Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutko Tallinnassa suomea vai englantia?

Vierailija
07.01.2014 |

Olen huomannut, että Tallinassa suurin osa suomalaisturisteista puhuu paikallisille suomea, etenkin satama-alueella. Tavallaan ymmärrettävää, sillä satamassa varmaan osaavatkin melko hyvin suomea, mutta muualla se on mielestäni jotenkin erikoista? Itse käytän yleensä englantia, mutta välillä myyjät ja tarjoilijat vaihtovat itse suomiviroon huomatessaan minun olevan Suomesta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun viroa, mutta monet asiakaspalvelijat vaihtavat suomeksi, kun hoksaavat, että olen suomalainen. Tämä vain Tallinnassa, muualla (vironkielisessä) Virossa ei.

Vierailija
22/23 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ruotsia ja toisinaan venäjää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:14"]

Neuvostoliitossa ei opiskeltu juurikaan englantia. Jos asiakaspalvelija näyttää tarpeeksi vanhalle, että olisi suorittanut koulunsa okkupaation ajalla, on parempi kokeilla suomea. Tallinnassa katseltiin ennen suomen tv:ta, ja osattiin hyvin kieltä myös siksi. Englantia osaa lähinnä nuoret.

[/quote]

Juuri näin. Olen myös huomannut, että ruokaravintoloiden tarjoilijat ja parempien butiikkejen myyjät ovat usein miten vironvenäläisiä. He osaavat lähes poikkeuksetta paremmin englantia kuin suomea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi