Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Sannista (laulaja)?

Vierailija
07.01.2014 |

Silloin kun Sanni nousi pinnalle, niin ajattelin että joku levy-yhtiöäijien räsynukke, blondi pissis. No olinpa väärässä, ei pitäisi olla ennakkoluuloja. Sannihan kirjoittaa itse biisinsä ja yhdessä haastattelussa kritisoi joidenkin artistien varman päälle pelaamista eli halua mennä kultaista keskitietä. Sanni itse haluaa omaehtoisesti tehdä biisejä. Mä ainakin olen tykännyt, persoonallisia ovat. Pystyn lisäksi samaistumaankin joihinkin niistä hyvin ja sopii minun ikäistenkin sielunmaisemaan, oon siis 25v. :)

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:21"]

Minusta Sanni on mielenkiintoinen tapaus. Näiden tusinatuotteiden joukossa, kuten Anna Abreu, JVG, Kasmir sun muut, tuollainen vähän astetta etäisempi, realistinen ja samaistuttava nuori nainen tuntuu omasta mielestäni todella freshiltä. Sanoitukset ovat omasta kynästä mikä on aina plussaa, tuntuu hölmöltä miten täällä puhutaan naiiveista ja tylsistä sanoista mutta oikeasti, ottakaa ne nostalgia-kuulokkeet pois korvilta ja kuunnelkaa vaikka Eppu Normaalin, Leevi and the Leavingsin ja kumppaneiden lyriikoita: ei siellä yhtään sen suurempia ahaa-elämyksiä ja taiteen ilotulitusta koeta. "Sinua muistelen, muistini tylsillä luistimilla luoksesi luistelen." Jees. Ainoa syy, miksi en Sannia juuri tykkää kuunnella, on se nariseva, epäselkeä nasaaliääni, sama juttu Haloo Helsingin kohdalla.

[/quote]

Epuista ja Sannista ei voi kyllä ees samana päivänä puhua.
[/quote] Kyllä voi. Epuilta ei ole tullut kunnollista uutta matskua sitten 90-luvun ja keikoilla junnataan niitä samoja vanhoja maailmanpyöriä ja pyrstötähtiä. Jos he tulisivat pinnalle nyt tänä päivänä ja Sanni olisi 80-luvun tähti, puhuisit luultavasti hänestä samoin kuin nyt puhut Epuista.

Vierailija
22/65 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 03:29"]

Olen muuten ihan samaa mieltä joo, vaikuttaa kyllä ihan lahjakkaalta, tekee vissiin muillekin biisejä, mutta mua vaivaa se lievä ylimielisyys, mikä siitä huokuu. Tietenkään artistin ei pidä olla mikään anteeksipyytelijä, mutta Sannin tapauksessa lievä vaatimattomuus voisi kaunistaa. Myös laulutapa vähän ärsyttää joskus. Toki kyseessähän on vielä melko uusi tuttavuus, joten voi olla että olen saanut vaan väärän käsityksen. Levyä en ostaisi, ei oo ihan mun juttu, mutta arvostan kuitenkin mitä on saanut aikaan. Olen 29 v mies.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvien sanoitusten lisäksi myös Sannin kappaleiden melodiat ovat erikoisia ja kiinnostavia. :)

Vierailija
24/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Sanihan oli ihan upee laulaja siinä Aikakoneessa!

Vierailija
25/65 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puttaa eri puolelta. If you know what I mean.

Vierailija
26/65 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nätti ja ok kroppa, laulutkin ihan hauskan kuuloisia ja ääni on ok, vaikka on persoonallinen niin ei ole paska kuten esim maija vilkkumaa tai haloo helsinki.

Vierailija
27/65 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä hänen äänestä en yhtäään! Kuulostaaa ihan..... ääääääähh prinsessojaaa ja astronauttejaaaaa,vaihtuu kyllä joo radiokanava samantien!!!!! ihmeellistä musiikkkia ja sönkkäystä dementia a a a a a a  demedemendemen! Laulaaks se nenästä ???

Vierailija
28/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:46"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 03:29"]

mua vaivaa se lievä ylimielisyys, mikä siitä huokuu. Tietenkään artistin ei pidä olla mikään anteeksipyytelijä, mutta Sannin tapauksessa lievä vaatimattomuus voisi kaunistaa.

[/quote]

Mitä tarkoittaa ylimielisyys tässä yhteydessä? Minäkin olen Sannin uraa seurannut ja minusta hän ei ole itseään esille tuonut juuri ollenkaan persoonana. On hän jotakin sanonut suoraan, mutta niinhän sen pitääkin mennä. Kun nuori naisartisti sanoo suoraan mitä ajattelee musiikkibisneksestä, se on ylimielisyyttä? Kun samanikäinen rokkarikundi sanoisi samat sanat, niin hän on katu-uskottava ja kiinnostava persoona?

[/quote]En tarkoittanut ylimielisyydellä mitään mitä hän on sanonut. En ole nähnyt hänestä haastatteluja. Se on vaan se fiilis, mikä hänestä minulle välittyy, hieman leuhka ja on olevinaan. Joistakin ihmisistä taas huokuu tietty lämpö ja ystävällisyys, sellainen joka saa ajattelemaan, että tuon kanssa olis varmaan kiva hengailla. Sannista semmoista ei välity. Se on siis vaan se fiilis, jonka saa, kun katsoo silmiin, ennenkuin edes paremmin tuntee. Molemmissa tapauksissa totuus voi toki olla ihan muuta.

[/quote]

Mun mielestä Sannista ei, mutta katsoin joskus Youtubesta videon, jossa esiintyi äitinsä kanssa ja äidistä tuota ei voi kieltää..

Vierailija
29/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se kohta siinä astronautti biisissä, jossa hän laulaa "kesä -96, hiekkalaatikolla..." Miten tuolloin just 3v täyttänyt Sanni voi muistaa mitä hän teki hiekkalaatikolla? :D No joo, ei tartte niin kirjaimellisesti ottaa, mutta järkytyin nyt kutenkin! 

Vierailija
30/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni on lahjakas lauluntekijä, mutta häntä vaivaa sama kuin kaikkia muitakin ikäisiään nuoria ja vanhempiakin artisteja. Artikulaatio on epäselvää ja laulu lauletaan "kielikorun" läpi. Vastaava esimerkki samanlaisesta sössöttäjästä on Apulannan Toni Wirtanen, mutta eihän Wirtasen tarvitsekaan osata laulaa kun hän tekee niin mahtavia kappaleita.

Sannin biisit on mahtavia. Olen edelleen sitä mieltä, että kuka tahansa sönkkö voi menestyä mikäli tehdään heille hittibiisejä, ja jos artisti tekee / löytää hyvän tekijän, menestys on taattu.

Miettikääs vaikka nyt Sanni, Chisu, Jenni Vartiainen yms. kaikki ovat melko keskinkertaisia laulajia, mutta kappaleet ovat tarttuvia ja loistavasti tuotettuja. Apulannan tuotanto taas on lyriikoita myöten mainio. Diandra ei menesty sen vuoksi, että hän ei saa kunnon biisejä. Jos ei ole hittiä, et menesty ja Arja Koriseva taitaa olla ainoa nk. isompi tähti joka menestynyt ilman omia hittejä.

Vierailija
31/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:35"]

Mua ärsyttää se kohta siinä astronautti biisissä, jossa hän laulaa "kesä -96, hiekkalaatikolla..." Miten tuolloin just 3v täyttänyt Sanni voi muistaa mitä hän teki hiekkalaatikolla? :D No joo, ei tartte niin kirjaimellisesti ottaa, mutta järkytyin nyt kutenkin! 

[/quote]

Minä olen tuo 29 vuotias kommentoija ja minulla itse asiassa on joitain välähdyksenomaisia muistikuvia ajalta kun olin kolme. Tuota biisin kohtaa en nyt muista, joten en tiedä kuinka yksityiskohtaisesti hän sitä kuvailee.

Vierailija
32/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että hän korostaa aina sitä, että "MINUN kirjoittama biisi", joo joo se on tullut jo selväksi, että Sanni alkoi kirjoittaa niitä biisejä jo 3-vuotiaana. Hieno juttu oikeesti, että kirjoittaa biisejä, mutta ei sitä tartte aina erikseen mainita. Selvästi uusi Chisu, kun edellinen alkaa oleen jo eläkeiässä :)

Vierailija
33/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:35"]

[/quote]

Minä olen tuo 29 vuotias kommentoija ja minulla itse asiassa on joitain välähdyksenomaisia muistikuvia ajalta kun olin kolme. Tuota biisin kohtaa en nyt muista, joten en tiedä kuinka yksityiskohtaisesti hän sitä kuvailee.

[/quote]

Sannin synttärit on toukokuussa, ja syntynyt 1993. Niin en oikein usko, että hän muistaisi juurikaan mitään kesästä 96. Äiti kuulemma puhalsi kun johonkin sattui, no voihan siitä olla joku kotivideo tai sitten hänellä on hyvä muisti. 

Vierailija
34/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:35"]

[/quote]

[/quote]

Minäkin muistan tapahtumia kun olin 3v. Tietysti olen myös kuullut tarinoita, nähnyt valokuvia jne.. Enpä siis ihmettele kyseistä kohtaa. :)

Kesä -96 polvet ruvella,

Taloyhtiön hiekkalaatikolla.

Äiti liimasi laastarin kun itkin,

Sanoi "Anna mä puhallan"

Miksi sen muuten edes tarvitsisi olla suoraan Sannin elämästä? Naperot kaatuilee jatkuvasti ja laastareita kuluu.

Vierailija
35/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertaisia biisejä, ei mitään uutta eikä mullistavaa. Ei mitenkään erotu. Automusana nyt voi kuunnella, mutta ei kovin montaa kertaa peräkkäin. Sanoitukset ovat aika yksitasoisia eivätkä kestä montaa kuuntelua. Suomessa on paljon parempiakin sanoittajia. Ei se, että pystyy itse tekemään biisiin sanat, tarkoita, että ne sanat olisivat hyvät.

Varmaan hyvä sellaisten mielestä, jotka tykkäävät myös Haloo Helsingin tekotaiteellisista teksteistä.

Vierailija
36/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan näköinen tyttö, katsokaa miss farkku suomi on siinä pääosissa.

Vierailija
37/65 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannin 'Me ei olla enää me' on aika täydellisyyttä hipova autoilubiisi. Sitä pitää luukuttaa kovaa! Lainasin levyn kirjastosta ja olen todella yllättynyt siitä, miten hyviä biisejä siinä on. XO terkkuja kotiin - loistava kertsi; Jos mä oon oikee - vähän liikaa läähätystä, muuten tosi hyvä; Kiinni ja Luodinkestävää - oikein mainioita jne. T: 38v täti :)

Vierailija
38/65 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 03:44"]

Hienoa että tekee itse kappaleensa, sitä arvostan aina, mutta Sannin ääni tekee ikävä kyllä näteistä kappaleista kuuntelukelvottomia omalla kohdallani

[/quote]

Lässyttävä lauluääni, jonka kuuleminen saa radiokanavan vaihtumaan nopeasti. Sama on Jenni Vartiaisen hönkiminen, en voi vain sietää.

Vierailija
39/65 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää Sannia yhtään. Ääni on ihan hermoja raastava eikä kappaleet millän lailla erikoisia.  Hienoa toki että sanottaa itse kappaleensa, mutta ei ne sanotuksetkaan kovin kummosia ole. Sanni ehkä voisi harkita sanottavansa muille kappaleita, kunhan ensin oppisi jotain musiikista ja sanoituksista ja antaa sitten jonkun jolla oikeasti on lauluääntä esittää ne kappaleensa. Sannin kappaleet voisivat ehkä ollakin ihan kuunneltavuuden rajoissa jos joku muu ne esittäisi. Ärsyttää kun Sannia ylistetään niin paljon ja verrataan Chisuun joka oikeasti on ihan älyttömän taitava!

Vierailija
40/65 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä laulutyyli. Parempi biisintekijä, mitä laulaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan