Mitä mieltä Sannista (laulaja)?
Silloin kun Sanni nousi pinnalle, niin ajattelin että joku levy-yhtiöäijien räsynukke, blondi pissis. No olinpa väärässä, ei pitäisi olla ennakkoluuloja. Sannihan kirjoittaa itse biisinsä ja yhdessä haastattelussa kritisoi joidenkin artistien varman päälle pelaamista eli halua mennä kultaista keskitietä. Sanni itse haluaa omaehtoisesti tehdä biisejä. Mä ainakin olen tykännyt, persoonallisia ovat. Pystyn lisäksi samaistumaankin joihinkin niistä hyvin ja sopii minun ikäistenkin sielunmaisemaan, oon siis 25v. :)
Kommentit (65)
Hienoa että tekee itse kappaleensa, sitä arvostan aina, mutta Sannin ääni tekee ikävä kyllä näteistä kappaleista kuuntelukelvottomia omalla kohdallani
Pidän Sannin Jos mä oon oikee -biisistä, se on nerokas. Itse tunnistan sen ulkopuolisuudentunteen, josta siinä lauletaan. Voin siihen samaistua ja se sanoitus on oikeestaan melko sydäntäsärkevä. Se tekee Sannin mun silmissä syvällisemmäksi kuin voisi parikymppiseltä tytöltä odottaakaan. En kuitenkaan 100%:sesti ymmärrä mitä sanoituksella tarkoitetaan. Monitulkintainen varmastikin.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 03:29"]
mua vaivaa se lievä ylimielisyys, mikä siitä huokuu. Tietenkään artistin ei pidä olla mikään anteeksipyytelijä, mutta Sannin tapauksessa lievä vaatimattomuus voisi kaunistaa.
[/quote]
Mitä tarkoittaa ylimielisyys tässä yhteydessä? Minäkin olen Sannin uraa seurannut ja minusta hän ei ole itseään esille tuonut juuri ollenkaan persoonana. On hän jotakin sanonut suoraan, mutta niinhän sen pitääkin mennä. Kun nuori naisartisti sanoo suoraan mitä ajattelee musiikkibisneksestä, se on ylimielisyyttä? Kun samanikäinen rokkarikundi sanoisi samat sanat, niin hän on katu-uskottava ja kiinnostava persoona?
Sannista tulee uusi kestotähti Suomen musiikkitaivaalle! Laulaja-lauluntekijät ovat aina vahvoilla, koska heidän oma musiikkiuransa on kiinni heistä itsestään eikä mistään vaihtelevasta taustatiimistä. Oma kynänjälki on aidon artistin merkki.
Kaunis ääni mutta biisit jää kuuntelematta usein kun menee hermot siihen etten osaa laulaa niitä vaihtelevie kertosäkeitä jotka ei mene peruskaavan mukaan :D ja sehän ei oo sannin vika hyvä laulaja ja sanoittaja on :)
t. suihkuartisti
Se on kuuma! Ja musiikkikin jees... :)
Sanni tuo uuden merkityksen sanalle "tekotaiteellinen". Hirvittävä nasaalipolyyppi-ääni ja lapsellinen diiva. En voi sietää tuota. Olen kuullut livenä festareilla ja joka ainoa sävel meni nuotin vierestä.
Huono ääni, lässyttää.. Biisin sanat huonoja.. Kanava vaihtuu samantien..
Kuulemma tosi ylimielinen faneille. Kaveri kysyi keikan jälkeen yhteiskuvaa, muija tuhahti että "ei vitussa".
En voi sietää. Sen laulu on sellaista määkivää.
Sannin biisit on tarttuvia, mutta sillä on tosi ärsyttävä ääni! Artikulaatiota voisi myös parantaa, kun on ammatikseen puhetyöläinen. Esim. s tosi sössöttävä ja konsonantit höngitään pehmeästi h:n kanssa (samaa tekee Haloo Helsinki -laulaja).
Musta sanni on ihana...nuori ja kaunis ja tykkään kuunnella. Olen 25v nainen...erityisesti kashmirin kanssa biisi - kiinni - on kiva fiilistelybiisi, sitä ei onneksi ole soitettu radiossa. Moni biiseistä on vähän loppuunkulutettu enkä jaksa enää kuunnella.
Olen päätellyt, että olen tullut niin vanhaksi, että mun ei kuulukaan pitää hänen musiikistaan. Vähän on tullut alusta asti sellainen olo, että eihän hän nyt NIIN hyvä ole kuin mitä kaikkialla hehkutetaan. Varsinkin sanoituspuolella biisit ovat aika tylsiä, sellaista neutraalia taustamusiikkia.
sanoitukset ihan jees mutta ainakin livenä laulaa kyllä todella huonosti :(
Minusta Sanni on mielenkiintoinen tapaus. Näiden tusinatuotteiden joukossa, kuten Anna Abreu, JVG, Kasmir sun muut, tuollainen vähän astetta etäisempi, realistinen ja samaistuttava nuori nainen tuntuu omasta mielestäni todella freshiltä. Sanoitukset ovat omasta kynästä mikä on aina plussaa, tuntuu hölmöltä miten täällä puhutaan naiiveista ja tylsistä sanoista mutta oikeasti, ottakaa ne nostalgia-kuulokkeet pois korvilta ja kuunnelkaa vaikka Eppu Normaalin, Leevi and the Leavingsin ja kumppaneiden lyriikoita: ei siellä yhtään sen suurempia ahaa-elämyksiä ja taiteen ilotulitusta koeta. "Sinua muistelen, muistini tylsillä luistimilla luoksesi luistelen." Jees.
Ainoa syy, miksi en Sannia juuri tykkää kuunnella, on se nariseva, epäselkeä nasaaliääni, sama juttu Haloo Helsingin kohdalla.
"Mullon ikävä sua vielä 2080-luvulla"
Toi laini herättää mussa kauhean äidillisiä fiiliksiä. Ei, ei sulla oo ikävä sitä enää silloin, kyllä sä pääset yli aikaisemmin :')
Mitra Kaislarannan Kukka kaipaa valoa -biisistä taas tulee mieleen, että JSSAP, jos se ukko ei huomioi nyt, ei se tule sitä tekemään koskaan. Uutta matoa koukkuun vaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:21"]
Minusta Sanni on mielenkiintoinen tapaus. Näiden tusinatuotteiden joukossa, kuten Anna Abreu, JVG, Kasmir sun muut, tuollainen vähän astetta etäisempi, realistinen ja samaistuttava nuori nainen tuntuu omasta mielestäni todella freshiltä. Sanoitukset ovat omasta kynästä mikä on aina plussaa, tuntuu hölmöltä miten täällä puhutaan naiiveista ja tylsistä sanoista mutta oikeasti, ottakaa ne nostalgia-kuulokkeet pois korvilta ja kuunnelkaa vaikka Eppu Normaalin, Leevi and the Leavingsin ja kumppaneiden lyriikoita: ei siellä yhtään sen suurempia ahaa-elämyksiä ja taiteen ilotulitusta koeta. "Sinua muistelen, muistini tylsillä luistimilla luoksesi luistelen." Jees. Ainoa syy, miksi en Sannia juuri tykkää kuunnella, on se nariseva, epäselkeä nasaaliääni, sama juttu Haloo Helsingin kohdalla.
[/quote]
Epuista ja Sannista ei voi kyllä ees samana päivänä puhua.
Olen muuten ihan samaa mieltä joo, vaikuttaa kyllä ihan lahjakkaalta, tekee vissiin muillekin biisejä, mutta mua vaivaa se lievä ylimielisyys, mikä siitä huokuu. Tietenkään artistin ei pidä olla mikään anteeksipyytelijä, mutta Sannin tapauksessa lievä vaatimattomuus voisi kaunistaa. Myös laulutapa vähän ärsyttää joskus. Toki kyseessähän on vielä melko uusi tuttavuus, joten voi olla että olen saanut vaan väärän käsityksen. Levyä en ostaisi, ei oo ihan mun juttu, mutta arvostan kuitenkin mitä on saanut aikaan. Olen 29 v mies.