Imettäminen oksettaa, joten lopetin sen, kysyttävää?
Esikoista imetin 2 viikkoa, silloin jo koin sen todella vastenmieliseksi toimenpiteeksi. Onneksi vihani siirtyi maidontuotantoon ja lapselle sai neuvolan ohjeen mukaan ryhtyä antamaan korviketta. Tämän toisen lapsen kanssa tein päätöksen imetyksestä jo ennen lapsen syntymää. Ilmoitin asiasta synnärille ja neuvolaan ennen H-hetkeä. Vauva kävi rinnalla synnytyssalissa mut se oli hänen ainoa kerta rinnalla. Jokaiselle kätilölle ja lastenhoitajalle joka tuputti imetysvalistusta uhkasin tehdä ilmoituksen potilaan oikeuksien polkemisesta. Onkos jollain kysyttävää?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:31"]Itse en olekkaan yleensä kovin kiinni aikatauluissa. Olen myöskin varautunut etten ekaan kuukauteen tee muuta kuin imetän. :) 15
[/quote]
Se eka kuukausi meni jo, tilanne entisellään....
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:48"]
En ole agressiivinen ketään kohtaan, käytin vain tehokkaita sanoja tilanteessa jossa arvomaailmani ja päätökseni kiellettiin :)
[/quote]
Ymmärrän, että imetys voi ällöttää. Itseänikin asia arvelutti esikoisen odotusaikana. (Lapsen synnyttyä imettäminen olikin maailman luonnollisin asia.) Mutta miten imettäminen voi olla kenenkään ARVOJEN vastaista?
Mä tykkään imettää, mutta tämä lapsi on alusta asti saanut myös korviketta. En ymmärrä miksi sen pitää olla joko/tai. Hirveet paineet ja syyllistämiset imetyksen ympärillä pyörii.
Aikaa menee imettämiseen? Syökö se vauva nopeampaa pullosta? Luulisin että sama aika menee vauvalla syömiseen no matter what :O Mulla ei siis itellä oo lapsia niin en tiedä, valaiskaa tätä logiikkaa!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:11"]Aikaa menee imettämiseen? Syökö se vauva nopeampaa pullosta? Luulisin että sama aika menee vauvalla syömiseen no matter what :O Mulla ei siis itellä oo lapsia niin en tiedä, valaiskaa tätä logiikkaa!
[/quote]
No oma kokemus on se, että molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Pullojen pesu/korvikkeen lämmitys on aikaa vievää, mutta imetys taas voi sattua ja vauva voi jäädä tissille huvittelemaan.
En ymmärrä miksi joku ei imetä vaikka voisi. Lapsen edut kaikki tietää, mutta entäs ne hyödyt omalle kropalle! Pääsee helpommin omiin mittoihinsa takaisin, saa syödä enemmän, rintasyöpäriski pienenee... todellakin mä imetän :D ja toki se säästää myös rahaa - korvikerahoilla ostan itselleni uuden laukun.
miksi et pyytänyt heti synnärillä tabettia, joka estää maidonnousun?
Nyt kun tätä luen niin tajuan, että en minäkään niin NAUTTINUT imetyksestä,mutta silti HALUSIN tehdä sen ja sitten nautin siitä että se tapahtui ja onnistui. Aiemmin on siis vanhemman lapsen kohdalla kokemus myös siitä että en imettänyt. Parempi mieli jäi siis tästä jälkimmäisestä.
Itse olen nyt aikuisena surullinen kun olen kuullut että minua ei imetetty. Pikkusiskoani oli. Se tuntuu vähän kuin minusta ei olisi jaksettu välittää tarpeeksi. Jos siis asiaan ei kuitenkaan mitään sen akuutimpaa tai kriittistä syytä ole kuin huvitus/jaksaminen..
Oletko ikinä miettinyt sitä?
Ei imettäminen ole pakollista :) Vaikka itse pidinkin imettämisestä ja se oli helppoa, olen sanonut eräälle kaverillekin ettei se ole mikään pakko! Korvikkeet ovat hyviä ja vauva kasvaa silläkin :) Tämä kaverinikaan ei pitänyt imettämisestä yhtään.
Tissille huvittelemaan! Hihihii...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:31"]Itse en olekkaan yleensä kovin kiinni aikatauluissa. Olen myöskin varautunut etten ekaan kuukauteen tee muuta kuin imetän. :) 15
[/quote]
Se eka kuukausi meni jo, tilanne entisellään....