Kuinka monta prosenttia sinusta haluaa vauvan juuri nyt?
Kommentit (69)
100%, onneksi, rv 30+4 nyt. Toinen, hyvin toivottu lapsi tulossa. Mutta mies haluaisi kolmannen, sen suhteen olen itse ehkä 50 % toivovainen.
20%. Kuopus vasta 3 viikkoa, mutta haluaisin vielä kolmannenkin joskus, 20% minusta toivoo että piankin. Mies vaan on eri mieltä ja hänelle 2 riittää, joten jos ei hänellä mieli muutu (tuskinpa), niin ei auta kuin kärvisellä sitten vauva kuumeessa. Toivottavasti menee itsestään joskus ohi.
50%. Mies haluaisi saada kolmannen heti ja nyt, itse en tiedä jaksaisinko noita yövalvomisia juuri nyt kun kaksi ensimmäisä lasta ovat vielä pieniä voimakastahtoisia uhmiksia jotka eivät nuku hyvin ja sairastelevat paljon. On myös kova halu laihduttaa ja palata työelämään ja vauvahan ei näihin kuvioihin sovi. Mutta voi kun ne vauvat on ihania ... ja tiedän että haluan vielä yhden lapsen, uuden perheenjäsenen josta olisi iloa meille kaikille loppuelämäksi.
50%. Toisaalta haluaisin valtavasti toisen lapsen, toisaalta olen erittäin tyytyväinen nyt. Miehellä on kova vauvakuume, ja se on saanut minut myöntyväisemmäksi kuin ennen. Emme käytä ehkäisyä, koska raskaus on epätodennäköinen ilman apua, mutta ilahtuisin todellakin jos tulisin luomusti raskaaksi - vaikka se tapahtuisikin juuri nyt, kun en ole varma haluanko uutta vauvaa vielä. Kuitenkin se että hoitoja ei tarvitsisi aloittaa uudelleen, tekisi vauvakuumeestani sataprosenttisen :)
1%
Lapsia on riittävästi, mutta jos tulisi vahinkoraskaus, pitäisin. Ikä alkaa olemaan riski. Vauva itsessään olisi ihana. Toivottavasti minusta tulee mummo!
0,2% sanoisin.
Ikä alkaa tulla vastaan, mun kroppa ei enää kestä, eikä talous kestä, lapset on jo tehty, ei kiitos mulle.
Mutta jos nyt sattuis oikein ihku mies kohdalle jolla on varaa vielä yhteen lapseen, niin saattaisin ehkä muuttaa mielen, mutta mahdollisuus on hyvin, hyvin pieni ja häviävä.
80%, rv 16. Toivottu esikoinen, silti iso elämän muutos välillä pohdituttaa.
Mäkin sanon, että 48%. Halua olisi, mutta uskallus loppuu kesken. Pelottaa, jaksaisinko enää. Pelottaa, että olen liian vanha (37). Pelottaa, että talous menee kuralle. Mutta toisaalta pelottaa sekin vaihtoehto, että myöhemmin kadun raskaasti, jos kolmosta ei tulekaan...
95%. Esikoinen alkaa kohta olla kouluiässä ja itselläkin ikää joten mietityttää. Itsellä sisarussuhteet lähes ainoat läheisemmät suhteet ja tuntuu, että kadun vanhana sitä jos lapseni joutuu jäämään ilman sisarusta. Vaikeaa... En tiedä pääsenkö koskaan siitä surusta jos emme toista lasta saisi.
50%. Kohta puolivälissä raskautta, joten kesällä meille toivottavasti saapuu jo vuosien ajan hartaasti toivomani toinen lapsi. Samalla tulee lapsiluku täyteen, joten fiilistelen nyt tätä viimeistä raskautta ihan rauhassa ja nautin jokaisesta päivästä, siksi en vastannut 100%.
n.76%, mutta elämän tilanne ei ole tarpeeksi vakaa. Mutta jos olisi tullakseen, niin saisi toki tulla ja tyytyisin pienempiin "valmisteluihin".
0%. Toinen ja viimeinen lapsi on nyt 8 päivän ikäinen. Raskauden aikana ajattelin, että kolme lasta olisi sopiva määrä, mutta synnytyksen jälkeen minut yllättikin voimakas, hyvä tunne siitä, että perheemme on nyt koossa.
-1000%