Oletko tilannut Feelunique? Onko jäänyt tulliin?
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:59"]
Tulee jerseysta, kanaalisaarilta, eli joutuu maksamaan tullin..tai ainakin minä jouduin. En ymmärrä miten joku paketti jää tulliin, toinen ei!? Ärsyttävää...:(
[/quote]
Tulli tekee käsittääkseni "pistokokeita", eli kaikkia ei systemaattisesti tarkisteta.
Itse tilaan aina lookfatasticilta, ostamieni tuotteiden hinnat ovat siellä vähän halvemmat, sähköpostiin tulee usein 20% alekoodin ja mahdolliset kaupanpäälliset ovat yleensä parempia :D Lisäksi ostohyvitysen kautta saa pienen summan takaisin. Uk:sta tulee, niin ei tarvitse tulleista välittää.
Mulla jäi joku kolmenkympin tilaus tulliin :) En jaksanut niille lähetellä mitään korvauslappuja, nykyisin tilaan vain nettikaupoista joissa ei tullihuolia, kuten Beauty bay ja Lookfantastic, samat tuotteet ja enemmänkin, ei postikuluja, nopea toimitus ja muutenkin olen tyytyväinen.
Mulla jäi joku kolmenkympin tilaus tulliin :) En jaksanut niille lähetellä mitään korvauslappuja, nykyisin tilaan vain nettikaupoista joissa ei tullihuolia, kuten Beauty bay ja Lookfantastic, samat tuotteet ja enemmänkin, ei postikuluja, nopea toimitus ja muutenkin olen tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:12"]
56 jatkaa...
Päätin tilata Feeluniquesta, jääköön tulliin. Feelunique kuitenkin lupaa korvata ne kulut enkä kovin usein sieltä tilaa.
Tämä Guerlainin puhd.maito ja kasvovesi on must. Puhdistaa tosi tehokkaasti, eikä jää rasvainen kalvo, mutta ei myöskään kuivata. Iho on täydellinen sen jälkeen. Tosi riittoisa pakkaus, luulen että syntyy ihan sen takia jopa säästöä verrattuna halvempiin puhd.maitoihin.
[/quote]Ja jäiväthän nämä, taas!! Mutta ei mua haittaa, ei ole suuri vaiva tehdä tulliselvitys, ja sitten kinua Feeluniquesta rahat. En kuitenkaan tilaa enää niin usein.
Ihmetyttää miten niillä on aikaa kytätä näitä paketteja...?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:20"]
Feelunique lupaa korvata kulut, mutta siskoni kohdalla pari kk sitten ei näin tehnyt. Edes sähköpostiin ei vastattu. Harmittaa että olin hänelle paikkaa suositellut! Eli ei kannata luottaa tuohon tekstiin, että korvaisivat tullimaksuja!
Itse tilasin kuukausi sitten shampoota, ja paketin perille tulossa kesti yli sen 35 päivää, jolloin heille voi jo reklamoida. Onneksi lopulta tuli perille, mutta olihan tuossa ihmettelyä ja odottelua.
Aiemmin ovat tulleet noin viikossa perille. Päätin vaihtaa paikkaa ja tilata jatkossa muualta! En ollut edes huomannut että eivät lähetä manner-Briteistä.
[/quote]Heillä on siellä lomake sitä varten, joka pitää täyttää:
https://help.feelunique.com/hc/en-us/articles/201009102-VAT-and-Customs-Tax
Joo, tulliin jäi. Arvo 35€. Olen monia monia kertoja tilannut yli tuon 22€, mutta nyt napsahti toisen kerran. Tehosyyni?
Keväällä paketti jäi Suomen tulliin, maksoin alvit enkä ole tänäkään päivänä saanut tullimaksuja Feeluniquelta takaisin vaikka heidän sivuilla olevalla lomakkeella rahanpalautusta pyysin monen monta kertaa. Jännä juttu.
Joo myös mulla jäi tulliin eivätkä palauttaneet rahoja, vaikka tuon lomakkeen täytin. Siitä loppui mun feelunique tilaukset.
Strawberrynetin kanssa kävi samoin jo pari vuotta sitten: paketti jäi tulliin eikä sivusto palauttanutkaan rahoja, vaikka niin lupasi. En ole tilannut sieltä tuon jälkeen.
Nyt tilailen lähinnä Lookfantasticilta.
Mulla on nyt n. 20€ arvoinen lähetys ollut matkalla kohta kolme viikkoa, voiko tilauksen tulo kestää näin kauan? Omalla sivuillani tuolla lukee kyllä dispatched.
Ja voiko tulli nillittää tuosta, kun tilauksen yhteisarvo on noin 25€, mutta FeelUniquelta lähettivät (ilmeisesti tarkoituksella) yhden viiden euron tuotteen eri paketissa. Tämä paketti tuli noin viikossa, mutta tuo toinen ei ole saapunut.
Olen ehkä viisi kertaa tilannut 15-70 eurolla, ei ole jäänyt kertaakaan.
Hyvä tietää näköjään että niinkin olisi voinut käydä. En uskalla sieltä varmaan enää tilata.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:16"]
Aika uskomatonta, nyt mun tilaus on jäänyt joka kerta tulliin, peräkkäin.
Ostin välillä Lookfantastic:sta ja pidin tauon. Heti kun kokeilin taas Feeluniquea niin jäi tulliin! Ei niillä siellä taida ruuhkaa olla kun ehtii kaikki paketit syynätä vai mikä tässä on?
No sitten siirryin Lookfantasticin asiakkaaksi kunnes tänään tilausta tehdessä:
Kolmelle maalle on lätkäisty rajoitukset ilmaisiin postikuluihin!! Suomi, Ruotsi ja Tanska.
USA, United Arab Emirates, Russia, Papua New Guinea, Nauru, Iraq, Cook Islands, Antarctica, Afghanistan. Kaikkiin näihin maihin ilmainen toimitus :O
China=FREE with £40 spend
Finland=FREE with £50 spend
Yritin kysyä syytä, mutta ei osannut varmaan kertoa...
Ehdotuksia löytyykö vastaavaa nettikauppaa, tilaan useimmiten Guerlainia, Korresia, Sebastiania.
[/quote]
Huomasin saman, siis miksi ihmeessä kaikki muuta maailmaan maat paitsi Suomi ja pari muuta saavat ilmaisen toimituksen. En ymmärrä. Toimitus on vain 5 euroa, mutta ärsyttää silti.
Olen tilannut myös Beautybaysta, siellä on ilmaiset toimitukset myös suomalaisille.
Olen tilannut Feeluniquelta useasti ja monesti on paketti jäänyt tulliin. Nyt viimeisellä tilauskerralla tulleja ei kuitekaan tarvinnut maksaa. Paketin päälle ei oltu liimattu lähetysmaata, joten eivät voineet alveja siitä syystä periä. Liekö lähetyskäytännöt sitten muuttuneet.
Omko tuoreita kokemuksia?
FeelUniquesta en ole tilannut sen jälkeen kun asettivat postikuluihin rajan ja samalla tuli toi Suomen tulliraja... ja noiden vanhempien kommenttien perusteella toi takaisinmaksu ei sit toimikaan?
Lookfantasticin postikuluista en tiennyt, mut ei huvita ostaa jos toi koskee tosiaan vaan paria maata...
Beautybaysta taas on huonoja kokemuksia, joiden jälkeen en ole sieltä tilannut. Eivät esim. vastaa yhteydenottoihin mitenkään tai hoida ongelmia.
Tilauksesta kohta kolme viikkoa eikä pakettia näy. Sivuilla luvattiin, että tilaus ehtii jouluksi Suomeen. No, eipä ole näkynyt.
Jää tulliin, koska tulee kanaalisaarilta joka ei ole verovapauden piirissä kuten manner-britannia. Itselläni jäi tulliin ja jouduin tullimaksut maksamaan. Siksi en osta nimenomaisesta putiikista, koska tilaus ei tule yhtään halvemmaksi loppujenlopuksi tullimaksujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Tilauksesta kohta kolme viikkoa eikä pakettia näy. Sivuilla luvattiin, että tilaus ehtii jouluksi Suomeen. No, eipä ole näkynyt.
Se on tullissa jumissa ja et oo maksanut tullimaksua. Eivät laita ennen sitä pakettia eteenpäin tullista. Sulle on varmaan joku ilmoitus tullut tai on tulossa tullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tullissa jumissa ja et oo maksanut tullimaksua. Eivät laita ennen sitä pakettia eteenpäin tullista. Sulle on varmaan joku ilmoitus tullut tai on tulossa tullista.
Ei ole tullut mitään ilmoitusta tullista. Sitä oon tässä odotellut, että joko paketti tulee tai ilmoitus tullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mitään ilmoitusta tullista. Sitä oon tässä odotellut, että joko paketti tulee tai ilmoitus tullista.
Postin mukana tulikin tänään lappu isokokoisesta kirjeestä. En tiedä missä ilmoitus on seikkaillut, kun paketti on tullut Suomeen jo ennen joulua. Eli olikin postin moka tämä juttu. Maanantaina olisi ollut viimeinen päivä noutaa paketti postista.
Ja siis tilauksen arvo oli noin 200eur eikä jäänyt tulliin. Paketin päällä ei ollut mainittu lähetysmaata niin kuin joku kertoi jo aiemmassa kommentissa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:43"]
Sain tänään tullista ilmoituksen että Feeluniquelta viikko sitten lähetetyt kosmetiikat ovat jääneet tulliin. Ostosten arvo on 36,75 euroa.
Olen tilannut sieltä useamman vuoden ja aina yli 22 euron arvosta mutta vasta nyt jäivä tulliin. Täytyypä selvitttää paljonko tulli on ja saanko ostopaikasta hyvityksen.
Sitten vaihtaa ostopaikkaa.
[/quote]
Tulli on mitä todennäköisimmin 0€ ja alvi on mitä todennäköisimmin 24%.