Aiotko osallistua Niinistön suosittamaan 3 viikon kurikuuriin koronan selättämiseen?
Eli kontaktit minimiin. Koskee myös lapsiasi sekä teinejä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus munasi esittämällä epäluottamuslauseen Kiurulle, koska Kiuru on koronakriisin pidetyin ministeri.
teettivät verorahoilla valheellisen tutkimuksen maskeista, hyvä on ministeri.
2 vko lock down riittää. Sama uusiksi muutaman kuukauden päästä
Olen juurikin tuollaisessa tuhannen ihmisen koulussa töissä. Paikkakunta on kiihtymisvaiheessa, töissä ei maskeja/turvavälejä eikä muita koronatoimia kuin käsipesu. Aika hullulta tuntuu työpvän jälkeen mennä maski naamalla sivukylän ruokakauppaan, jossa on max kaksi muuta ihmistä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan matkailu pitäisi kieltää. Häpeän niitä ihmisiä, jotka reissaavat syyslomalla. Viette tautia maakuntiin. Hävetkää oikeasti.
Ei terve ihminen mitään tautia levitä.
Näennäisesti terve voi olla oireeton taudinkantaja. Eikö tämä vieläkään ole mennyt jakeluun?
En, koska ei koronaa selätetä. Tällä lasketaan mahdollista tulevaa huippua, mutta pidennetään koronakurimusta. Koska on arvioitu että sairaanhoidon resurssit riittävät, niin en näe syytä että huippua pitäisi leikata liikaa ja koronan kestoa taas pidentää entisestään.
Rajoituksia pitäisi olla vain sen verran, että huippu saadaan pidettyä sairaanhoidon osalta sellaisena että resurssit riittävät. Tärkeimpänä toimenpiteenä on tässä riskiryhmien suojaaminen ja itse en ole riskiryhmään kuuluvien ihmisten kanssa tekemisissä (ainoa mahdollinen kontakti kerran viikossa ja sielläkin pidän etäisyydet, pesen ja desinfioin kädet, en myöskään yski tms.).
Se on kolme kuukautta! Kolme viikkoa ei riitä mihinkään.
Olen ollut etätöissä, harrastukset muutenkin sellaisia joissa ei tautiriskiä. En käytä julkisia, käyn muutaman kerran viikossa ruokakaupassa/kirjastossa jolloin käytän maskia. Pesen käsiä. En tiedä mitä voisin vielä tehdä varovaisemmin. Mutta joo, toki voin olla siinä kolmen viikon tehokuurissa tällä panostuksella mukana.
Olen elänyt sillä tyylillä maaliskuusta lähtien. Eli samapa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ennen kun koulut suljetaan, muutoin koko kurikuuri on ihan turhaa
Tämä juuri!
En tajua teidän pakkomiellettä kouluista, koska virus ei pahemmin leviä siellä. Eniten se leviää perhepiireissä, työyhteisöissä ja vapaa-ajalla. Kouluissa on ollut paljon altistumisia ja ne kyllä uutisoidaan aina suureen ääneen, mutta jatkotartuntoja onkin sitten ollut todella vähän.
Eli voisi tutkitun tiedonkin valossa keskittää ne toimenpiteet siihen millä on merkitystä taudin kannalta ja joka ei tuota niin paljon ongelmia yhteiskunnalle. Unohtakaa nyt jo ne koululaiset, miksi heidän pitäisi olla kotona jos tauti leviää aikuisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen juurikin tuollaisessa tuhannen ihmisen koulussa töissä. Paikkakunta on kiihtymisvaiheessa, töissä ei maskeja/turvavälejä eikä muita koronatoimia kuin käsipesu. Aika hullulta tuntuu työpvän jälkeen mennä maski naamalla sivukylän ruokakauppaan, jossa on max kaksi muuta ihmistä samaan aikaan.
Varmaan tuntuukin hullulta, mutta ymmärrät kai, että voit itse olla se taudin levittäjä ja sairastuttaa/tappaa ne 2 hlöä sieltä kyläkaupasta. Voit vaikuttaa siihen mitä itse teet.
Vierailija kirjoitti:
Se on kolme kuukautta! Kolme viikkoa ei riitä mihinkään.
Kevään sulut maksoivatkin jo 20miljoonaa. Ajattelit että Suomella on rahaa ja ei väliä niistä lomautetuista ja irtisanotuista ihmisistä.
Aion viettää kolmen viikon jurri-kuurin
En.
Pistän hanttiin. Saatanpa myös tehdä jonain päivänä Helsingin-matkan jolloin menen yskimään presidentinlinnan edustalle ihan piruuttani.
Kaikki te turparättipakkojen, ulkonaliikkumiskieltojen ym. totalitääristen militäärikuritusten kannattajat, arvoisat koronan pelkääjät:
Haistakaa -----.
En halua enää yhtään pitkittää tätä hommaa! Koko yhteiskuntaa ei ole mitenkään mahdollista sulkea täysin, joten koronaa ei saada pois rajoituksilla. Ja edelleen korona on suurimmalla osalla lievä kuin flunssa. Eihän siihen enää edes kuole juuri ketään. Jos sairaalat ei ole missään vaiheessa ollut lähelläkään täyttymistä Suomessa.
Olen vielä tarkempi kuin tähän asti. Pelästytti sen verran tyttären nuoren miespuolisen työtoverin vakava sairastuminen koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan matkailu pitäisi kieltää. Häpeän niitä ihmisiä, jotka reissaavat syyslomalla. Viette tautia maakuntiin. Hävetkää oikeasti.
En häpeä. Kotikunnassani on vähemmän sairastuneita kuin mökkikunnassa. Ja mökillä ollaan ihan itsekseen, kaupassakin käytiin kotona. Emme siis vie koronaa mökkikuntaan emmekä kotikuntaan. En häpeä, koska kaikki varotoimet on käytössä ja hissukseen on eleilty yli puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ennen kun koulut suljetaan, muutoin koko kurikuuri on ihan turhaa
Tämä juuri!
En tajua teidän pakkomiellettä kouluista, koska virus ei pahemmin leviä siellä. Eniten se leviää perhepiireissä, työyhteisöissä ja vapaa-ajalla. Kouluissa on ollut paljon altistumisia ja ne kyllä uutisoidaan aina suureen ääneen, mutta jatkotartuntoja onkin sitten ollut todella vähän.
Eli voisi tutkitun tiedonkin valossa keskittää ne toimenpiteet siihen millä on merkitystä taudin kannalta ja joka ei tuota niin paljon ongelmia yhteiskunnalle. Unohtakaa nyt jo ne koululaiset, miksi heidän pitäisi olla kotona jos tauti leviää aikuisten keskuudessa.
Samaa mieltä tästä. Lisäksi junnuille on oikeasti tärkeää päästä kouluun, osaavat nyt arvostaa sitä vähän eri tavalla kuin ennen. Ja helpottaa se äidinkin etätyöpäivää.
Mielelläni, ei mulla ole mitään lihallisia kontakeja normaalistikaan minnekään, ruuatkin tulee kotiin.
Ainoostaan se että lapsi käy lukiossa, ne tarttis saada etäopetukseen niin onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
En, koska ei koronaa selätetä. Tällä lasketaan mahdollista tulevaa huippua, mutta pidennetään koronakurimusta. Koska on arvioitu että sairaanhoidon resurssit riittävät, niin en näe syytä että huippua pitäisi leikata liikaa ja koronan kestoa taas pidentää entisestään.
Rajoituksia pitäisi olla vain sen verran, että huippu saadaan pidettyä sairaanhoidon osalta sellaisena että resurssit riittävät. Tärkeimpänä toimenpiteenä on tässä riskiryhmien suojaaminen ja itse en ole riskiryhmään kuuluvien ihmisten kanssa tekemisissä (ainoa mahdollinen kontakti kerran viikossa ja sielläkin pidän etäisyydet, pesen ja desinfioin kädet, en myöskään yski tms.).
Mutta miten voidaan suojella riskiryhmiä, kun suurin osa heihin kuuluvista on edelleen mukana yhteiskunnassa ja työelämässä, tai esimerkiksi heidän puolisonsa on? Ei riskiryhmäläisä ole vain hoivakodeissa asuvat vanhukset. Miten siis suojellaan esimerkiksi syöpäsairasta, jonka puoliso on töissä koulussa, kaupassa tai sairaalassa? Entä kaikkia niitä eläkeikää lähestyviä opettajia tai hoitajia, joista osalla on iän lisäksi muita vakavalle tautimuodolle altistavia perussairauksia? Tai suurissa tehtaissa työskenteleviä 60+-vuotiaita miehiä perussairauksineen? Ei näiden ihmisten ole mahdollista vain lakata käymästä töistä ja eristäytyä kotiinsa, se on sekä yhteiskunnan että yksilön henkilökohtaisen talouden kannalta mahdotonta.
Jos halutaan tällä tavoin suojella riskiryhmäläisiä, pitäisi valtion vähintäänkin taata heille toimeentulo ajalta ilman minkäänlaisia karensseja kun he lakkaavat käymästä töissä. Käytännössä ehdottamasi ei siis vain ole millään lailla mahdollista, vaan meidän on pakko hoitaa tätä kriisiä jollain muulla tavoin. Tunnen itse vaikka kuinka monta riskiryhmäläistä, jotka joutuvat käymään sekä itselleen että yhteiskunnalle välttämättömissä töissä, vaikka se tarkoittaa, että he tai perheensä ovat todellisessa riskissä menehtyä koronaan. Syöpäsairaalle jo normiflunssa voi tarkoittaa teho-osastokeikkaa, mutta harvalla syöpäsairaan puolisolla on mahdollisuutta laudoittaa kodin ikkunat ja pysytellä sisällä seuraavaa vuotta-paria.
Tämä juuri!