Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä kävellä pimeällä hautausmaalla jossa ei ole edes katuvaloja?

Vierailija
12.10.2020 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kummituksia eli en menisi pimeälle hautausmaalle.

Vierailija
22/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ei. Kerran olin viemässä pappani haudalle kynttilää myöhään illalla eikä hautausmaan valot ollut enää päällä. Aluksi oli vaikea nähdä missä polku kulki, mutta kun silmät tottui, niin lopulta se oli aika mahtavaa kulkea pilkkopimeässä kynttilä kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla meidän hautausmaalla on jossain kohti valoja mutta pääasissa se on pimeä.

Käytävät on leveitä ja näkee kyllä selkeästi missä kävellä.

Halkaisijaltaan ehkä 600m jos koitan jotenkin arvioida ja tosiaan usein oikaisen/oikaistaan sen kautta. Joskus pelkään että nyrjäytän nilkkani mutta voihan niin käydä missä tahansa pimeässä.

Musta siellä on turvallisempaa kuin kadulla, tänään 6v poikakin oli meidän mukana kun oikaistiin. Jotain lapsi kyseli mutta vastasin että turvallisempaa täällä on kuin kadulla. Ap

Vierailija
24/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Siellä on hieno ja harras tunnelma jouluna.

Vierailija
25/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kävelen lähihautausmaan läpi myös pimeällä, mut vain koska olen ollut siellä kesätöissä ja osaan sen takia suunnistaa siellä piemeälläkin. En ole ennen kesätöitä uskaltanut mennä, mutta en ole pelännyt ihmisiä vaan sitä että eksyn. 

Vierailija
26/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää miksi hautausmaalla on aina niin kylmä? Siis viisi astetta kylmempää kuin muualla... etenkin kun jouluna sinne menee.

Vierailija
27/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin keskikoulussa ja lukiossa matkani bussipysäkille kulki hautausmaan ohitse (siellä oli kyllä valot, mutta kulkemallani metsänvieruspolulla ei) ja tapasin aina laulaa jotakin ääneen tai vihellellä talvisaikaan pimeällä, se sai olon tuntumaan turvallisemmalta. Paljon myöhemmin isäni kuuli samaiselta hautasmaalta joskus hiukan ennen joulua illan pimeydessä hiljaisia avunhuutoja ja oli kuulemma hiukan ajatellut uskaltaako sinne mennä katsomaan (vilkas mielikuvitus kulkee suvussa). Onneksi oli mennyt, sillä joku paikallinen aikamiespoika oli ollut viemässä kynttilää haudalle pienessä maistissa ja onnistunut kaatamaan hautakiven jalalleen.

Olen myös kerran yrittänyt ylittää keskitalven myöhäisiltapäivänä (kello oli kuusi) Hietaniemen hautausmaata päästäkseni toiselle puolelle juhliin, mutta se ei oikein onnistunut ja päädyttyäni ruumisvaunuvarastolle (?) päätin että kierrän kko paikan, ja seuraavalla kerralla katson oikeasti kartasta miten pääsee parhaiten sinne minne on menossa.

Vierailija
28/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se voisi vähän kuumottaa, mutta ei henkien vaan muiden ihmisten takia. Suhtaudun epäilevästi kaikkiin pimeällä liikkuviin (mies)ihmisiin.

Miksi suhtaudut epäilevästi pimeällä liikkuvaan mieheen? Eikö saa koiraa taluttaa ulkona?

Koiranulkoiluttajat ei pelota, teillähän on hyvä syy liikkua ulkona. Se on sellainen ilmiö, jota miesten on varmaan mahdoton ymmärtää, mutta kyllä lähes poikkeuksetta naiset suhtautuvat varautuneesti miehiin yksin pimeällä liikkuessaan. Varmaan geenit, biologia, evoluutio vaikuttavat.

Voi liulastua koiran asettamaan liukumiinaan.

Vierailija
29/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalla ei ole katuvaloja syystä että siellä ei ole katujakaan.

Vierailija
30/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelottaisi..kuolleet ovat kuolleita, eivätkä tiedä mistään mitään

mies52v

Vierailija
31/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on valot. Ei pelota.

Vierailija
32/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mitään kummituksia ole, haudat on siunattu.

Vierailija
33/33 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen ja turvallinen paikka varsinkin öisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän