Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela-ongelma, apua?

Vierailija
23.01.2014 |

Tarvitsisin apua Kelan päätöksen tulkintaan ja jatkohakemuksen tekoon - onko mitään paikkaa, jossa voisin istua alas jonkun kanssa, joka on perehtynyt Kelan koukeroihin ja osaisi neuvoa? Nuorille on jotain tällaista palvelua nuorisoasemilla, mutta itse olen jo 30... Paikkakunta Helsinki. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita palvelunumeroon ja kysy.

Vierailija
2/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkissä menet kelan toimistoon kysymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin ovat sanoneet, kannattaa mennä toimistolle juttelemaan. Yleensä ei tarvitse edes kauaa jonotella :)

Vierailija
4/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin isommissa paikoissa ne auttaa mielellään. Siis kun suomalainen menee suomeksi kysymään asioita ja on jopa selviä kysymyksiä.

Turussa ainakin ovat selvästi välillä aika väsyneitä huutaviin mamuihin, joille pitäisi joka planketti täyttää ja taikoa parit todistukset päälle.

Vierailija
5/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, varmaan kelaan kävely on tosiaan yksinkertaisin vaihtoehto. Puhelinpalvelusta ei ollut mitään hyötyä. Jostain olen silti saanut päähäni, et olis jotain tahoja, jotka auttais kansalaisia byrokratia-ongelmissa? Vai onko tällasia palveluja vain nuorille tai syrjäytyneille tms...?

Vierailija
6/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se ongelma on?!

Vierailija
7/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei asiaa mainosta, mutta heillä on velvollisuus auttaa asiakasta hakemuksen täytössä niin, että hakemus on asiakkaan eduksi. 

Vierailija
8/8 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa neuvojan nimi näkyvästi ylös. Auttaa heitä muistamaan velvollisuutensa. 

Kannattaa myös kysyä ainakin kolmesta toimistosta, koska on hyvin todennäköistä, että neuvovat skeidaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi