, dementoitunut tai sitten vain poiketa keskivertonormeista. Ehkä hän ajatteli jotain muuta ihmistä kuin sinua. Mutta mitä väliä? Ota mahdollinen kohteliaisuus kohteliaisuutena ja anna mennä toisesta korvasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin naapurin täti kerran sanoi, että näytän ihan missiltä. Tästä jo kymmenen vuotta aikaa. Tosin kulkee nyt rollaattorilla ja näkökyky oli jo tuolloin hänellä luultavasti aika heikko😁 otin kommentin kohteliaisuutena.
Tuollainen olisi vain sööttiä! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet korona-aikana naapurin kanssa samaan hissiin? Se on outoa.
Tämä tapahtui ennen korona-aikaa.
Ja mietit asiaa vieläkin?? Sinähän olet itse vielä oudompi kuin naapurisi!
Tuli mieleen eräästä toisesta ketjusta. Eikä reaaliajassa kannatakaan laittaa, joku voisi tunnistaa.
Eikä, kyllä kaatuisi maailma siihen, jos tuntematon naapuri huomaisi että kirjoitan AV:lle.
Vielä oudumpaa olisi se, jos se kuhuisi sitä hissiä kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja taitaa olla todella nuori, kun tuollaisia vakavissaan miettii ja palstallekin kirjoitti.
Ainakin näin kolmekymppisenä on tullut nähtyä kaikenlaisia ihmisiä, eikä minua hätkähdytä mikään muu ihmisissä kuin moukkamaisuus ja tahallinen ilkeys.
Joku voi olla vaikkapa ajatuksissaan, väsynyt, humaltunutkin, dementoitunut tai sitten vain poiketa keskivertonormeista. Ehkä hän ajatteli jotain muuta ihmistä kuin sinua. Mutta mitä väliä? Ota mahdollinen kohteliaisuus kohteliaisuutena ja anna mennä toisesta korvasta ulos.
No sitten oltaisiin jo ihan yksi lensi yli käenpesän -osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen eräästä toisesta ketjusta. Eikä reaaliajassa kannatakaan laittaa, joku voisi tunnistaa.
Oho, nyt on kyllä liikaa aikaa ja liian vähän muuta mietittävää, jos miettii jotain alkuvuoden juttuja vielä.
Suosittelen lämpinästi matkaa New Yorkiin, kun koronakaranteenit loppuvat joskus. Siellä saat vähän teflonpintaa ja ajateltavaa loppuelämäksesi, sillä siellä todellakin on kaikenlaisia ihmisiä, jotka saattavat jutella vieraillekin jne.
Ehkä toi mumina on outoa, mutta muuten sehän on hienoa, jos joku kehuu. Kohteliaisuus. Opiskelin nelikymppisenä yliopistossa ja tutur-ryhmääni tuli semmoinen 19v., joka on kaunein näkemäni ihminen. Enkä ollut ainoa, joka häntä suorastaan tuijotti. Eräs toinen iäkkäämpi opiskelukaveri sanoi samaa, että jäi kyllä väkisin toljottamaan. Täydellinen iho, hampaat, kasvot, kauniit silmät, ihana, paksu vaalea tukka jne. "ikävintä" oli, että oli vielä tosi ihana ja miellyttävä ihmisenä. Miten joku voi saada kaiken: Kauniin ja avuliaan luonteen, täydellisen ulkonäön ja oli lisäksi terävä tyyppi, menestyi opinnoissaan hienosti.
Sanoin hänelle kerran, että olet kyllä niin ihana ulkoa ja sisältä sekä älykäs kaupan päälle, että työnantajat repii sut töihin. Tyttö hymyili onnellisena. Halusin sanoa sen, koska tuollainen kohtaa helposti kateutta, vaikka kuinka tietäisi olevansa kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt on kyllä liikaa aikaa ja liian vähän muuta mietittävää, jos miettii jotain alkuvuoden juttuja vielä.
Suosittelen lämpinästi matkaa New Yorkiin, kun koronakaranteenit loppuvat joskus. Siellä saat vähän teflonpintaa ja ajateltavaa loppuelämäksesi, sillä siellä todellakin on kaikenlaisia ihmisiä, jotka saattavat jutella vieraillekin jne.
Tokihan minä siellä olen käynyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miltä se kommentoija vaikutti siinä tilanteessa? Joku voi siis ihan olla ajatuksissaan ja se on ihan inhimillistä. Toisaalta: miksi ihmeessä mietit tällaista pian vuosi sen tapahtuneen tilanteen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toi mumina on outoa, mutta muuten sehän on hienoa, jos joku kehuu. Kohteliaisuus. Opiskelin nelikymppisenä yliopistossa ja tutur-ryhmääni tuli semmoinen 19v., joka on kaunein näkemäni ihminen. Enkä ollut ainoa, joka häntä suorastaan tuijotti. Eräs toinen iäkkäämpi opiskelukaveri sanoi samaa, että jäi kyllä väkisin toljottamaan. Täydellinen iho, hampaat, kasvot, kauniit silmät, ihana, paksu vaalea tukka jne. "ikävintä" oli, että oli vielä tosi ihana ja miellyttävä ihmisenä. Miten joku voi saada kaiken: Kauniin ja avuliaan luonteen, täydellisen ulkonäön ja oli lisäksi terävä tyyppi, menestyi opinnoissaan hienosti.
Sanoin hänelle kerran, että olet kyllä niin ihana ulkoa ja sisältä sekä älykäs kaupan päälle, että työnantajat repii sut töihin. Tyttö hymyili onnellisena. Halusin sanoa sen, koska tuollainen kohtaa helposti kateutta, vaikka kuinka tietäisi olevansa kaunis.
Ei tuokaan ole minusta outoa, vaan rehdisti sanottu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miltä se kommentoija vaikutti siinä tilanteessa? Joku voi siis ihan olla ajatuksissaan ja se on ihan inhimillistä. Toisaalta: miksi ihmeessä mietit tällaista pian vuosi sen tapahtuneen tilanteen jälkeen?
Tulipahan vain mieleen toisesta ketjusta. En minä sitä "mieti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokihan minä siellä olen käynyt. ap
Jos olet siellä käynyt ja kulkenut esim. julkisilla kulkuvälineillä ja kävellyt kaduillakin, niin mitä se opetti sinulle ihmismielestä ja erilaisuudesta?
Tiedän, että NYC:issä on mahdollista ajella vain takseilla ja helikoptereilla ilman mitään kosketusta ns. tavallisiin kaduntallaajiin, mutta ehkä jopa silloinkin kohtaisi kaikenlaisia ihmisiä.
Meidän talossa asuu joku 80 v vanha katkera klenkku joka yrittää syyllistää joka asiasta ja häpäistä muita naisia, tuollainen olisi piristävää.
No ei välttämättä. Minullekin naispuolinen naapuri nähtyään mut muissa kun ulkoiluvaatteissa totesi jotenkin hämmästyneen näköisenä että oletpa kaunis...Luulen että tarkoitti kuvitelleensa että käytän aina ulkoilupukua tmv. :D
Kerran naapurini luona käymässä ollut ilmeisen päihtynyt vieras kommentoi rappukäytävässä minut nähtyään, että "hyi, täällä asuu hippejä" (syynä olivat ilmeisesti ainoastaan pitkät hiukseni ja aurinkolasini). Se hieman loukkasi ja yllätti, mutta samalla huvittikin.
Muistan sen edelleen lähinnä pienenä hassuna kuriositeettina, mutta ei se nyt mikään terapiatason pähkäilyaihe ole, eikä tulisi mieleenikään tehdä sellaisesta aloitusta tänne.
T. 30+ nainen
P.S. Minusta ainakin olisi äärimmäisen imartelevaa, jos joku sanoisi kauniiksi, vaikka se sanoja olisi jopa puliukko tai nisti. AP:n tilanteessa olisin sekunnin murto-osan kiitollinen ja samalla unohtaisin koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Kerran naapurini luona käymässä ollut ilmeisen päihtynyt vieras kommentoi rappukäytävässä minut nähtyään, että "hyi, täällä asuu hippejä" (syynä olivat ilmeisesti ainoastaan pitkät hiukseni ja aurinkolasini). Se hieman loukkasi ja yllätti, mutta samalla huvittikin.
Muistan sen edelleen lähinnä pienenä hassuna kuriositeettina, mutta ei se nyt mikään terapiatason pähkäilyaihe ole, eikä tulisi mieleenikään tehdä sellaisesta aloitusta tänne.
T. 30+ nainen
P.S. Minusta ainakin olisi äärimmäisen imartelevaa, jos joku sanoisi kauniiksi, vaikka se sanoja olisi jopa puliukko tai nisti. AP:n tilanteessa olisin sekunnin murto-osan kiitollinen ja samalla unohtaisin koko asian.
Ei siinä muuta kuin että pitää törmätä häneen aina silloin tällöin. Olen ollut kuin en olisi huomannut mitään. Hän on muuten miehensä seurassa aina erilainen kuin yksin. ap
No jaa, suhtautuminen riippuu vähän sanojan iästä.
Toisekseen, nykyään pidetään järisyttävän outona ja kummallisena, jos kerrostalossa asuva sanoo naapurilleen yhtään mitään. Tervehtiminen EI kuulu tapoihin, hississä ei ainakaan puhuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipahan vain mieleen toisesta ketjusta. En minä sitä "mieti".
Ai lesboketjusta? Eivät lesbot tai bissetkään tuolla tavoin tee aloitteita. Tuo kuulosti vain ihan tavallisen heteron jutustelulta, johon oli muu syy. Voiko olla niin, että saat osaksesi kauniita sanoja niin harvoin, että jäit pyörittelemään asiaa päässäsi?
Olen itse bi ja jos mä olen kiinnostunut naisesta, niin ostan sellaiselle lahjoja ja tutustun muuta kautta. En mä mitään kehuja töksäyttele yllättäen. Tuollainen ulkonäkökehu ei merkitse oikeastaan mitään ylimääräistä ainakaan omasta näkökulmastani.
Kehut ovat täysin epäseksuaalista kommunikointia ja sellaista yleisinhimillistä juttua vain. En itsekään oleta, että joku minua vaikkapa kauniiksi kehuva mummeli olisi jotenkin kiinnostunut muutenkin tositarkoituksella. 😀
Vierailija kirjoitti:
No jaa, suhtautuminen riippuu vähän sanojan iästä.
Toisekseen, nykyään pidetään järisyttävän outona ja kummallisena, jos kerrostalossa asuva sanoo naapurilleen yhtään mitään. Tervehtiminen EI kuulu tapoihin, hississä ei ainakaan puhuta mitään.
Onko noin todella jossain päin Suomea vai onko kyse sarkasmista?