Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies miettii; kyllä on yksinäistä

Vierailija
06.01.2014 |

On jo reilusti yli viikko siitä, kun lähetin sähköpostia useammalle eri luokkakaverille. Kahdelle miehelle ja kahdelle naiselle. Miehistä kumpikaan ei ole vielä vastannut; en tiedä mistä johtuu, toinen heistä on ikään kuin puolikaverini. On kyllä mahdollista, etteivät he lue postia lomien aikaan. Naisista toinen vastasi vähän aikaisemmin ja kertoi kuulumisistaan ja tekemisistään. Kysyin aloitusviestissä, että voisimmeko nähdä kaupungilla tms. koska hän asuu tosi lähellä. Hän sanoi, että on "vapaana" siihen ja siihen aikaan, eli ei suoraan kieltänytkään haluavansa nähdä. En oikein tiennyt mitä sanoisin, ja sanoin vain, että hän voisi sitten ilmoitella kun on kulmilla.

Toinenkin sitten vastasi ja oli kuulemma vähän ihmeissään kun olin kirjoittanut. Viestissä oli ihan positiivinen sävy ja lisänä kysymyksiä minusta, kun ei kunnolla tunneta. Tarkastin sähköpostit melko pian sen vastauksen jälkeen. Nyt on sitten mennyt jo kolme vuorokautta ja en ole saanut mitään vastausta vastaukseeni, joka oli aika pitkä ja sisälsi myös kysymyksiä tälle naiselle. Hohhoijaa. Olikohan se sitten joku epätoivoinen kohteliaisuusvastaus?

Tuntuu että on yksin maailmassa kun täällä joutuu yksin möllöttämään. Tällä viikolla alkaa kyllä taas erilaiset harrastusjutut, jotka lähinnä ahdistavat kun sieltäkään ei mitään seuraa löydy ja joutuu jännittämään omaa suoriutumistaan. Koulu alkaa vähän myöhemmin ja tuo oman stressinsä; varsinkin jos vielä suurempi osa ryhmäläisistä vierastaa kommunikoinnin takia.

Onko kaupat tänään auki? Taidan käydä ostamassa sipsipussin tai muuta sellaista.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:18"]

Ok, voisit olla eräs tuttavani, hän on samanlainen hankala persoona, kaikkien pitäisi ymmärtää hänen viestinsä ja niihin pitäisi reagoida välittömästi... Se on outoa meille muille. Lähinnä jo senkin vuoksi, ettei kaikki ole s-postin äärellä jatkuvasti tms.

Sinuna olisin sille vastanneelle naiselle ehdottanut tapaamista hänelle sopivaan aikaan... Miksi sä mieluummin epäilet halukkuutta tavata? Ei kaikki innosta odota tapaamisia mahd. pitkienkin aikojen jälkeen.

[/quote] En ole hankala, koska en ole möykännyt kenellekään. Ehkä jotkut muut voisivat ottaa rennommin ja hyväksyä, että miehilläkin on ajatuksia ja tunteita.

[/quote]

Kyllä sä olet hankala, jos olisit vielä möykännyt, olisit totaaliluuseri...

Ajatuksia ja tunteita saa olla kaikilla, se on jopa suotavaa, mutta sä olet vähän erikoinen tapaus. Pyydät, mutta jos toinen ei heti ole buukkaamassa varmaan hetkeä, olet harvinaisen nolo, kun tulkitset sen totaalisesti haluttomuudeksi.

Ilmeisesti sulla on aikaa suhata mihin milloinkin heti ja vain pienellä pyynnöllä?

Mitä olet tehnyt näiden tyyppien kanssa viimeisen kolmen kuukauden aikana?

Vierailija
22/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:00"]

"Hän sanoi, että on "vapaana" siihen ja siihen aikaan"

Tuohon olisit voinut ehdottaa näkemistä johonkin aikaan, kun hän ilmoitti olevansa vapaalla. Vaikka jossakin lähellä olevassa istuskelupaikassa poikkeamista.

[/quote] No minä tein jo sen tärkeimmän aloitteen ja hän ei sanonut tarkkaan milloin on paikalla. Mielestäni ähkin jo tarpeeksi ja nyt minulle voi ainakin kertoa niistä istuskelupaikoista ilman kasvojen menettämisen pelkoa.

[/quote]

Jos haluat mieluummin yrittää sanella muulle ihmiskunnalle omia sääntöjäsi kuin yrittää opetella niitä sääntöjä joilla muut toimivat, niin ihan vapaasti. Tosin saat olla silloin aika paljon yksin. Todellakin aika monet käsittävät, että sinua ei tapaaminen erityisesti kiinnosta, jos vastaat vain "ilmoittele jos olet kulmilla".

[/quote] Minä tein sen rohkean keskustelunaloituksen, kun ilmoitin selväsanaisesti, että voisimme nähdä ja kyselin muutenkin juttuja. Vastaukseksi sain sitten kohteliaisuuskysymykset ja hyvin suurpiirteisen aikataulukuvauksen, josta voi päätellä enintään viikon tarkkuudella, että milloin voitaisi nähdä. Yhtään hymiötä siinä ei ollut, eikä mitään "olisi kiva nähdä" tms. juttuja.

Sen takia minä en tiennyt, että oliko se ehdotus huono vai hyvä idea ja päätin sitten ottaa vähän kohteliaista turvaetäisyyttä laskemalla vastuuta vastapuolelle, niin että hän voisi seuraavan kerran nähdessä keksiä jotain tekosyitä sille, miksi ei ole ottanut yhteyttä, jos häntä ei kiinnostanut pätkääkään. Ylipäänsä yritin luoda sellaisen ilmapiirin, ettei hän kokisi painostusta mihinkään tapaamiseen, jos sitä motivaatiota ei kerran kunnolla ole. Ei pitäisi olla kummainen temppu rakentaa niiden minun sanojeni päälle ja ilmoitella menoistaan tai laittaa ehdotuksia, kun minä olen jo tärkeimmän avauksen tehnyt. Kohteliaana ihmisenä yritän antaa mahdollisuuden liueta tilanteesta ja paineesta.

Jotkut nyt vastustavat minua tässä ketjussa, koska yrittävät tehdä minusta jotakin vaativaa oikkuilijaa, vaikka asia on ihan päinvastoin. Kuvastaakohan tämä jotenkin naisten yleistuntoja miehiä kohtaan ja pelkoa siitä, että naisten aloitteellisuuden ja omatoimisuuden tilaus voisi kasvaa yhteiskunnassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä oleminen on varmasti vaikeaa, mutta uskotko tosissasi, että joku tulee hakemaan sinut sieltä omasta kodistasi ulos? Pikkuisen aloitekykyä nyt. Jos nainen tyrmää - so what? Se kuluu pelin henkeen, että niinkin voi käydä, mutta et ikinä nouse sieltä "yksinäisyydestä", jos et yritä.  Todennäköisesti joku reipas ja aloitteellinen naisihminen on sinusta taas pelottava tapaus, joten kyllä sinun itse on oltava se aloitteellisempi osapuoli.

Vierailija
24/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:18"]

Ok, voisit olla eräs tuttavani, hän on samanlainen hankala persoona, kaikkien pitäisi ymmärtää hänen viestinsä ja niihin pitäisi reagoida välittömästi... Se on outoa meille muille. Lähinnä jo senkin vuoksi, ettei kaikki ole s-postin äärellä jatkuvasti tms.

Sinuna olisin sille vastanneelle naiselle ehdottanut tapaamista hänelle sopivaan aikaan... Miksi sä mieluummin epäilet halukkuutta tavata? Ei kaikki innosta odota tapaamisia mahd. pitkienkin aikojen jälkeen.

[/quote] En ole hankala, koska en ole möykännyt kenellekään. Ehkä jotkut muut voisivat ottaa rennommin ja hyväksyä, että miehilläkin on ajatuksia ja tunteita.

[/quote]

Kyllä sä olet hankala, jos olisit vielä möykännyt, olisit totaaliluuseri...

Ajatuksia ja tunteita saa olla kaikilla, se on jopa suotavaa, mutta sä olet vähän erikoinen tapaus. Pyydät, mutta jos toinen ei heti ole buukkaamassa varmaan hetkeä, olet harvinaisen nolo, kun tulkitset sen totaalisesti haluttomuudeksi.

Ilmeisesti sulla on aikaa suhata mihin milloinkin heti ja vain pienellä pyynnöllä?

Mitä olet tehnyt näiden tyyppien kanssa viimeisen kolmen kuukauden aikana?

[/quote] Mutta varmaan näiden samojen ihmisten mielestä mies ei varmasti ole kiinnostunut, jos ei ymmärrä naisen katseesta tai sääkeskustelusta tulla luokse ja pyytää treffeille. Se mies olikin sitten homo, hidas tai ei ainakaan kiinnostunut, mutta nainen ei 'hankala'. Pitäisihän se nyt miehen tietää ja tehdä kaikki. Vai olisiko ihmisillä kuitenkin oikeus omiin toimintatapoihinsa (hankaloittamatta muiden elämää) ja oikeus negatiivisiin tunteisiin myös?

Vierailija
25/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että kysyn, mutta minkä ikäinen olet ja minkäikäiset kanssa olet nyt ollut yhteyksissä?

Vierailija
26/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:00"]

Tuohon olisit voinut ehdottaa näkemistä johonkin aikaan, kun hän ilmoitti olevansa vapaalla. Vaikka jossakin lähellä olevassa istuskelupaikassa poikkeamista.

[/quote] No minä tein jo sen tärkeimmän aloitteen ja hän ei sanonut tarkkaan milloin on paikalla. Mielestäni ähkin jo tarpeeksi ja nyt minulle voi ainakin kertoa niistä istuskelupaikoista ilman kasvojen menettämisen pelkoa.

[/quote]

Jos haluat mieluummin yrittää sanella muulle ihmiskunnalle omia sääntöjäsi kuin yrittää opetella niitä sääntöjä joilla muut toimivat, niin ihan vapaasti. Tosin saat olla silloin aika paljon yksin. Todellakin aika monet käsittävät, että sinua ei tapaaminen erityisesti kiinnosta, jos vastaat vain "ilmoittele jos olet kulmilla".

[/quote] Minä tein sen rohkean keskustelunaloituksen, kun ilmoitin selväsanaisesti, että voisimme nähdä ja kyselin muutenkin juttuja. Vastaukseksi sain sitten kohteliaisuuskysymykset ja hyvin suurpiirteisen aikataulukuvauksen, josta voi päätellä enintään viikon tarkkuudella, että milloin voitaisi nähdä. Yhtään hymiötä siinä ei ollut, eikä mitään "olisi kiva nähdä" tms. juttuja.

Sen takia minä en tiennyt, että oliko se ehdotus huono vai hyvä idea ja päätin sitten ottaa vähän kohteliaista turvaetäisyyttä laskemalla vastuuta vastapuolelle, niin että hän voisi seuraavan kerran nähdessä keksiä jotain tekosyitä sille, miksi ei ole ottanut yhteyttä, jos häntä ei kiinnostanut pätkääkään. Ylipäänsä yritin luoda sellaisen ilmapiirin, ettei hän kokisi painostusta mihinkään tapaamiseen, jos sitä motivaatiota ei kerran kunnolla ole. Ei pitäisi olla kummainen temppu rakentaa niiden minun sanojeni päälle ja ilmoitella menoistaan tai laittaa ehdotuksia, kun minä olen jo tärkeimmän avauksen tehnyt. Kohteliaana ihmisenä yritän antaa mahdollisuuden liueta tilanteesta ja paineesta.

Jotkut nyt vastustavat minua tässä ketjussa, koska yrittävät tehdä minusta jotakin vaativaa oikkuilijaa, vaikka asia on ihan päinvastoin. Kuvastaakohan tämä jotenkin naisten yleistuntoja miehiä kohtaan ja pelkoa siitä, että naisten aloitteellisuuden ja omatoimisuuden tilaus voisi kasvaa yhteiskunnassa?

[/quote]

En taida jaksa aiheesta kanssasi enempää vääntää. Annan vain yhden vinkin: Voit muuttaa ainoastaan omaa käytöstäsi. Vaikka muut olisivat sinusta miten väärässä tahansa, on ihan hyödytöntä miettiä miten heidän pitäisi sinun mielestäsi käyttäytyä.

Vierailija
27/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:41"]

Miehenä oleminen on varmasti vaikeaa, mutta uskotko tosissasi, että joku tulee hakemaan sinut sieltä omasta kodistasi ulos? Pikkuisen aloitekykyä nyt. Jos nainen tyrmää - so what? Se kuluu pelin henkeen, että niinkin voi käydä, mutta et ikinä nouse sieltä "yksinäisyydestä", jos et yritä.  Todennäköisesti joku reipas ja aloitteellinen naisihminen on sinusta taas pelottava tapaus, joten kyllä sinun itse on oltava se aloitteellisempi osapuoli.

[/quote] Kuten aloitukseni todistaa, aloitteellisuudella ei pitkälle pötki.

Vierailija
28/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:00"]

[/quote]

Tämä kertoo paljon siitä, miksi olet yksinäinen... Yritä olla vähän vähemmän herkkänahkainen, tuo nainenhan halusi tavata sinut, etkö ymmärrä?!

Vierailija
29/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jotkut vielä kehtaa väittää, että NAISET on hankalia?!

Vierailija
30/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:44"]

Anteeksi että kysyn, mutta minkä ikäinen olet ja minkäikäiset kanssa olet nyt ollut yhteyksissä?

[/quote] Olemme nuoria aikuisia. Tarkkoja ikiä en tiedä.

Vierailija
31/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:00"]

[/quote]

Tämä kertoo paljon siitä, miksi olet yksinäinen... Yritä olla vähän vähemmän herkkänahkainen, tuo nainenhan halusi tavata sinut, etkö ymmärrä?!

[/quote] Miten niin herkkänahkainen? En ole loukkaantunut, vaan en vain halunnut olla liian tunkeileva. Vai onko tässä taas taustalla 'miehen pitää tehdä ja tietää kaikki' ajattelu? En ole kovin ryntäilevä sonni, vaan enemmänkin spontaani mutta yksityinen kettu.

Vierailija
32/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nyt ei kyllä edes ollut kyse siitä, että joku nainen olis ap:n torjunut. Päinvastoin, nainenhan selkeästi ilmoitti, milloin tapaaminen onnistuisi, mutta tälläkertaa se onkin mies, joka otti herneprinsessan roolin. Eläköön sukupuolien välinen tasa-arvo!

Vierailija
33/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen kettu :D

Vierailija
34/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroit toisessa ketjussa, että sinulla on asperger, jonka tyypillisiin piirteisiin kuuluu, että sosiaaliset suhteet on vähän hankala juttu. Ymmärrän kyllä, että se turhauttaa, mutta tosiaan nyt syyllistät noita naisia ja miehiäkin (et päin naamaa, mutta mielessäsi). Se ei auta vaan katkeroittaa. Yritä ajatella asiaa niin, että ongelmana on se, että puhutte vähän eri kieliä ja siksi kommunikaatio ei aina onnistu ja tulee vääriä tulkintojakin. Se ei ole kenenkään syy, ei noiden tyyppien eikä sinun. On kuitenkin hyvä että otat yhteyttä ihmisiin, osoittaa rohkeutta. 

En tiedä miten paljon juttelet ihan livenä ihmisille, mutta se olisi ihan ensisijainen juttu jos kavereita haluaa. Niin ja varmasti on erityisesti as-ihmisille tarkoitettuja harrastusryhmiäkin, siellä kaikki ovat samalla viivalla.

Kaikkea hyvää!

Vierailija
35/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote] Miten niin herkkänahkainen? En ole loukkaantunut, vaan en vain halunnut olla liian tunkeileva. Vai onko tässä taas taustalla 'miehen pitää tehdä ja tietää kaikki' ajattelu? En ole kovin ryntäilevä sonni, vaan enemmänkin spontaani mutta yksityinen kettu.

[/quote]

Tän on PAKKO olla provo. ;-) Tai sitten jos tää oikeesti kuvastaa suomalaisen miehen sielunmaisemaa niin kiitän taas kerran luojaa siitä että mulla on pohjoisamerikkalainen mies jolle sosiaalinen kanssakäyminen on helppoa...

Vierailija
36/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule AP, kun tapaamisaikoja sovitaan kirjallisesti, se on aika leveetä ja ehkäilyä ja epäselvää. Jos olet saanut siltä toiselta naiselta vastauksen, jossa hän sanoo, että viikolla n voitaisiin tavata, se on jo merkki siitä, että hän haluaa tavata sut. Muuten se olisi sanonut vain jotain epäselvää, on kiireitä, katellaan jne. Sun on tässä enää turha jättää sille takaportteja ja siksi olla epämääräinen ('soittele..'), jos se olisi halunnut takaporttinsa, se ei olisi sanonut mitään tarkkaa viikosta n.

Mä olen nainen ja mä olen aika jyrä näissä tavataanko-jutuissa just siksi, että en kestä sitä vatvomista, kun joku kertoo jumppa-aikataulunsa ja sen, koska sillä on tenttejä yms. Mä isken suoraan: "Moi, haluaisin nähdä lähiaikoina. Mun kalenterissa on vapaina tällä viikolla ke ja to, ensi viikolla kaikki illat ma-pe. Sopiiko sulle jokin niistä, tavataanko?" Toimii.

Tietty, jos teillä on ollut breikkiä tässä näkemisissä, tuollainen suoraviivaisuus voi olla pelottavaa, mutta silloin, kun (kavereiden kesken) halutaan saada tapaamisaika sovituksi, ollaan noin jumalattoman oma-aloitteisia. Oma-aloitteisuus ei ole sitä, että haahuillaan siinä jossain sopivasta ajankohdasta puhumisen lähitienoilla.

Ei tässä nyt ole nähdäkseni kyse sukupuolista ja siitä, että siskot ei halua tehdä aloitteita. Tässä on kyse siitä, että tehokasta viestintää on suora viestintä. Ei kannata puhua aidanseipäistä.

Vierailija
37/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:45"]

[/quote] Kuten aloitukseni todistaa, aloitteellisuudella ei pitkälle pötki.

[/quote]

Aloitteellisuus pitää viedä loppuu asti, muuten sitä haahuillaan jossain epämääräisyydessä maailman tappiin asti. Sun pitää nyt vaan kohdata tuo isoksi paisunut torjumisen pelko. Olet vähän suutahtanut vastaajille, koska sinä pelkäät niin helvetisti. Itse asiassa pakit joltain ihmiseltä ei ole puoliksikaan niin paha kokemus kuin se, missä sä nyt olet.

Vierailija
38/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

Tän on PAKKO olla provo. ;-) Tai sitten jos tää oikeesti kuvastaa suomalaisen miehen sielunmaisemaa niin kiitän taas kerran luojaa siitä että mulla on pohjoisamerikkalainen mies jolle sosiaalinen kanssakäyminen on helppoa...

[/quote] Olen kuullut väitettävän, että suomalaiset naiset ovat helppoja ulkomaalaisille miehille. Suomalainen mies saa rumat pakit samasta käytöksestä. Olisikohan se siksi helppoa? Tämä aihe ei kiinnosta minua, mutta vastaan nyt sinullekin.

Vierailija
39/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti  nro 39 on merkki siitä, että keskustelua ei enää kannata jatkaa. ap voi ryömiä takaisin koloonsa

Vierailija
40/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet viimeksi tavannut näitä neljää ihmistä? Mitä silloin teitte? Oletko vainb harvoin heidän kanssaan tekemisissä? Onko toinen näistä naisista sellainen, johon olet ihastunut, vai ovatko kaikki vaan kavereita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi