Miksi salaatti on niin perhanan pahaa?
Kertomaa mulle. Mikä siinä on, että salaatti on aina niin pahaa? Lehtisalaatti maistuu ihan kompostille, jäävuorisalaatti on kyllä nimensä mukaisesti melko jäätävän makuista. Oon koittanut ties mitä salaattisekoituksia (valmiita, ja valmiiksi pestyjä ku se peseminenkin on niin syvältä) ja ne ovat todella pistävän makuisia. Ihan kieleen sattuu suorastaan ja niin paha sivumaku ku voi olla.
Niin.. ja oon just se, joka syö kylässäkin salaatista vain ne kanapalat ja fetakuutiot sekä voin juoda öljyn ja viinietikan päälle. Ne ovat ihania! Hyvin maustetut ja öljytyt oliivit toki menee mutta se kaikki muu maan makuinen ruoho on kauheaa
Kommentit (56)
Voi voi. On se surkeaa, kun aikuinen ihminen on ronkeli ruoan suhteen.
Erilaiset salaatit on ihania! Salaatti on meidän 10 vuotiaan pojan lempiruokaa.
Iltapalaksikin hän kasaa tuoreita porkkanoita, kurkkua ym muuta löytyvää vihannesta ja kasvista. Myös hedelmää.
Kait salaattia syödään, koska se on muka niin cool. Ei siitä kukaan oikeesti tykkää. Ainakaan en ole vielä eläissäni hyvää salaattia syönyt ja oon jo päälle 30v. Oon koittanut opetella syömään salaattia väkisin jo 8 vuotta ja aina yhtäpahaa. Tietty joku italiansalaatti ja perunasalaatti menee. Lihapullasalaatista menee lihapullat, ja fetat jos on. Kanasalaatissa ainoa hyvä komponentti on se kana. Joskus oon syönyt salaattia jossa oli pekonia, niin saattoi muutama vihreä mennä jos onnistui pekonille peittämään maun. Mahan kunto onkin kyllä aina sen ruohon syömisen jälkeen sen mukainen. Se on vihreän syömisestä max 15 min ja voikin käydä kunnon ruikulilla tyhjentämässä mahansa
Ootko kokeillut babypinaattia, rucolaa, vienankaalia, kiinankaalia? Salaattiinhan ei välttämättä tarvita mitään vihreää salaattia sekaan, vaan sen voi koostaa muista kasviksista ja juureksista. Kurkku, bataatti, parsakaali, retiisi, paprika, porkkana, idut esimerkiksi. En kyllä voi samaistua ap:hen, tykkään vihreästä.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö syöt kaikkea? Menee etanat, heinäsirkat ja käärmeet? Kiinalaisessa kissat ja koirat? Jossei mene niin.. voi voi ku aikuinen ihminen on ruoan suhteen ronkeli
Itse olen ns. supermaistaja ja yliherkkä erityisesti kitkerille ja happamille mauille. Suurin osa vihreistä lehtivihanneksissta on omaan suuhun sietämättömän kitkeriä ja kauhean makuisia. En niitä kyllä vapaaehtoisesti syö.
Muuten olen kyllä kasvissyöjä ja syön paljon erilaisia "rehuja". Lounassalaattejakin kyllä, mutta niihin ei vaan koskaan tule mitään ns. salaatinlehtiä koska ne on minusta pahan makuisia.
No salaatin ravintoarvohan on aika lähellä nollaa. Ei siinä saa edes paljon kaloreita. Ei aikuinen ihminen salaatilla pitkään elä. Ei oo aikuisten ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö syöt kaikkea? Menee etanat, heinäsirkat ja käärmeet? Kiinalaisessa kissat ja koirat? Jossei mene niin.. voi voi ku aikuinen ihminen on ruoan suhteen ronkeli
Oletkohan vähän tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ns. supermaistaja ja yliherkkä erityisesti kitkerille ja happamille mauille. Suurin osa vihreistä lehtivihanneksissta on omaan suuhun sietämättömän kitkeriä ja kauhean makuisia. En niitä kyllä vapaaehtoisesti syö.
Muuten olen kyllä kasvissyöjä ja syön paljon erilaisia "rehuja". Lounassalaattejakin kyllä, mutta niihin ei vaan koskaan tule mitään ns. salaatinlehtiä koska ne on minusta pahan makuisia.
No mulla on just se järjettömän kitkerä maku, jota vihaan salaatissa!
-AP-
Vierailija kirjoitti:
No salaatin ravintoarvohan on aika lähellä nollaa. Ei siinä saa edes paljon kaloreita. Ei aikuinen ihminen salaatilla pitkään elä. Ei oo aikuisten ruokaa.
Kurkut paprikat tomaatit, vihannekset, pavut, proteiini, ravintoarvo lähellä nollaa?? :D
Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku syö linnunpesiä, niin kaikki, jotka eivät syö, ovat ronkeleita? Vaiko sittenkin täysjärkisiä?
Salaatti on herkkuruokaa. Tulee hyvä energinen olo ja tietää saavansa kaikki vitamiinit ja hivennäisaineet syömällä hyvin. Hiilarit nukuttaa ja pöhöttää ja maha olisi koko ajan kipeä niitä syömällä.
Mitä maukasta on mättää hiilaria? Kuka sellaiseen edes pystyy, ellei ole tylsämielinen, samaa mautonta höttöä joka päivä. Ja se huono olo, mikä siitä tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiselta eläintoriltahan se koronaviruskin tiemmä lähti leviämään.
Siihen tottuu. Vihasin myös itse salaattia aikani, varsinkin niitä kaikista terveellisimpiä lajikkeita. Mutta kun sitkeästi syö, niin siihen makuun tottuu ja sitä jopa alkaa kaipaamaan.
Eivät ne salaatinlehdet vieläkään ole lempiainesosani salaatissa, mutta ihan ok ja edullinen lisä kalliimpien aineiden rinnalle, myös leivän päälle.
Salaatin syöminen on järjetöntä. Ravinnotonta ja kaloritonta vatsantäytettä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan vähän tyhmä.
Itsehän olen asunut Kiinassa. En syö mereneläviä, enkä syönyt sielläkään. Kaikki muu ruoka kyllä meni. Miksi minä olisin siis ronkeli jossen syö mereneläviä, mutta ne koirat, kissat ja kanit välttävä taas ei olisi? Sekö tekee minusta tyhmän?
Ymmärrän, että suppea ihminen voi ajatella toki niin, mutta se voi vielä korjautua kunhan saa elämänkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu. Vihasin myös itse salaattia aikani, varsinkin niitä kaikista terveellisimpiä lajikkeita. Mutta kun sitkeästi syö, niin siihen makuun tottuu ja sitä jopa alkaa kaipaamaan.
Eivät ne salaatinlehdet vieläkään ole lempiainesosani salaatissa, mutta ihan ok ja edullinen lisä kalliimpien aineiden rinnalle, myös leivän päälle.
Miksi turhan syömiseen pitäisi tottua? Hullujahan te olette kun syötte jotain, mikä ei maistu.
Tuosta kokoamaan ensi viikon ruokalistaa. Ettei sanota ronkeliksi.
https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/maistuisiko-linnunpesakeitt…
Jätän aina sen vihreen osan syömättä. Vegeburgerinkin tilaan pekonilla.