Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aasialaiset näyttää samanlaisilta...

Vierailija
07.01.2014 |

Fox-kanavalta tulee tällä hetkellä Asian Music Awards. Välillä kuvataan yleisöä, nuo naiset näyttävät toisiltaan, vain tyyli eri. Yleisössä myös kuvattu miesporukkaa, jolla suurin piirtein samanlaiset vaatteet. Kuin toistensa kopioita! Ja minulla muuten on tosi hyvä kasvomuisti, muistan vuosienkin takaa ihmisten kasvot, vaikka olisivat olleet puolituttuja. Eli muistini rekisteröi ihmisten erilaisia kasvojen piirteitä. Se on kyllä totta, kun sanotaan, että aasialaiset samannäköisiä... ;)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aasialaisten mielestä länsimaalaiset näyttää samanlaisilta.

Vierailija
2/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 01:15"]

Ja aasialaisten mielestä länsimaalaiset näyttää samanlaisilta.

[/quote]

No niinhän sitä väitetään, mutta ovatko tosiaan niin sanoneet, ja onko useakin aasialainen sitä mieltä. Eikö objektiivisesti voida tutkia, ovatko länsimaalaiset persoonallisemman näköisiä suhteessa toisiinsa kuin aasialaiset. Visuaalisena ihmisenä uskaltaisin väittää, että ovat. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vain näyttää sinusta samannäköisiltä. Jos asuisit siellä hetken, huomaisit, että ovat ihan eri näköisiä. Itsekin luulin, että ovat samannäköisiä ennen kuin asuin aasiassa. Heistä me olemme ihan samannäköisiä. Et ole vain tottunut katsomaan heitä.

Vierailija
4/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on musta tukka ja tummat silmät. Sama juttu myös negrideillä, ählyillä ja melkein kaikilla kansoilla. Valkoisia on ehkä vain 8% maailman väestöstä.

Aasialaisilla tai tarkemmin sanottuna mongolidirotuisilla ihmisillä on myös vähemmän ilmeikkäät kasvot kuin muilla. Tästä syystä esim.jotkut japanilaiset piirtäjät ihailevat ja piirtävät lähinnä valkoisia muistuttavia hahmoja, koska ilmeiden kirjo on laajempi. Näyttelijä Keanu Reevesiä on välillä pidetty vähän pökkelönä ja puisevana ja tämänkin on esitetty saattavan johtua siitä, että hänellä on jonkun verran kiinalaisia geenejä.

Vierailija
5/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin ennen noin, mutta tutustuttuani japanilaiseen tyttöön aloin huomata, että itäaasialaisten välillä on selviä eroja. Esimerkiksi japanilaisilla on erilaiset piirteet kuin manneraasialaisilla: japanilaisilla monesti pidemmät nenät ja kapeammat kasvot, myös vaaleampi iho kuin esim. kiinalaisilla. Japanilaisissa vaikuttaa muinaisen yomon-kansan geeniperimä.

Vierailija
6/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta esim. afrikkalaistaustaiset eivät kuitenkaan ole yhtään saman näköisiä, vaan ihan omat kasvonpiirteet on kaikilla hiuksista, ihonväristä ja tietyistä kasvonpiirteistä, kuten vaikkapa huulista, riippumatta. Myös arabikansoista kaikki yksilöt ovat minusta oman näköisiä, vaikka onkin mustat hiukset ja isompi nenä monilla. 

Aasialaiset sensijaan ovat tosiaan saman näköisiä kaikki, ei ole sellaisia eroavaisuuksia, kuin afrikkalaisilla, arabeilla  saati valkoisilla keskenään. Mustakin aasialaiset ovat aika iso poikkeus verrattuna muihin kansoihin.

Vierailija
7/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että eurooppalaiset ja itäaasialaiset hahmottavat ja havainnoivat ihmiskasvoja jotenkin eri tavalla. Siitä johtuu se, että eurooppalaiset pitävät kaikkia aasialaisia samannäköisinä, ja toisinpäin. En muista yksityiskohtia, mutta eurooppalaiset kiinnittävät kasvoissa huomiota eri asioihin kuin aasialaiset, ja tunnistavat tutut ihmiset eri jutuista.

6

Vierailija
8/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin kunnes muutin työn perässä Aasiaan, ja asuin eri maissa 7 vuotta.
Intialaiset, thait, korealaiset, japanilaiset, vietnamilaiset ja kiinalaiset ovat kaikki eri näköisiä. Sitten vielä filippinot, aivan eri ulkonäkö.
Aasiailaisten eivät eroita pohjois- ja eteläeurooppalaisia toisistaan. tai jenkeistä. Joten tasoissa ollaan ;)

Vierailija
9/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 01:25"]

Itsekin ajattelin ennen noin, mutta tutustuttuani japanilaiseen tyttöön aloin huomata, että itäaasialaisten välillä on selviä eroja. Esimerkiksi japanilaisilla on erilaiset piirteet kuin manneraasialaisilla: japanilaisilla monesti pidemmät nenät ja kapeammat kasvot, myös vaaleampi iho kuin esim. kiinalaisilla. Japanilaisissa vaikuttaa muinaisen yomon-kansan geeniperimä.

[/quote]

Yomon-kansa siis vaikutti muinaisessa Japanissa. Kaikilla nyky-Japanin asukkailla on yomoneiden geeniperimää, eniten ainuilla. Ainu-kansaa asuu Hokkaidon saarella ja myös Japanin ulkopuolella.

6

Vierailija
10/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl tosiaan, jos tutustuisin joukkoon aasialaisia, niin oppisin toki erottamaan heidät. :D Mutta aasialaisilla on kaikista "roduista" hallitsevin ominaispiirre eli silmät. Siksi he näyttävätkin niin samanlaisilta. Tätä tunnistamisjuttua voisi muuten testata vaikka niin, että koehenkilöille näytettäisiin kuvia ihmisistä seisomassa rivissä ja jokaisen kuvan ihmiset edustaisi jotain rotua. Sitten näytettäisiin kuva, jossa ryhmän ihmiset vaihtaneet rivissä järjestystä keskenään ja koehenkilön pitäisi muistaa alkuperäinen järjestys. Veikkaisin, että aasialaisen rivin järjestyksen muistaisivat vain aasialaiset itse ja ehkäpä juuri Aasiassa asustelleet, mutta muiden rotujen järjestys olisi kaikkien rotujen helpompi muistaa. Oliko hankalasti selitetty... :D -ap

ps. En ole minkään sortin rasisti vaan kiinnostunut muuten vaan tästäkin, niin kuin monista muistakin jutuista

Vierailija
11/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hedelmällisempää lukea kasvonpiirteiden havainnoimisesta tehtyjä tutkimuksia, kuin keksiä koeasetelmia ja niiden tuloksia omasta päästään. 

Vierailija
12/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin suurin osa länkkäreistä eli samannäkösiä ovat. Miksihän jotkut Aasia-ihailijat vetää aina herneen nenukkaan.

Vierailija
13/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 03:48"]

Voisi olla hedelmällisempää lukea kasvonpiirteiden havainnoimisesta tehtyjä tutkimuksia, kuin keksiä koeasetelmia ja niiden tuloksia omasta päästään. 

[/quote]

Linkkaapa tänne tutkimuksia, jotka käsittelee aasialaisten kasvonpiirteiden tunnistettavuutta. Kiinnostaa muakin.

Vierailija
14/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:07"]

Olen samaa mieltä kuin suurin osa länkkäreistä eli samannäkösiä ovat. Miksihän jotkut Aasia-ihailijat vetää aina herneen nenukkaan.

[/quote]

No tuskin kukaan "Aasia-ihailija" on mitään nenäänsä vetänyt (sinä taisit vetää) mutta tosiasia on se, että Aasiassa pitkään oleskelleet ihmiset oppivat näkemään erot aasialaisten kasvoissa. Samoin kuin sen, miksi aasialaisten mielestä kaikki länkkärit näyttää samalta. 

Kaikki, joilla on kokemusta Aasiasta eivät ole mitään mystisiä "Aasia-ihailijoita".

Vierailija
15/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puoliksi aasialainen, ja puoliksi suomalainen. Minusta suomalaiset eivät ole samannäköisiä, mutta eivät aasialaisetkaan. Osaan kiinnittää huomiota kasvoihin aasialaisten, sekä länsimaalaisten tavalla. Tiedän, että esim. aasialaisten serkkujeni mielestä kaikki länsimaalaiset ovat samannäköisiä.

Eli kummatkaan eivät ole OIKEASTI samannäköisiä.

Vierailija
16/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 01:24"]

Kaikilla on musta tukka ja tummat silmät. Sama juttu myös negrideillä, ählyillä ja melkein kaikilla kansoilla. Valkoisia on ehkä vain 8% maailman väestöstä.

Aasialaisilla tai tarkemmin sanottuna mongolidirotuisilla ihmisillä on myös vähemmän ilmeikkäät kasvot kuin muilla. Tästä syystä esim.jotkut japanilaiset piirtäjät ihailevat ja piirtävät lähinnä valkoisia muistuttavia hahmoja, koska ilmeiden kirjo on laajempi. Näyttelijä Keanu Reevesiä on välillä pidetty vähän pökkelönä ja puisevana ja tämänkin on esitetty saattavan johtua siitä, että hänellä on jonkun verran kiinalaisia geenejä.

[/quote]

Keanu on hawaijilainen,ja piirteet sen mukaiset.

Vierailija
17/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:16"]

Itse olen puoliksi aasialainen, ja puoliksi suomalainen. Minusta suomalaiset eivät ole samannäköisiä, mutta eivät aasialaisetkaan. Osaan kiinnittää huomiota kasvoihin aasialaisten, sekä länsimaalaisten tavalla. Tiedän, että esim. aasialaisten serkkujeni mielestä kaikki länsimaalaiset ovat samannäköisiä.

[/quote]

Aina kaikenlaisiin keskusteluihin karauttaa paikalle henkilö, joka todistelee näkökantaansa omalla taustallaan. Vaikka keskellä aamuyötä sattumalta paikalla on puoliksi aasialainen henkilö. Tosi uskottavaa joo. Aasian-serkutkin oli sitä mieltä joo. Sepitettyä asiaa, keksi parempi tarina.

Vierailija
18/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:24"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:16"]

[/quote]

Aina kaikenlaisiin keskusteluihin karauttaa paikalle henkilö, joka todistelee näkökantaansa omalla taustallaan. Vaikka keskellä aamuyötä sattumalta paikalla on puoliksi aasialainen henkilö. Tosi uskottavaa joo. Aasian-serkutkin oli sitä mieltä joo. Sepitettyä asiaa, keksi parempi tarina.

[/quote]

Kyllä mä olen oikeasti puoliksi aasialainen. Voin vaikka todistaa jotenkin:D

Vierailija
19/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:24"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 04:16"]

[/quote]

[/quote]

Mua aina naurattaa nää tyypit:) Kerran tein keskustelun eräästä asiasta, moni sanoi provoksi. Hih. Kyllä se oli totta, mutta aika hankalaa todistaa.

Vierailija
20/25 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän intialaiset, kiinalaiset ja japanilaiset ole yhtään toistensa näköisiä. Japanilaisen erottaa heti muista ja intialaisilla on ihonvärikin tummempi kuin japanilaisilla ja kiinalaisilla. Enkä ole ikinä käynyt missään Aasiassa, ihan nuo telkkarissa ovat erinäköisiä. Niin ja mongolilaisillakin on ihan oma näkönsä. Yhden kiinalaissyntyisen naisen tunnen ja sitten tietty nuo paikalliset kiinalaisen omistajat. Thaimaalaisetkin erottaa kiinalaisista mielestäni suht. helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi