Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi salaatti on niin perhanan pahaa?

Vierailija
13.10.2020 |

Kertomaa mulle. Mikä siinä on, että salaatti on aina niin pahaa? Lehtisalaatti maistuu ihan kompostille, jäävuorisalaatti on kyllä nimensä mukaisesti melko jäätävän makuista. Oon koittanut ties mitä salaattisekoituksia (valmiita, ja valmiiksi pestyjä ku se peseminenkin on niin syvältä) ja ne ovat todella pistävän makuisia. Ihan kieleen sattuu suorastaan ja niin paha sivumaku ku voi olla.

Niin.. ja oon just se, joka syö kylässäkin salaatista vain ne kanapalat ja fetakuutiot sekä voin juoda öljyn ja viinietikan päälle. Ne ovat ihania! Hyvin maustetut ja öljytyt oliivit toki menee mutta se kaikki muu maan makuinen ruoho on kauheaa

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatin syöminen on järjetöntä. Ravinnotonta ja kaloritonta vatsantäytettä vain.

Roskasalaattien kuten jäävuorisalaatin kohdalla tämä pitääkin paikkansa, mutta tumman vihreiden lajikkeiden syönnissä alkaa jo olemaan pointtia.

Vierailija
22/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ns. supermaistaja ja yliherkkä erityisesti kitkerille ja happamille mauille. Suurin osa vihreistä lehtivihanneksissta on omaan suuhun sietämättömän kitkeriä ja kauhean makuisia. En niitä kyllä vapaaehtoisesti syö.

Muuten olen kyllä kasvissyöjä ja syön paljon erilaisia "rehuja". Lounassalaattejakin kyllä, mutta niihin ei vaan koskaan tule mitään ns. salaatinlehtiä koska ne on minusta pahan makuisia.

No mulla on just se järjettömän kitkerä maku, jota vihaan salaatissa!

-AP-

Voit hyvinkin olla myös ns. supermaistaja ( https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oletko-supermaistaja-nain-testaat-s… ). Muut ihmiset jotka ei ole, ei maista tuota kitkerää makua salaateissa joko ollenkaan tai vain hyvin mietona, joten ihmettelevät että miten jokin niin mauton kuin salaatti voi niin ärsyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit on käytännössä pelkkää vettä ja ravintoarvo nolla. En itte hirveesti viitti niitä syödä mutta joskus jonkun kanan tai katkaravun seurana. Ennen vanhaan lounaspöydässä oli amerikansalaatti-kurkku-tomaatti yhdistelmä, kyllä oli kolkkoo.

Vierailija
24/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ns. supermaistaja ja yliherkkä erityisesti kitkerille ja happamille mauille. Suurin osa vihreistä lehtivihanneksissta on omaan suuhun sietämättömän kitkeriä ja kauhean makuisia. En niitä kyllä vapaaehtoisesti syö.

Muuten olen kyllä kasvissyöjä ja syön paljon erilaisia "rehuja". Lounassalaattejakin kyllä, mutta niihin ei vaan koskaan tule mitään ns. salaatinlehtiä koska ne on minusta pahan makuisia.

No mulla on just se järjettömän kitkerä maku, jota vihaan salaatissa!

-AP-

Sitten ei kannata laittaa vihreää, ainakaan niitä missä on lehdet. Salaatin voi laittaa tomaatista, kesäkurpitsasta, kurkusta, pähkinöistä, kaalista, sipulista ja vaikka bataatista, porkkanasta, herneistä ja lisätä kananmunaa, juustoa, hedelmiä, makaroonia, riisiä, perunaa. Ei taatusti tule kitkerää.

Vierailija
25/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti muuttuu syömisten mukaan.

Vierailija
26/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen tottuu. Vihasin myös itse salaattia aikani, varsinkin niitä kaikista terveellisimpiä lajikkeita. Mutta kun sitkeästi syö, niin siihen makuun tottuu ja sitä jopa alkaa kaipaamaan.

Eivät ne salaatinlehdet vieläkään ole lempiainesosani salaatissa, mutta ihan ok ja edullinen lisä kalliimpien aineiden rinnalle, myös leivän päälle.

Miksi turhan syömiseen pitäisi tottua? Hullujahan te olette kun syötte jotain, mikä ei maistu.

Ihan terveyssyistä. Tosiaan niistä roskalajikkeista ei paljoa kostu, mutta monet muut lajikkeet on ihan hyvä ja suotava lisä ruokavalioon.

Vierailija
27/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatin syöminen on järjetöntä. Ravinnotonta ja kaloritonta vatsantäytettä vain.

Riippuu, mitä siinä salaatissa on, mutta yleisesti ottaen kasvikset ovat kuitu-, vitamiini- ja hivenainepitoisia. Eli terveellisiä.

Vierailija
28/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain perunasalaatia. Ja punajuuri.

Vierailija
29/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No salaatin ravintoarvohan on aika lähellä nollaa. Ei siinä saa edes paljon kaloreita. Ei aikuinen ihminen salaatilla pitkään elä. Ei oo aikuisten ruokaa.

Kurkut paprikat tomaatit, vihannekset, pavut, proteiini, ravintoarvo lähellä nollaa?? :D

Niin varmaan.

No paljonko noissa vihreissä on proteiinia muka? Katsotaanpa..

Paprika 0,9g/100g

Kurkku  0,7g/100g

Jäävuorisalaatti 1,1g/100g

Mietipä paljonko joutuu syömään vihreitä, jos yrittää saada proteiinia salaatista 2g per painokilo. Jos painaa 80g, jo pelkkää jäävuorisalaattia joutuu syömään 8 kiloa? Kyllähän AP:lle kävi ne fetakuutiot ja kana, joista sen proteiinin saa ilman muuta roskaa.

Vierailija
30/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti on herkkuruokaa. Tulee hyvä energinen olo ja tietää saavansa kaikki vitamiinit ja hivennäisaineet syömällä hyvin. Hiilarit nukuttaa ja pöhöttää ja maha olisi koko ajan kipeä niitä syömällä.

Mitä maukasta on mättää hiilaria? Kuka sellaiseen edes pystyy, ellei ole tylsämielinen, samaa mautonta höttöä joka päivä. Ja se huono olo, mikä siitä tulee...

No mutta eikö salaatti nyt pääpainoisesti ole hiilaria? Ei se ainakaan proteiinia eikä rasvaa ole

Vierailija
31/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti on pahaa, koska se laihduttaa eikä siinä ole sokeria ja rasvaa  toisin kuin esim. suklaassa.

Vierailija
32/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut maukkaita salaattikastikkeita? Sitä vartenhan niitä käytetään, että salaatti maistuisi. Kyllä erilaisissa vihreissä salaateissa on runsaasti ravintoaineita, jotka pitävät terveyttä yllä. Ja annokseen mukaan muita vihanneksia. Voi myös laittaa jotain hedelmänpaloja, jotka tuovat makeutta: hunajamelonia, ananasta, omenaa, viinirypäleitä. Johan alkaa maistumaan ja saat vitamiineja!

Vierailija
33/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne perussalaatit tomaatilla ja kurkulla kummoisia olekaan. Sitten jos haluat niistä maukkaita, lisäät erilaisia meloneja, ituja, juustoja ym., niin johan tulee salaatille hintaa, kun kaikkea ei voi käyttää enää muutaman pv:n jälkeen, vaan kompostiin menee.

Sitäpaitsi, jos et ole mikään kokki-keittäjä etkä jaksa jatkuvasti miettiä ruoanvalmistuskikkoja, niin ei sitä vaihtelevuutta ole niin helppo keksiä.

Vierailija
34/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No salaatin ravintoarvohan on aika lähellä nollaa. Ei siinä saa edes paljon kaloreita. Ei aikuinen ihminen salaatilla pitkään elä. Ei oo aikuisten ruokaa.

Kurkut paprikat tomaatit, vihannekset, pavut, proteiini, ravintoarvo lähellä nollaa?? :D

Niin varmaan.

No paljonko noissa vihreissä on proteiinia muka? Katsotaanpa..

Paprika 0,9g/100g

Kurkku  0,7g/100g

Jäävuorisalaatti 1,1g/100g

Mietipä paljonko joutuu syömään vihreitä, jos yrittää saada proteiinia salaatista 2g per painokilo. Jos painaa 80g, jo pelkkää jäävuorisalaattia joutuu syömään 8 kiloa? Kyllähän AP:lle kävi ne fetakuutiot ja kana, joista sen proteiinin saa ilman muuta roskaa.

Oletko vähän tyhmä?

Vierailija
35/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. On se surkeaa, kun aikuinen ihminen on ronkeli ruoan suhteen.

Sinäkö syöt kaikkea? Menee etanat, heinäsirkat ja käärmeet? Kiinalaisessa kissat ja koirat? Jossei mene niin.. voi voi ku aikuinen ihminen on ruoan suhteen ronkeli

Kiinalaiselta eläintoriltahan se koronaviruskin tiemmä lähti leviämään.

Okei, eli sen vuoksi kaikkien pitää alkaa kasvissyöjiksi? Onpa pettämätön logiikka. Toivottavasti kukaan ei tartuta itseään hedelmäkaupassa. Sittenhän ei voi enää syödä hedelmiä jos joku saa tartunnan hedelmäkaupan kautta..

Vierailija
36/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas huudellaan toisten ohi. Ap puhuu salaatinlehdistä, toiset salaatista ruokalajina.

On totta, että useimmat salaateissa tyypillisesti käytettävät jäävuorisalaatit yms. eivät sisällä juuri mitään arvokasta ravintoa. Ei niitä ole pakko syödä.

Ap voisi kokeilla pinaattia tai erilaisia kaaleja tai ituja salaatin pohjaksi. Tai sitten tehdä salaatin ilman salaatinlehtiä.

On ihan turhaa lähteä haukkumaan ketään siitä, että makusilmut eivät luultavasti geneettisistä syistä arvosta jotain yhtä ruoka-ainetta.

Vierailija
37/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä syö niitä jos et tykkää. Itse en laita salaattiin enää muuta kuin pinaattia jossa on edes hiukan makua ja ravintoaineita. Yleensä en laita mitään, salaatti ei vihreitä lehtiä kaipaa.

Vierailija
38/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kokoamaan ensi viikon ruokalistaa. Ettei sanota ronkeliksi.

https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/maistuisiko-linnunpesakeitt…

Ei hitto ku repesin. Hyvä ruokalista! Tosin, mulla tuo keitto kyllä kelpaisi mutta silti olen ruoan suhteen ronkeli.

-juuri se ronkeli-

Vierailija
39/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pistää ja sattuu suussa, niin voit olla alleeginen. Ei se pahalta maistuminen satu tai pistä, niissä on ero.

Mullakin sattuu suussa tietyt vihannekset ja hedelmät. Olen ollut lapsesta saakka tosi allerginen, mutta onneksi 90% niistä on häipynyt. Ja se kipu tulee, vaikka tykkään niiden mausta.

Vierailija
40/56 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en pidä perussalaateista, mutta rucolasta ja pinaatista tykkään oikeasti! Erityisesti rucolaa käytän melkeinpä kaikkiin salaatteihin.