Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

´Haluaisin jäädä kotiäidiksi.

Vierailija
08.01.2014 |

Kotihoidontuen piiriin en enää kuulu, joten miehen tuloilla pääasiassa eleltäisiin. Laskimme, että pakollisten menojen (=laina, ruuat, asuminen, auto jne) jälkeen yli jää n. 300e/kk, jos mä jäisin kotiin. Mitä sanotte, uskaltaisiko kokeilla..?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ota mitään ressiä vaikka en maksa kotiäitinä veroja muusta kuin pääomatuloistani.

Minä olen kuitenkin "halpa" yhteiskunnalla kun ei tarvitse mitään tukia ym minulle maksella eli lapset ovat jo koululaisia.

Ja ihan ohiksena kerron että mieheni maksoi yli 300 000e veroja  joten eiköhän se hetkeksi riitä.

Ja enpä vie työpaikkaa sellaiselta joka sitä tarvitsee eli jos vaikka joku nuori työllistyy kun minä olen kotona?

Vierailija
22/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olet seuraava saatanasta jos haluat keskittyä perheeseen ja hoitaa ja huolehtia itse lapsesi :(

Ei auta vaikka tekisit sen ilmaiseksi eli et saa enää kodinhoidon tukea etkä ole sossun elätti.

Ei auta vaikka tämä sopii miehellesi ja hän saa rauhassa hoitaa työnsä ja työllistää muitakin.

Se vaan on niin väärin koska se on väärin ja kotiäiti ei saa olla missään tapauksessa. Sillä suomessa jokaisen pitää niska limassa raataa kellon ympäri jotta olisi hyvä ihminen ja kansalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:50"]

Suomessa olet seuraava saatanasta jos haluat keskittyä perheeseen ja hoitaa ja huolehtia itse lapsesi :(

Ei auta vaikka tekisit sen ilmaiseksi eli et saa enää kodinhoidon tukea etkä ole sossun elätti.

Ei auta vaikka tämä sopii miehellesi ja hän saa rauhassa hoitaa työnsä ja työllistää muitakin.

Se vaan on niin väärin koska se on väärin ja kotiäiti ei saa olla missään tapauksessa. Sillä suomessa jokaisen pitää niska limassa raataa kellon ympäri jotta olisi hyvä ihminen ja kansalainen.

[/quote]

Näin juuri. Kaikkien on mentävä samoja uria pitkin tai on kelvoton kansalainen, rikollisesta seuraava.  Minäkin olen sairaanhoitajana hoitanut sairaita vuosia. Nyt haluan tämän 6 vuotta olla kotona lasteni kanssa kunnes menevät kouluun ja jatkaa sen jälkeen sairaiden hoitaimista eläkeikään saakka. Olen siis kotona nauttien pienistä lapsistani yhden ainoan jakson elämästäni, 6 vuotta. Ja sairaalassa töissä melkein 40 vuotta. Ja siltikään minulla ei olisi oikeutta hoitaa kotona lapsiani tuota pientä aikaa elämästäni. Annan lasteni päivähoitopaikan mielummin sitä kipeämmin tarvitseville, kuten yksinhuoltajille tai niille, joille ura on tärkeämpi kuin minulle.

Vierailija
24/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:50"]

[/quote]

Näin juuri. Kaikkien on mentävä samoja uria pitkin tai on kelvoton kansalainen, rikollisesta seuraava.  Minäkin olen sairaanhoitajana hoitanut sairaita vuosia. Nyt haluan tämän 6 vuotta olla kotona lasteni kanssa kunnes menevät kouluun ja jatkaa sen jälkeen sairaiden hoitaimista eläkeikään saakka. Olen siis kotona nauttien pienistä lapsistani yhden ainoan jakson elämästäni, 6 vuotta. Ja sairaalassa töissä melkein 40 vuotta. Ja siltikään minulla ei olisi oikeutta hoitaa kotona lapsiani tuota pientä aikaa elämästäni. Annan lasteni päivähoitopaikan mielummin sitä kipeämmin tarvitseville, kuten yksinhuoltajille tai niille, joille ura on tärkeämpi kuin minulle.

Vierailija
25/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jää, sillä on varaa!

Vierailija
26/31 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se työäiti niillä jättiveroillaan muka kustantaa! Jos on kaksi pk-ikäistä lasta, jo pk-paikat maksaa tonnin, josta äiti maksaa noin neljäsosan. Jää 1 500. Moniko nainen maksaa niin paljon veroja per kk? 

Vierailija
27/31 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:32"]

Minä en ainakaan ota mitään ressiä vaikka en maksa kotiäitinä veroja muusta kuin pääomatuloistani.

Minä olen kuitenkin "halpa" yhteiskunnalla kun ei tarvitse mitään tukia ym minulle maksella eli lapset ovat jo koululaisia.

Ja ihan ohiksena kerron että mieheni maksoi yli 300 000e veroja  joten eiköhän se hetkeksi riitä.

Ja enpä vie työpaikkaa sellaiselta joka sitä tarvitsee eli jos vaikka joku nuori työllistyy kun minä olen kotona?

[/quote]

Miksi ihmeessä lasket miehesi maksamat verot mukaan?  Minäkin voisin tuon perusteella jäädä hyvällä omalla tunnolla kotiin perseilemään koska vaikka Nalle Wahlroos ja Herlinit maksavat paljon veroja. Pääoma tulot ja niistä maksettavat verot ovat tietty asia erikseen. Kyllähän tuokin tavallaan on työtä, että sijoittaa ja tekee voittoa. 

Vierailija
28/31 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:00"]

Lasten hoidattaminen yhteiskunnalla on vain menoerä yhteiskunnalta. Se luo työpaikkoja julkiselle sektorille. Julkiselle sektorille, jota ylläpidetään verovaroin.

Sinä, joka olet niin huolissasi veroeurojen käytöstä, haluat siis kasvattaa yhteiskunnan menoja. Viestisi tarkoitus ei ollut siis olla huolestunut verovaroista vaan vain ja ainoastaan moralisoida ap:n valintaa hoitaa lapsensa itse. 

[/quote]

Etkö ole koskaan kuullut yksityisistä päiväkodeista, perhepäivähoitajista ja lastenhoitajista? Ja vaikka lapsi hoidatettaisiinkin kunnalla, se tuo menoa ihan totta, mutta paljon enemmän tuloa. Lisää työllisyyttä julkiselle sektorille ja myös äiti pääsee töihin ja maksamaan veroja.

Tuohon jälkimmäiseen osuuteen sen verran että aloituksessa ap ei puhunut mitään lastensa hoitamisesta kotona (kaksi oli jo koulussa ja nuorinkin neljä vuotias) halusi vain yksinkertaisesti jäädä kotiin ja palata töihin ehkä mahdollisesti joskus.

Vierailija
29/31 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun sun ihku miehes hankkii itselleen statusvaimon ja jäät tyhjän päälle eronneena kersoinesi ihmettelemään, mistä työtä kotirouvan "papereilla" ja mitä ihmettä tulevan eläkkeen määrälle on oikein tapahtunut, niin tiedät, kannattiko.

Vierailija
30/31 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea juttu. Itse olen kotirouva/äiti. Mutta miehellä on niin hyvä palkka, että ylimääräistä rahaa jää n. 3000€ kuukaudessa. Lisäksi molemmilla on omat rahastot, sijoitukset, osakkeet joista voisi tarvittaessa ottaa rahaa. Mutta jos kotiin jäämisesi on molempien toive, niin kokeile sitä vaikka vuoden ajan ja sitten mietitte uudestaan!

Vierailija
31/31 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona lapsiaan hoitava ole mikään "makoilija". Työtä kotona riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan