Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi salaatti on niin perhanan pahaa?

Vierailija
13.10.2020 |

Kertomaa mulle. Mikä siinä on, että salaatti on aina niin pahaa? Lehtisalaatti maistuu ihan kompostille, jäävuorisalaatti on kyllä nimensä mukaisesti melko jäätävän makuista. Oon koittanut ties mitä salaattisekoituksia (valmiita, ja valmiiksi pestyjä ku se peseminenkin on niin syvältä) ja ne ovat todella pistävän makuisia. Ihan kieleen sattuu suorastaan ja niin paha sivumaku ku voi olla.

Niin.. ja oon just se, joka syö kylässäkin salaatista vain ne kanapalat ja fetakuutiot sekä voin juoda öljyn ja viinietikan päälle. Ne ovat ihania! Hyvin maustetut ja öljytyt oliivit toki menee mutta se kaikki muu maan makuinen ruoho on kauheaa

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsalaatti on paras salaatti.

Vierailija
42/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ns. supermaistaja ja yliherkkä erityisesti kitkerille ja happamille mauille. Suurin osa vihreistä lehtivihanneksissta on omaan suuhun sietämättömän kitkeriä ja kauhean makuisia. En niitä kyllä vapaaehtoisesti syö.

Muuten olen kyllä kasvissyöjä ja syön paljon erilaisia "rehuja". Lounassalaattejakin kyllä, mutta niihin ei vaan koskaan tule mitään ns. salaatinlehtiä koska ne on minusta pahan makuisia.

No mulla on just se järjettömän kitkerä maku, jota vihaan salaatissa!

-AP-

Voit hyvinkin olla myös ns. supermaistaja ( https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oletko-supermaistaja-nain-testaat-s… ). Muut ihmiset jotka ei ole, ei maista tuota kitkerää makua salaateissa joko ollenkaan tai vain hyvin mietona, joten ihmettelevät että miten jokin niin mauton kuin salaatti voi niin ärsyttää. 

Luin tuon jutun ja voisin kyllä kuulua noihin. Oliivit on kyllä suolaisia, siksi pidänkin niistä. Mutta kait ne ovat sitä suolaisuutensa vuoksi. En puolestaan voi sietää hedelmiä, koska ne ovat niin ällöttävän makeita. Tuntuu kuin joisi sokerivettä tai imeskelisi sokerinpaloja. Korianteri maistuu niin saippualle että ei mitään tolkkua. Tykkään kyllä tulisista ruoista ja syön paljon chiliä. Mutta: pala punaista paprikaa ihan polttaa kieltä ku on niin voimakasta. Joo, syön paprikaa pieniä määriä, mutta raakana pääsääntöisesti pilaa koko salaatin jos sitä on laitettu. On vain niin järkyttävän vahvaa. Se pitää jotenkin marinoida tai tehdä jotain. Ja salaatti yleensä on kyllä ihan hiton kitkerän makuista.

-AP-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti on pahaa, koska se laihduttaa eikä siinä ole sokeria ja rasvaa  toisin kuin esim. suklaassa.

No mun mielestä suklaakin on kyllä pahaa. Ihan liian makeaa. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa saatan yhden suklaapalan kylässä syödä. Silloinkin tosin otan sen kahvin kanssa, että peittyy maku ja laimentuu se ylisokerisuus. Mä joudun joka vuosi heittämään kymmeniä suklaarasioita roskiin ku saan joululahjaksi. Yleensä laitan ne kaappiin, niihin ei koskaan kosketa ja vuoden päästä heitän roskiin jotta saan tilaa uusille.

-AP-

Vierailija
44/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatin syöminen on järjetöntä. Ravinnotonta ja kaloritonta vatsantäytettä vain.

Ai niinkö. Entäs vaaleat riisit ja pastat? Vaaleat leivät? Pullat?

Vierailija
45/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin syöminen on järjetöntä. Ravinnotonta ja kaloritonta vatsantäytettä vain.

Ai niinkö. Entäs vaaleat riisit ja pastat? Vaaleat leivät? Pullat?

Ravinnottomia muttei kalorittomia, jäi mainitsematta.

Vierailija
46/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kiinankaalia. Ite olen korvannut salattin lehdet sillä

Vierailija
47/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta salaatti on ok, mutta sen pesemisessä on jotain kamalaa vaikka ostin sellaisen salaattilingonkin helpottaakseeni asiaa. Ne valmiiksi pestyt ja pilkotut, kaasuun pakatut maistuvat pahalta. Syöminen on myös ärsyttävää kun pitää yrittää haarukoida niitä miljoonia salaatinlehtiä lautaselta. Melkein helpompi syödä vaan sormin.

Vierailija
48/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cosmopolitan salaatti on parasta, makeahkoa ja rapeaa. Säilyy kasteltuna jääkaapissa omassa pussissa, kun vielä laittaa salaatin kippoon, jossa vettä pohjalla. Laitan kipon isompaan pussiin. Säilyy pitkään rapeana eikä yhtään mene hukkaan omassa yhden hengen taloudessani, kun vähän käytän kerralla. Lehtisalaatithan on ihan lötköjä mauttomia, niitä en käytä.

Vierailija
49/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupun ruokaa..

Vierailija
50/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somtam, tuo se on parasta maapallolla, löytyy monenlaisia versioita eri makuun.

Lähes aina tuollaiset tykkäämättömyydet johtuu ainoastaan siitä ettei ole maistanu monenlaisia  juttuja.

Vierailija
51/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti on wanhan kansan ruokaa. Lehtisalaattia omasta maasta (etanan rei'ille syömää), kurkkua, kallista tomaattia, sekaan vielä makua entisestään pilaamaan kermaviilietikkasinappikastiketta, joka lantraantuu ällösti kurkun ja tomaatin ja huuhteluveden nesteillä ja lilluu muovisen salaattikipon pohjalla.

nam nam. kuka väittää ettei olla kulinaristeja.

Salaatti on pahaa, koska siinä on jotain happoa, en muista tarkemmin kemiallista nimeä. Mutta pahaa on. Hyväkin salaatti, jollaista ei oikeasti ole, on turhake. salaatti on yksi vesi-intensiivisimpiä kasviksia jossa kasteluveden ja kasvin itsensä hyötysuhde on olematon. maapallon tuhoaja siis. pahaa, epäekologista, vanhanaikaista.

Luopukaa. Tilalle oikeasti ravintorikkaita kasviksia.

Vierailija
52/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti

Vierailija
53/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni salaatin lehdet eivät maistu juuri millekään. Salaisuus piileekin siinä millainen salaattikastike ja muut salaatin ainekset ovat. 

Vierailija
54/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti pienille lapsillenikin tarjota salaatti viimeiseksi, koska olisivat syöneet sitä vaikka kuinka paljon, ja piti sentään proteiiniakin mahduttaa vatsaan!

Nykyään meillä syödään isot salaattiannokset alkuruoaksi ja pääruokaa sitten vaihdellen.

Vierailija
55/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan salaattia (ruokalajina), mutta oikeassa olet että jokin lehtisalaatti ei paljaaltaan mitään herkkua ole. Sääli ettei jääsalaatti maita. Minusta se on ihanan raikasta ja rapeaa.

Salaattiinhan voi laittaa mitä vaan, vain taivas rajana.

Ehkä auttaa jos sinnikkäästi vaan syöt, ajan myötä makuhermot tottuu ja alat suorastaan himoita salaattia.

Parhaimman salaatin saa kun yhdistelee pehmeitä ja rapeita aineksia, makeita ja happamia ja tietysti eri värejä.

Vierailija
56/56 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, mä rakastan salaatteja. Olen koko aikuisikäni pitänyt yhden salaatti päivän viikossa, ja nyt syön lähes joka päivä salaattia ruoan kanssa. Ostan hetki salaatteja ja k kaupoissa on pieniä yhden hengen salaattipusseja, salaatit huuhtelen lävikössä kylmällä vedellä niin ovat ihanan rapeita syödä. Paino on pysynyt vuosikymmenet  samana, toki myös liikun joka päivä..   Miehet hei,  hevosetkin syövät ruohoa, samoin suurpedot, ettei se pelkkää pupun ruokaa ole.. Toimii suolikin paremmin kun saa kuituja, ja iskämaha/makkaran syönti maha pienenee..