Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen oksettaa, joten lopetin sen, kysyttävää?

Vierailija
08.01.2014 |

Esikoista imetin 2 viikkoa, silloin jo koin sen todella vastenmieliseksi toimenpiteeksi. Onneksi vihani siirtyi maidontuotantoon ja lapselle sai neuvolan ohjeen mukaan ryhtyä antamaan korviketta. Tämän toisen lapsen kanssa tein päätöksen imetyksestä jo ennen lapsen syntymää. Ilmoitin asiasta synnärille ja neuvolaan ennen H-hetkeä. Vauva kävi rinnalla synnytyssalissa mut se oli hänen ainoa kerta rinnalla. Jokaiselle kätilölle ja lastenhoitajalle joka tuputti imetysvalistusta uhkasin tehdä ilmoituksen potilaan oikeuksien polkemisesta. Onkos jollain kysyttävää?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulta. 

Vierailija
2/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole noin aggressiivinen suhteessa vauvaasi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole agressiivinen ketään kohtaan, käytin vain tehokkaita sanoja tilanteessa jossa arvomaailmani ja päätökseni kiellettiin :)

Vierailija
4/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin inhoan imetystä, mutta sinnittelen päivän kerrallaan. Ihan karseeta hommaa!

Tätähän ei vaan saa missään sanoa ääneen...

Vierailija
5/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä imetyksessä on niin karseaa?

Vierailija
6/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhoan imettämistä. INHOAN. Vihaan sitä. Yäk. Vannoin itselleni lähes päivittäin lopettavani tämän huomenna, mutta niin sitä vain täysimetin esikoista 6kk ja osittain imeyin 1v6kk asti (ei ollenkaan korviketta).

Nyt toinen lapsi, kohta 3kk ja edelleen inhoan tätä imettämistä niiiin paljon ja ihmettelen kuinka imetin viimeksi niin kauan ja "minähän olen lopettanut imetyksen viimeistään kun vauva täyttää vuoden" vannomiset itselleni taas alkaneet. Saas Nähä kui käy...

Vierailija
7/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miksi jatkatte jos ette pidä siitä? Minä ainakin oon ylpee lapsistani ja itsestäni. Ajattelen että olen vahva äiti kun pystyn tekemään tällaisen päätöksen. Molemmat lapset kasvavat normaalisti, perusterveitä, nukkuneet parin viikon iästä 8-10 tunnin yöunia, oon saanut käydä kaupassa ja salilla vaikka vauva vasta kuukauden ikäinen ollut.. isä antanut ruuan pullosta.

Vierailija
8/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:02"]Mut miksi jatkatte jos ette pidä siitä? Minä ainakin oon ylpee lapsistani ja itsestäni. Ajattelen että olen vahva äiti kun pystyn tekemään tällaisen päätöksen. Molemmat lapset kasvavat normaalisti, perusterveitä, nukkuneet parin viikon iästä 8-10 tunnin yöunia, oon saanut käydä kaupassa ja salilla vaikka vauva vasta kuukauden ikäinen ollut.. isä antanut ruuan pullosta.

[/quote]

Varmaan koska se on parasta ravintoa vauvalle, ja se on "helppoa" (ei tarvii esim yöllä lähteä maitoo lämmittelee) ja koska ihmiset tulee tosi usein hehkuttaan mulle kuinka imetys oli heistä niiiin parasta ja ihanaa, ja haluavat kuulla että imetänhän minä varmasti. Paineet siis yksi tekijä, minut lytättäisiin heti jos en imettäisi vaikka pystyisin. Ehkä Se olisi ihan oikeinkin, en tiedä.

Imetän anyways, vaikka odotan kuin kuuta nousevaa että tämä olisi taas ohi. Lapsilleni kuitenkin tarjoan parasta mahdollista, itsestäni viis.

7

Vierailija
9/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jota myös ällöttää jo ajatus. Toukokuussa LA , ja yritän pinnistellen 6kk, jonka jälkeen en varmasti imetä. Ja aion imettää siksi että toivon että paino putoaa.

Vierailija
10/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta imettäminen on ihanaa! Mutta ei se muille kuulu jos päättää olla imettämättä.

Vierailija
11/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta kyselisin että onko imettäminen fyysisesti vai psyykkisesti inhottavaa? 

Vierailija
12/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tosi itsekästä. En itsekään imetyksestä nauti, mutta edelleen 10kk ikäistäni imetän. Ihan vain siksi että se on hänelle parasta ravintoa ja teen kaikkeni vauvani vuoksi.

Vierailija
13/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, kokeiltiinhan me sitäkin, että pumppaisin maitoa pulloon, jotta mies voisi hoitaa edes osan syötöistä mutta

A) kumpikaan lapsistani ei huolinut/huoli tuttipulloa (eikä muuten tuttiakaan)

B) pumppaaninen oli ziljoona biljoona plaa kertaa inhottavampaa kuin imetys :D tunsin olevani lehmä lypsykoneessa.

7

Vierailija
14/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:15"]Ihan uteliaisuudesta kyselisin että onko imettäminen fyysisesti vai psyykkisesti inhottavaa? 

[/quote]

Minulla ainakin pskyykkisesti. Ei se satu tms. Näyttää ällöltä. En halua katsoa imettävää äitiä, en kuvissa, telkkarissa enkä livenä. Enkä Liioin halua että minua katsotaan silloin.

7

Vierailija
15/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:15"]Ihan uteliaisuudesta kyselisin että onko imettäminen fyysisesti vai psyykkisesti inhottavaa? 

[/quote]

Minulla ainakin pskyykkisesti. Ei se satu tms. Näyttää ällöltä. En halua katsoa imettävää äitiä, en kuvissa, telkkarissa enkä livenä. Enkä Liioin halua että minua katsotaan silloin.

7

Vierailija
16/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tämän kysymyksen? Odotatko jotain tietynlaisia vastauksia vai vaivaako tämä asia sinua jostain syystä?

Vierailija
17/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies imeä sua seksin aikana tai muuten?

Vierailija
18/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sekä että. Tissit kipeät, hartiat jumissa, selkä kipeä.

Rasittaa, kun kaikki aika menee tissi vauvan suussa ja mitään muuta ei saa tehtyä. Kaikki aikataulujen suunnittelu on mahdotonta, kun vauvalla onkin taas nälkä! Esikoinen hyppii seinille tylsyyksissään, kun äiti vaan imettää.

Vierailija
19/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoinkin että että kyse on psyykkisestä asiasta. Kurjaa, itse pidän imettämisestä. Ei sille varmaan mitään voi jos inhottaa ymmärrän sen. 15

Vierailija
20/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olekkaan yleensä kovin kiinni aikatauluissa. Olen myöskin varautunut etten ekaan kuukauteen tee muuta kuin imetän. :) 15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän