Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin tänään itsestäni ruman piirteen - kateuden kaveria kohtaan :(

Vierailija
06.01.2014 |

Ystävä elää ihanassa avioliitossa komean miehen kanssa, he rakastavat toisiaan syvästi. Heillä on tytär, joka on saanut kaiken maailmassa. Heillä on juuri valmistunut kolmekerroksinen huippukaunis talo, kohta tytär saa pienen koiran. Heillä on rahaa niin paljon, että ystäväni saa olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin haluaa. Heillä on kaikki. On ihana ja iso suku, jotka tukevat ja auttavat. Tunnen ystäväni hyvin, ja todella tiedän että heidän elämänsä on täydellisyyttä hipovaa. 

Olen aina ollut iloinen ystäväni puolesta, aidosti iloinen. Mutta viime kuukausina mitta vain on tullut täyteen. En kykene kuuntelemaan enää sisustusmateriaaleista pähkäilyä ja sitä kuinka heidän lapsensa on erittäin älykäs ja hyvin kehittynyt ikäisekseen (sitä lapsi todella on lahjakkaiden vanhempiensa ansiosta), rintaruokinta jatkuu lapsen ollessa lähes 4-vuotias.

Ystäväni on valinnut oikein, hänellä on myös aina ollut taustallaan perhe, joka on auttanut suuresti taloudellisesti ja muutenkin.

Ja minä. Minä en valinnut oikein. Tulen melkoisen erilaisesta perheestä. Olen kolmen lapsen yh, joka paiskoo raskasta vuorotyötä, olen varaton vuokratalossa asuva ihminen. Lapset ovat menneet hoitoon heti äitiysloman jälkeen että pystymme elämään ja maksamaan laskut. Ei puhettakaan aamuisista tissittelyistä kolmevuotiaan kanssa. Olen väsynyt ja riepoteltu monissa liemissä.

Huomasin, etten kestä ystäväni onnea enää. Tämä on järkyttävää myöntää itselle, koska olen aina pitänyt hyveenäni sitä että osaan aidosti iloita muiden puolesta. Ja olenhan minä iloinen ystäväni puolesta. Tiedän että hänen onnensa ei ole minulta pois, olen onnellinen että hänen kauniilla lapsellaan on maailman parhaat vanhemmat. Huomasin tänään kaiken ruman elämäni keskellä, että haluan sulkea puhelimen. En jaksa kuunnella sitä ihanuutta ja yltäkylläistä elämää. Ystäväni ei todellakaan ole edes sisäisesti ruma, vaan erittäin hyväsydäminen ja myötäelävä ihminen. En millään muotoa voi sanoa häntä ulkokultaiseksi. 

Siksi nämä tuntemukseni saavat mut häpeämään. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÄK!! Imettää vieläkin? Sairas insestin harrastaja se on!

Vierailija
2/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh mut sulla noita rumia piirteitä oli jo ennestäänkin. Eikä vähiten ulkoasussa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelkkä imetys jäi mieleen. Tajuan kyllä aloittajan tunteen.

Vierailija
4/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muahahhaa. Ei kyl kauheen kauniilta kuulosta jos köyhälle raskasta työtä tekevälle yh-ystävälle pitää lesoilla.

Vierailija
5/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se niin hienoo..!   varmasti paskookin kukkaistuoksua vaan..!!!

Vierailija
6/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kakku päältä kaunis...

Vierailija
7/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:19"]

[/quote] En kyl ymmärrä mitä kadehdittavaa toisen omaisuudessa on, joten siksi toi imetyskohta pomppas esiin tuolta. Aloittajakin haluais tissitellä kolme vuotiaan kanssa,  eli mitä sekin mahtaa tarkoittaa? Kuulostaa ällöttävältä.

Vierailija
8/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin sanoa, että tekstisi perusteella itse vaikutat mukavalta ja empaattiselta ihmiseltä! Moni AV:lla näkee heti punaista jos jollakin on asiat ns. liian hyvin; on liian kaunis ja tilava koti, liian komea ja mukava, tasa-arvoinen, hyväpalkkainen, rakastava ja uskollinen mies, älykkäät ja kiltit, ahkerat lapset, joilla koulunkäynti sujuu. Moni ei edes haluaisi (tämän palstan perusteella) olla itse edes ystävä, jos elämäntilanteet ja taloudellis-sosiaaliset kuviot liian eri toisen ihmisen kanssa (siis toinen köyhä, toinen rikas, toinen huonosti koulutettu, toinen akateeminen jne).

Eli et tuomitse toista ulkoisten asioiden ja menstyksen mukaan, vaan "kestät" myös sen, jos toisella menee ns. hyvin. Tämä on niin harvinaista tänäpäivänä, että onnittele itseäsi, et todellakaan ole kateuteen taipuvainen!

Ymmärrettävää, on, että kun itsella on tunteet ja voimavarat maassa, niin kun toisen "elämänongelmat" ovat tasoa, -minkä tapetin nyt sitten valitsenkaan lasten huoneen remonttiin-, niin eipä ihme, että ei jaksa kuunnella. Suo se tunne itsellesi, ehkä itse olet vain nyt väsynyt, tai allapäin ja ihan oikeutetusti, joten anna aikaa itsellesi ja pidä vaikka pientä taukoa tästä ystävästäsi. Voit myös sanoa suoraan (jos olette läheisiä) että nyt itselläsi on vähän vaikeampaa, joten et jaksa oikeen kantaa tai kuunnela näitä ystäväsi "huolia". Tsemppiä! Ja ole itsellesi armollinen.

Vierailija
9/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap, tuo on aivan inhimillinen tunne, älä tunne siitä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
10/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäs olla onnellinen 3 lapsestasi =)

Vierailija
11/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteen. Olen selvinnyt kateudesta ajattelemalla kokonaisuutta. Ystävä, joka voi hieman liiankin hyvin, ok: En haluaisi hänen aviomiestään, ei sitten ikinä. Enkä hänen lastaan, vaan omani. Enkä hänen työpaikkaansa enkä taloaan...

Jos eräänä aamuna heräisin ystäväni ruumiissa, ottaisin avioeron, myisin talon, hylkäisin lapsen, irtisanoutuisin ja kävisin itkemään omaa elämääni.. onneksi olen minä :)

Vierailija
12/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:19"]

[/quote] En kyl ymmärrä mitä kadehdittavaa toisen omaisuudessa on, joten siksi toi imetyskohta pomppas esiin tuolta. Aloittajakin haluais tissitellä kolme vuotiaan kanssa,  eli mitä sekin mahtaa tarkoittaa? Kuulostaa ällöttävältä.

[/quote]

En haluaisi. Tarkoitukseni oli ilmaista, että minulla ei sellaiseen olisi ollut edes aikaa. Ystäväni on kiinni lapsessaan aivan eri tavalla kuin minä, joka jouduin laittamaan lapset ihan pieninä hoitoon. Ystäväni on kriisissä nyt esimerkiksi siitä, että lapsi siirtyi omaan sänkyyn nukkumaan. En voi vaan samaistua tilanteeseen.

Ap

Vierailija
13/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te aikuiset ihmiset ihan oikeasti kateellisia toisille?

Ei ihme, että palstallakin on niin paljon negatiivista energiaa jos ihmismielen tila on näin synkkä!

Vierailija
14/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että rakastavat syvästi toisiaan, mitäköhän sekin tarkoittaa? hyvin harvinaista se kuitenkin on...  

Vierailija
15/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oikein ymmärrä mitä ajat takaa kommenteillasi; ensin valitat sitä asiaa, että olet kateelinen ystäväsi ns täydellisestä elämästä; kauniista ja isosta talosta, rakkaudellisesti avioliitosta, menestyvistä lapsista. Sitten seuraavaksi kommentoitkin, että jos heräisit ystäväsi ruumiissa, hylkäisit lapset, miehen ja itseasiassa et pidä siitä talostakaan...  Mitä kummaa nyt tässä oikein ajat takaa? Sitä, että vaikka elämä toisella näyttää ulkoapäin täydelliseltä, itseasiassa ällöttäisi se talo, mies ja lapset??? Yritätkö tässä jotenkin provoilla, että kaikki mikä näyttää ensivaikultelmalta täydelliseltä idylliltä, ei toisille kelpaa koska se rakastava, hyväpalkkainen, tasarvoinen mies onkin esim. nörtti, lapset nössöjä suorittajia, talo ällöttävä valkoinen unelma hörsellys jne.??? TÄmä tulee näistä kommenteistasi mieleen. Etttä provoilet sielä takana ilkeämielisesti. Esim. viittauksesi tähän ystäväsi riippuvaiseen suhtautumiseen lapseensa. Et sittenkään vaikuta miltään aidosti mukavalta ystävältä...

Vierailija
16/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tytär, joka on saanut kaiken, siis KAIKEN?!

Empä usko sitäkään, sorry...  

..kaiken...hahah

Vierailija
17/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, tunnen kans erään tutun, jonka elämä on kuin jostain unelmasta. Rahaa tuntuu olevan pullollaan ja kauneutta (nainen) sekä komeutta (mies) löytyy sekä uber kaunis kämppä. Lapseton hänkin kuten minäkin, mutta siltikin - itse tunnen elävän suossa kun ei ole rahaa millä mällätä enkä kämppään, vaatteisiin ja ulkonäköön siten niin paljon panosta.. Olen opiskelija, kuten hänkin, mutta eipä vaan näytä opiskelijalta (ei käy töissä) : P

Vierailija
18/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ap laittanut sitä viestiä, että ei sittenkään haluis toisen elämää vaan omansa...tarkkuutta, kiitos.

Vierailija
19/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata hävetä että on kateellinen jostakin. Kainki me ollaan jollekkin kateellisia, vaikka moni ei sitä myönnäkkään. Tottakai tuollainen "helppo" elämä herättää kateutta jos itse joutuu tekemää kaiken eteen paljon töitä.

Muista kuitenkin että kaikilla on omat demoninsa, niistä vaan ei puhuta. Harvoilla on oikeasti niin ihanaa ja helppoa kun miltö näyttää.

itse aina mietin kun olen kateellinen jollekkin, että vaihatisinko elämää sen ihmisen kanssa jos mahdollisuus olisi. Vastaus on aina ei.

Koskaan ei myöskään tiedä mitä elämä tuo eteen. Voi tulla sairauksia, onnettomuuksia tai sitten suuria onnistumisia.

Olette ystäväsi kanssa ilmeisesti aika erilaisissa elämäntilanteissa, ystävältä toivoisi myös sen verran tilanne tajua että ottaisi jutuissaan huomioon ystävän jolla ei niin hieno elämäntilanne.

Vierailija
20/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:35"]

Nyt en oikein ymmärrä mitä ajat takaa kommenteillasi; ensin valitat sitä asiaa, että olet kateelinen ystäväsi ns täydellisestä elämästä; kauniista ja isosta talosta, rakkaudellisesti avioliitosta, menestyvistä lapsista. Sitten seuraavaksi kommentoitkin, että jos heräisit ystäväsi ruumiissa, hylkäisit lapset, miehen ja itseasiassa et pidä siitä talostakaan...  Mitä kummaa nyt tässä oikein ajat takaa? Sitä, että vaikka elämä toisella näyttää ulkoapäin täydelliseltä, itseasiassa ällöttäisi se talo, mies ja lapset??? Yritätkö tässä jotenkin provoilla, että kaikki mikä näyttää ensivaikultelmalta täydelliseltä idylliltä, ei toisille kelpaa koska se rakastava, hyväpalkkainen, tasarvoinen mies onkin esim. nörtti, lapset nössöjä suorittajia, talo ällöttävä valkoinen unelma hörsellys jne.??? TÄmä tulee näistä kommenteistasi mieleen. Etttä provoilet sielä takana ilkeämielisesti. Esim. viittauksesi tähän ystäväsi riippuvaiseen suhtautumiseen lapseensa. Et sittenkään vaikuta miltään aidosti mukavalta ystävältä...

[/quote]

En ole ap, mutta minun kommettini koski tuota ajatusta elää ystävänäni. Joka siis ei ole edes ap:n ystävä. Yritin ilmaista sen, että vaikka ystäväni elää ns. unelmaelämää, hänen elämänsä kokonaisuudessaan ei sopisi minulle. Oleme erilaisia, miesmaku, pidän hänen miehestään, vaan en ikinä eläisi hänen kanssaan, hänen lapsensa on ok, mutta ei minun rakas lapseni, talonsa ihana, mutta asuisin muualla, työpaikkansa hyväpalkkainen, muttei minun mieleeni jne. En vain voisi, enkä haluaisi elää ystävättäreni elämää, vaikka joskus näyttäisi että hänellä on paljon, minulla vähän. Ja tämä pätee kaikkiin hyvin menestyviin ystävättäriini, ei vain yhteen. Toki tulee hetkiä, että kateus iskee, mutta koko elämän vaihtaminen kammottaa. Toki voisin vaihtaa pari pikku juttua, mutta ei ikinä koko elämää kenenkään kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä