Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valelääkärit keskustelupalstoilla.

Vierailija
06.01.2014 |

Uusi kohu on syntynyt. Välelääkäreitä on esiintynyt keskustelupalstoilla. Nämä "korkeastikoulutetut" huijarit väittävät olevansa lääkäreitä keskustelupalstoilla ja antavat neuvoja muille.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin melkein joka toinen on jonkin sortin lääkäri. 

Vierailija
2/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyminen netissä lääkärinä on vakava rikkomus.

t. juristi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:14"]

t. juristi

[/quote]

Oikeasti? ;-) Olen huomannut, että monella kommentoijalla on myös vähänkin lakiasioita koskevissa ketjuissa tapana esiintyä joko juristina tai ihan jopa asianajana. Minusta on vähän epäilyttävää tämäkin.

Itse pystyn kyllä antamaan jonkinlaista omaan alaani - on ns. maallikoita paljon askarruttava asiakaspalveluala - liittyvää neuvontaa tällä palstalla mitenkään spesifioimatta ammattinimikettäni ja hakematta tätä kautta auktoriteettiä. Kyseessä ei ole mitenkään suojattu ammatti, johon liittyy eettisiä velvoitteita, kuten lääkärin tai asianajajan ammatti, mutta silti yleensä mielummin ohjaan kysyjän ottamaan yhteyttä tahoihin, joiden tiedän pystyvän heitä auttamaan asiassa.

Vierailija
4/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ihan maallikkona vaan kertoo omia kokemuksia? Itse olen kertonut kokemuksia ja jollain toisella onkin ihan päinvastainen kokemus. Minä olen joskus kertonut kokemuksia siitä, kun oikeasti olen ollut työkkärissä töissä. Mutta en olekaan tajunnut, että laki on aika paljon monessa asiassa viime aikoina muuttunut. 

Vierailija
5/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs nämä oikean elämän lähihoitajat, jotka kuvittelevat olevansa lääkäreitä? Jatkuvasti tulee tiukkaa diagnoosia ja oikea lääkäri on väärässä tai vähintään määrännyt väärät lääkkeet. Jne. Ra-sit-ta-va ammattiryhmä.

Vierailija
6/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oikeat lekurit ehtii olla näillä palstoilla, mikäli nuori niin elää ruuhkavuosia, erikoistuu, perhe, harrastukset jne.

Vierailija
7/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä varmaan meitä lääkäreitäkin pyörii kun äitiyslomalla ovat lääkäritkin. Tuskin kuitenkaan terveysneuvontaa jaetaan, vaikka varmaan joku joskus oikaisee, jos jotakin aivan älytöntä (jopa vaarallisia) ilmenee keskustelussa. Kyllähän nopeasti esim. käytettävän terminologian ja muuten ajatuksenkulun perusteella hyvin nopeasti selviää, onko kyseessä lääkäri vai esim. hoitaja. Paljonhan tuolla näkee hoitajienkin kommentoivan, ja oikein asiallisia kommentteja monesti onkin. Monikaan ei kerro ammattiaan, mutta kyllähän tuon nyt rivien välistä nopeasti näkee, jos vaikka leikkaussalityöskentelystä tai synntyksistä on vaikka puhe.

Vierailija
8/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat hoitajat, jotka haluavat vähän päteä ja leikkiä lääkäriä ja tekevät diagnostiikkaa ja antavat hoito-ohjeita aivan päin metsää.

Vierailija
9/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen juristi on väärässä netissä saa esiintyä lääkärinä samaan tapaan kuin yökerhoissa.

T. Oikea juristi

Vierailija
10/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus kommentoinut lääkärinä jonkun terveysaiheista kysymystä, lähinnä silloin, kun kysymyksestä on oikeasti kuultanut läpi, että taustalla voisi olla jotain vakavampaakin (kehoittanut siis hakeutumaan hoitoon). Olen myös lääkärinä kommentoinut joitakin keskusteluita lähinnä virheellisiä faktoja oikoen ja tutkittuun tietoon viitaten.

Olen kyllä miettinyt sitäkin, että kuinka paljon on järkevää ammattiaan tuoda julki, kun eihän kukaan voi tietää, onko kyseessä oikea lääkäri vai ei. Kuitenkin olen havainnut, että varmin tapa saada alapeukkua on oikaista virheellisiä käsityksiä lääketieteellisillä faktoilla ja vielä tehostaa sanomaansa kertomalla olevansa lääkäri. Jännä juttu tämä kyllä.

Ja lääkäreitä täällä tosiaan tuntuu kyllä paljon pyörivän, kyllä toinen lääkäri toisen yleensä tunnistaa jutuista. Veikkaan syyksi runsaita perhevapaita.

Vierailija
11/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:30"]

Edellinen juristi on väärässä netissä saa esiintyä lääkärinä samaan tapaan kuin yökerhoissa.

T. Oikea juristi

[/quote]

Yökerhoissa ei ainakaan saa. 

t. yökerhoilija

Vierailija
12/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa saalistaa naisia yöelämässä on nimenomaan kertoa drinkki kädessä lennokkaita tarinoita lääkärit ilman rajoja reissuilta ympäri maailmaa.

Vierailija
13/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kai siitä valelääkäristä täällä on haittaa kuin vastaanotolla tai leikkaussalissa.

Vierailija
14/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. juristi

[/quote]

Esiintyminen netissä juristina on vakava rikkomus.

t.lääkäri

Vierailija
15/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:07"]

Tuskin oikeat lekurit ehtii olla näillä palstoilla, mikäli nuori niin elää ruuhkavuosia, erikoistuu, perhe, harrastukset jne.

[/quote]

On meitä lääkäreitäkin erilaisissa elämäntilanteissa. Itse olen vasta pitkästä suhteesta eronnut ja lapseton, illat kuluu usein netissä.

Vierailija
16/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:36"]

Hyvä tapa saalistaa naisia yöelämässä on nimenomaan kertoa drinkki kädessä lennokkaita tarinoita lääkärit ilman rajoja reissuilta ympäri maailmaa.

[/quote]

ainahan voi yrittää, mutta vaikeaa on uskoa, että kukaan nainen noita stooreja vakavasti ottaisi

Vierailija
17/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:07"]

[/quote]

On meitä lääkäreitäkin erilaisissa elämäntilanteissa. Itse olen vasta pitkästä suhteesta eronnut ja lapseton, illat kuluu usein netissä.

[/quote]

Niinpä olen lekuri noin 10 tuntii vuorokaudessa.

Vierailija
18/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:07"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä olen lekuri noin 10 tuntii vuorokaudessa.

Vierailija
19/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:44"]

t. juristi

[/quote]

Esiintyminen netissä juristina on vakava rikkomus.

t.lääkäri

[/quote]

Roskakuskina esiintyminen netissä on rangaistavaa jalkapuulla.

t. putkimies

Vierailija
20/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:36"]

[/quote]

ainahan voi yrittää, mutta vaikeaa on uskoa, että kukaan nainen noita stooreja vakavasti ottaisi

[/quote]

No onnea sulle, ei se aina niin hienoa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi