Milloin tiesit varmaksi haluavasi lapsia?
Joidenkin mielestä varmasti tyhmä kysymys. Itse en ennen ikinä kuvitellut haluavani lapsia mutta nyt en enää ole ihan varma haluanko vai en. Hämmentävä tilanne. Joskus jotkut sanovat "jos et ikinä ole lapsia halunnut niin ei kannata niitä hankkiakaan". Ja sitten taas "kyllä se sinunkin mieli vielä muuttuu kun ikää tulee" ym. Hämmentää ja haluaisin tietää muiden ajatuksia asiasta. Ihmisten jotka ehkä ovat olleet samassa tilanteessa, eivät siis ole varmoja asiasta. Minua pelottaa tietyt asiat joten en ole varma. Pidän kyllä lapsista.
Kommentit (27)
Olen aina tiennyt että haluan lapsia, 15v ajattelin että mikäli vaihtoehdot olisivat saada lapsi 15v tai ei koskaan olisin hankkinut lapsen silloin. Olin kuitenkin 25v kun esikoinen syntyi, olisin tehnyt vaikka kymmenen lasta, lasteni isä kuitenkin halusi vain kaksi.
38-vuotiaana aloin ihmeekseni hiljalleen haluta. Vauvat alkoivat katsoa puhuttelevasti! Minulle oli sanottu aina se "kyllä se mieli muuttuu", mutta ne puheet olivat loppuneet varmaan 5 vuotta sitä ennen. Väitin aina ärsyyntyneenä vastaan tai olin sanomatta mitään. Varmasti tiesin haluavani kun yritykset menivät pieleen ja vuosia kului. Pelotti tietenkin, ja mielen muuttuminen tahallisesti lapsettomasta tahattomaksi sekoitti päätä. Sitten lopulta onnistui.
Tähän käy ainoastaan vastaukset jossa lapsia on haluttu...
Kun olin pari iltaa lukenut näitä AV-keskusteluja.
18 vuotiaana vannoin että en tee lapsia, mutta 19 vuotiaana alkoi vauvakuume iskeä kuin salama kirkkaalta taivaalta, ja kun täytin 20 esikoinen syntyi.