Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies miettii; kyllä on yksinäistä

Vierailija
06.01.2014 |

On jo reilusti yli viikko siitä, kun lähetin sähköpostia useammalle eri luokkakaverille. Kahdelle miehelle ja kahdelle naiselle. Miehistä kumpikaan ei ole vielä vastannut; en tiedä mistä johtuu, toinen heistä on ikään kuin puolikaverini. On kyllä mahdollista, etteivät he lue postia lomien aikaan. Naisista toinen vastasi vähän aikaisemmin ja kertoi kuulumisistaan ja tekemisistään. Kysyin aloitusviestissä, että voisimmeko nähdä kaupungilla tms. koska hän asuu tosi lähellä. Hän sanoi, että on "vapaana" siihen ja siihen aikaan, eli ei suoraan kieltänytkään haluavansa nähdä. En oikein tiennyt mitä sanoisin, ja sanoin vain, että hän voisi sitten ilmoitella kun on kulmilla.

Toinenkin sitten vastasi ja oli kuulemma vähän ihmeissään kun olin kirjoittanut. Viestissä oli ihan positiivinen sävy ja lisänä kysymyksiä minusta, kun ei kunnolla tunneta. Tarkastin sähköpostit melko pian sen vastauksen jälkeen. Nyt on sitten mennyt jo kolme vuorokautta ja en ole saanut mitään vastausta vastaukseeni, joka oli aika pitkä ja sisälsi myös kysymyksiä tälle naiselle. Hohhoijaa. Olikohan se sitten joku epätoivoinen kohteliaisuusvastaus?

Tuntuu että on yksin maailmassa kun täällä joutuu yksin möllöttämään. Tällä viikolla alkaa kyllä taas erilaiset harrastusjutut, jotka lähinnä ahdistavat kun sieltäkään ei mitään seuraa löydy ja joutuu jännittämään omaa suoriutumistaan. Koulu alkaa vähän myöhemmin ja tuo oman stressinsä; varsinkin jos vielä suurempi osa ryhmäläisistä vierastaa kommunikoinnin takia.

Onko kaupat tänään auki? Taidan käydä ostamassa sipsipussin tai muuta sellaista.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:41"]

Miehenä oleminen on varmasti vaikeaa, mutta uskotko tosissasi, että joku tulee hakemaan sinut sieltä omasta kodistasi ulos? Pikkuisen aloitekykyä nyt. Jos nainen tyrmää - so what? Se kuluu pelin henkeen, että niinkin voi käydä, mutta et ikinä nouse sieltä "yksinäisyydestä", jos et yritä.  Todennäköisesti joku reipas ja aloitteellinen naisihminen on sinusta taas pelottava tapaus, joten kyllä sinun itse on oltava se aloitteellisempi osapuoli.

[/quote] Kuten aloitukseni todistaa, aloitteellisuudella ei pitkälle pötki.

[/quote]

Aloitteellisuus pitää viedä loppuu asti, muuten sitä haahuillaan jossain epämääräisyydessä maailman tappiin asti. Sun pitää nyt vaan kohdata tuo isoksi paisunut torjumisen pelko. Olet vähän suutahtanut vastaajille, koska sinä pelkäät niin helvetisti. Itse asiassa pakit joltain ihmiseltä ei ole puoliksikaan niin paha kokemus kuin se, missä sä nyt olet.

[/quote] Olen ollut paljon tiukemmissakin paikoissa. Ei tarvitse leikkiä telepatiaa; väärin menee.

Vierailija
42/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:58"]

Ap, kerroit toisessa ketjussa, että sinulla on asperger, jonka tyypillisiin piirteisiin kuuluu, että sosiaaliset suhteet on vähän hankala juttu. Ymmärrän kyllä, että se turhauttaa, mutta tosiaan nyt syyllistät noita naisia ja miehiäkin (et päin naamaa, mutta mielessäsi). Se ei auta vaan katkeroittaa. Yritä ajatella asiaa niin, että ongelmana on se, että puhutte vähän eri kieliä ja siksi kommunikaatio ei aina onnistu ja tulee vääriä tulkintojakin. Se ei ole kenenkään syy, ei noiden tyyppien eikä sinun. On kuitenkin hyvä että otat yhteyttä ihmisiin, osoittaa rohkeutta. 

En tiedä miten paljon juttelet ihan livenä ihmisille, mutta se olisi ihan ensisijainen juttu jos kavereita haluaa. Niin ja varmasti on erityisesti as-ihmisille tarkoitettuja harrastusryhmiäkin, siellä kaikki ovat samalla viivalla.

Kaikkea hyvää!

[/quote] Haistakaapa jo vittu näiden piilovittuilujenne kanssa ja niiden ilmeisten myös.

Syyllistänkö minä Jumalaa tai luontoa, jos kerron millainen sää joskus oli tai on? Syyllistävätkö vanhemmat lasta, joka vain kehtasi mennä kuolemaan onnettomuudessa tai sairauteen? Eivät välttämättä syyllistä, vaan haluavat vain purkaa mieltään siitä kertomalla, vaikka tiedostavatkin ettei maailma ole täydellinen. Kyllähän nuokin ihmiset, joista minä puhuin, saattavat olla kuolleet ja minä selvästi sanoin aloituksessa, etteivät he välttämättä lue sähköpostia juuri nyt, eli se siitä syyllistämisestä. Ainut syy piilovittuilla minulle syyllistämisistä on tietääkseni se, että tunnet(te) jotain omatunnon pistoa noista kirjoituksistasi ja sille minä en voi mitään, koska niissä ei edelleenkään piikitellä mitään ihmisiä vaan ilmiöitä.

[/quote]

Kuule, mä vastasin sulle aiemmin aloittaen lauseilla "AP hyvä, en ihmettele yhtään, että sosiaaliset kuviot on sulle vähän vaikeita. Tämä ihminen vastasi sulle kannustavasti, rakentavasti ja ystävällisesti, ja sä väänsit sen hetkessä toruvaksi ja vedit johtopäätöksen, että sun kannattaisi tehdä itsemurha. Mitä tapahtui?"

Nyt sä teit sen taas. Sain kannustavan, rakentavan ja ystävällisen viestin ja haistatit vastauksessa heti vitut.

Ai miksi sä olet yksinäinen? Beats me...

Diagnoosi: Beyond Repair.

Hauskaa loppuvuotta, mä käytän vapaa-aikani jatkossa muihin ketjuihin vastaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pokaan baaritiskille ja katso käykö flaksi.

Vierailija
44/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:58"]

Ap, kerroit toisessa ketjussa, että sinulla on asperger, jonka tyypillisiin piirteisiin kuuluu, että sosiaaliset suhteet on vähän hankala juttu. Ymmärrän kyllä, että se turhauttaa, mutta tosiaan nyt syyllistät noita naisia ja miehiäkin (et päin naamaa, mutta mielessäsi). Se ei auta vaan katkeroittaa. Yritä ajatella asiaa niin, että ongelmana on se, että puhutte vähän eri kieliä ja siksi kommunikaatio ei aina onnistu ja tulee vääriä tulkintojakin. Se ei ole kenenkään syy, ei noiden tyyppien eikä sinun. On kuitenkin hyvä että otat yhteyttä ihmisiin, osoittaa rohkeutta. 

En tiedä miten paljon juttelet ihan livenä ihmisille, mutta se olisi ihan ensisijainen juttu jos kavereita haluaa. Niin ja varmasti on erityisesti as-ihmisille tarkoitettuja harrastusryhmiäkin, siellä kaikki ovat samalla viivalla.

Kaikkea hyvää!

[/quote] Haistakaapa jo vittu näiden piilovittuilujenne kanssa ja niiden ilmeisten myös.

Syyllistänkö minä Jumalaa tai luontoa, jos kerron millainen sää joskus oli tai on? Syyllistävätkö vanhemmat lasta, joka vain kehtasi mennä kuolemaan onnettomuudessa tai sairauteen? Eivät välttämättä syyllistä, vaan haluavat vain purkaa mieltään siitä kertomalla, vaikka tiedostavatkin ettei maailma ole täydellinen. Kyllähän nuokin ihmiset, joista minä puhuin, saattavat olla kuolleet ja minä selvästi sanoin aloituksessa, etteivät he välttämättä lue sähköpostia juuri nyt, eli se siitä syyllistämisestä. Ainut syy piilovittuilla minulle syyllistämisistä on tietääkseni se, että tunnet(te) jotain omatunnon pistoa noista kirjoituksistasi ja sille minä en voi mitään, koska niissä ei edelleenkään piikitellä mitään ihmisiä vaan ilmiöitä.

[/quote]

Kuule, mä vastasin sulle aiemmin aloittaen lauseilla "AP hyvä, en ihmettele yhtään, että sosiaaliset kuviot on sulle vähän vaikeita. Tämä ihminen vastasi sulle kannustavasti, rakentavasti ja ystävällisesti, ja sä väänsit sen hetkessä toruvaksi ja vedit johtopäätöksen, että sun kannattaisi tehdä itsemurha. Mitä tapahtui?"

Nyt sä teit sen taas. Sain kannustavan, rakentavan ja ystävällisen viestin ja haistatit vastauksessa heti vitut.

Ai miksi sä olet yksinäinen? Beats me...

Diagnoosi: Beyond Repair.

Hauskaa loppuvuotta, mä käytän vapaa-aikani jatkossa muihin ketjuihin vastaamiseen.

[/quote] Siinä viestissä 'opetettiin' itsestäänselviä asioita kuin lapselle ja laitettiin ajatuksia minun päähäni; kuten syyllistämistä ja itsekkyyttä. Kannustus oli aika vähissä. Viesti oli enemmänkin sellainen, jonka perusteella vastaaja koki sen jotenkin henkilökohtaiseksi ja kävi tekemässä passiivis-aggressiivisen vastaiskun.

Vierailija
45/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... kertoisitko, miksi lähetit niille miehillekin viestin?

Vierailija
46/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selkeästi käsitys, että jos haluaa tavata, niin viestiin vastataan " juu, olis tosi kiva tavata, olenkin aatellut sinua :) tavataan 12.1.2014 klo 17.05 Pirjon Pullapuodissa :) :) " 

Mutta kaikki ihmiset eivät todellakaan ajattele samoin. Kaverisi ei varmaankaan käytä hymiöitä, ja pitää suoraviivaisemmasta tyylistä. hänen tyylinsä kirjoittaa vaikuttaa sinusta tylyltä, koska olet tottunut erilaiseen viestintään. 

Sun kaverisi otti kalenterin esiin, ja katsoi koska olisi aikaa tavata. se on paljon se. nyt unohdat nuo analyysisi ja toteat, että itseasiassa sillä viikolla sulle sopisi päivät x ja y, miltäs kuulostaa. Jos kaveri tähän toteaa, että ei käykkään, eikä ehdota mitään tilalle, niin sitten voit jatkaa kiukuttelua. 

ja ps. kutsuista voi kieltäytyä myös näennäisen kivasti väittämällä että olisi kiva nähdä :) :) sitten kun vastapuoli ehdottaa aikaa, se ei koskaan sovikkaan. hymiöt ei siis kerro yhtään mitään. 

Vierailija
47/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä oikeasti symppasin sua, koska tunnen itse yhden ihanan as-miehen, jolle on vaikea löytää seuraa saman tyyppisistä syistä ja joka kärsii tilanteestaan. Tämän takia kirjoitin sinulle vastauksen, vaikka yleensä vain lueskelen palstaa. Mutta ilmeisesti sinun ongelmasi ei siis ole lainkaan asperger vaan kusipäinen luonne. Niin että haistapa paska sitten vaan, toivottavasti kukaan ei joudu sinua tosielämässä sietämään.

35

Vierailija
48/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kovin nuori, kun hymiöttömyydestäkin pahastut? Joo, mitäpä tässä en toistamaan muitten tärkeintä pointtia, eli nainen halusi (imperfekti) tavata sinut. Kun nyt vastasit sille, että ilmoittele, niin nainen saattoi vetää hyvinkin johtopäätöksen, että eipä sinua oikein kiinnostanutkaan ja pani pisteen koko jutulle. Joten jos nyt yrität lähestyä uudelleen, niin nainen voi olla tympääntynyt jo suhun, eikä treffejä tule koskaan. Että näin. Ota tästä opiksesi.

Vierailija
49/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:01"]

Itse asiassa pakit joltain ihmiseltä ei ole puoliksikaan niin paha kokemus kuin se, missä sä nyt olet.

[/quote]

Hyvin sanottu. En tiedä, ymmärsitkö itsekään kommenttisi syvällisyyden.

Vierailija
50/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:31"]

Taidat olla kovin nuori, kun hymiöttömyydestäkin pahastut? Joo, mitäpä tässä en toistamaan muitten tärkeintä pointtia, eli nainen halusi (imperfekti) tavata sinut. Kun nyt vastasit sille, että ilmoittele, niin nainen saattoi vetää hyvinkin johtopäätöksen, että eipä sinua oikein kiinnostanutkaan ja pani pisteen koko jutulle. Joten jos nyt yrität lähestyä uudelleen, niin nainen voi olla tympääntynyt jo suhun, eikä treffejä tule koskaan. Että näin. Ota tästä opiksesi.

[/quote] Voisit lukea ykkössivulta yhden viestin tästä aiheesta. Yhtä hyvin se nainen voi ottaa opikseen. Tästä on selvästi luettavissa oletuksesi naisen lähes täydellisestä passiivisuudesta normaalina ja miehen vastuusta. Noin ei ikinä sanottaisi naiselle.

Vierailija
51/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:00"]

"Hän sanoi, että on "vapaana" siihen ja siihen aikaan"

Tuohon olisit voinut ehdottaa näkemistä johonkin aikaan, kun hän ilmoitti olevansa vapaalla. Vaikka jossakin lähellä olevassa istuskelupaikassa poikkeamista.

[/quote] No minä tein jo sen tärkeimmän aloitteen ja hän ei sanonut tarkkaan milloin on paikalla. Mielestäni ähkin jo tarpeeksi ja nyt minulle voi ainakin kertoa niistä istuskelupaikoista ilman kasvojen menettämisen pelkoa.

[/quote]

Sinä kysyit sopiiko, hän kertoi milloin on vapaana, jotta sinä voit valita sopivan ajan. Jos sua kiinnostaa vain seura, joka on aivan lääpällään sinusta ja haluaa juosta perässäsi, et sitä helposti löydä. Jos haluat nähdä lievemmillä ehdoilla, niin silloin sinun tulee olla aktiivinen loppuun saakka, jos kerran alunperin ehdotit tapaamista.

Vierailija
52/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä. Sinun ongelmasi on tämä kummallinen mies-nainen-vänkäys. Jos joku naispuolinen ystäväni kertoisi vastaavan tarinan itsestään ja jostain tuntemattomasta miehestä, olisin sitä mieltä että ystäväni olisi kuulunut esittää tapaamisajankohtaa. Niin ihmiset toimivat. Sinä ehdotat että tavataan ja kaveri kertoo olevansa vapaa x ajankohtana. Sinä sitten ehdotat, että nähdäänkö torstaina.

Viestisi perusteella et ole myöskään mikään sydänystävä näiden ihmisten kanssa. Jos joku "luokkakaveri" lähestyisi minua loma-aikaan ja ehdottaisi tapaamista, olisin aavistuksen ihmeissäni. Jos en haluaisi nähdä, en joko vastaisi mitään tai valittelisin kiireitä. Jos tapaaminen olisi ok, kertoisin milloin suurin piirtein olen vapaa. Luuletko, että joku kirjoittaisi juurikin että "ihanaa että otit yhteyttä, loma onkin ollut pitkä ilman sinua! Tavataan huomenna klo 13.57 siellä tai tuolla". Ei, normaalit ihmiset heittävät avaukseen jonkun kommentin ja jättävät pallon sille, joka ehdotuksen alunperin teki. Mistäs sitä voi tietää, millä aikein se toinen on liikenteessä? Tai mitä jos nainen onkin kiinnostunut sinusta, eikä halua vaikuttaa liian innokkaalta?

Sinun ongelmasi on todellakin se, että haluat muiden käyttäytyvän juuri niinkuin sinulle sopii. Anteeksi nyt vain mutta kuulostat aavistuksen psykopaattiselta, et varmaankaan ihmissuhteissasikaan kestä jos nainen ei toimi juuri niinkuin sinä haluat? Ja kyllä, sanoisin tämän saman myös naiselle, jolla on noin suuri tarve kontrolloida toisten ihmisten elämää.

Vierailija
53/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:00"]

"Hän sanoi, että on "vapaana" siihen ja siihen aikaan"

Tuohon olisit voinut ehdottaa näkemistä johonkin aikaan, kun hän ilmoitti olevansa vapaalla. Vaikka jossakin lähellä olevassa istuskelupaikassa poikkeamista.

[/quote] No minä tein jo sen tärkeimmän aloitteen ja hän ei sanonut tarkkaan milloin on paikalla. Mielestäni ähkin jo tarpeeksi ja nyt minulle voi ainakin kertoa niistä istuskelupaikoista ilman kasvojen menettämisen pelkoa.

[/quote]

Tämä kertoo paljon siitä, miksi olet yksinäinen... Yritä olla vähän vähemmän herkkänahkainen, tuo nainenhan halusi tavata sinut, etkö ymmärrä?!

[/quote] Miten niin herkkänahkainen? En ole loukkaantunut, vaan en vain halunnut olla liian tunkeileva. Vai onko tässä taas taustalla 'miehen pitää tehdä ja tietää kaikki' ajattelu? En ole kovin ryntäilevä sonni, vaan enemmänkin spontaani mutta yksityinen kettu.

[/quote]

Tän on PAKKO olla provo. ;-) Tai sitten jos tää oikeesti kuvastaa suomalaisen miehen sielunmaisemaa niin kiitän taas kerran luojaa siitä että mulla on pohjoisamerikkalainen mies jolle sosiaalinen kanssakäyminen on helppoa...

[/quote]

Miten yhden ihmisen kuvaus voisi olla samalla kaikkien suomalaismiesten kuvaus. Minä onnittelisin sinua myös keskustelutaitoisesta suomalaismiehestä, mutta omasi nyt sattuu olemaan amerikkalainen.

Vierailija
54/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mitä lehmiä tässä ketjussa. AP, hanki emäntä idästä. 

Vierailija
55/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mitä lehmiä tässä ketjussa. AP, hanki emäntä idästä. 

Vierailija
56/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on täällä yks pohjoisamerikkalainen mies, jolle sosiaalinen kanssakäyminen ei aina ole ihan luontevaa. Sanoisin, että ennemminkin on kyse luonteesta kuin kansallisuudesta.

Vierailija
57/76 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ap syyllistä naisia, ei toki. Muuten vaan joka toinen viestinsä tihkuu katkeruutta ja kiukkua näitä puolituntemattomia naisia kohtaan, jotka eivät tule häntä kotiovelta hakemaan. Vastasivat viesteihinkin ihan väärin, ilman hymiöitä. :( Väliin muistaa heittää tietysti jotain suomalaisnaisten helppoudesta ulkomaalaisille, tai muuta yleistävää haukkumista.

Kiukuttelee nyt sitten, kun sai neuvoja tilanteeseen. Oikeasti olisi halunnut sääliä ja nimitellä jonkun kanssa kiittämättömiä naisia lehmiksi tai vastaavaa. Mene ap sinne Laasasen blogiin, täältä et löydä haluamaasi.

Vierailija
58/76 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja kaltaisensa miehet ovat suomalaisen yhteiskunnan syöpä. Sukupolvi, jolle kaikki on annettu ja mikään ei riitä. Vielä kaiken lisäksi nykynaisen femakkoperkeleet eivät osaa arvostaa suomimiestä, joka ei puhu eikä pussaa, ainoastaan lyö. 

Vierailija
59/76 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kova urheilutreeni ja hyväntekeväisyystyö.

Vierailija
60/76 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 08:04"]

Aloita kova urheilutreeni ja hyväntekeväisyystyö.

[/quote] Toi hyväntekeväisyystyö on hauska.

"Mikä sai sinut tulemaan mukaan hyväntekeväisyystyöhön"

- Ihan vain naista olen etsimässä, ei kiinnosta Afrikan lapset tippaakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan