Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin luokkakone väittää, että olen VÄHÄOSAINEN

Vierailija
05.01.2014 |

Mielestäni kuulun asiantuntijaluokkaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se väitti mullekin. Ilmeisesti kaikki alle 4000e tienaavat on vähäosaisia, ja sitten jos tykkää matkustella tai lukea kirjoja, on kulttuurillisesti eliittiä. Ihan sekopäinen testi.

Vierailija
2/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asiantuntija... Ja tienaan vaan 3000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli asinatuntija ja kulttuuriluokka leipätyöläinen... Ainakin pyöräily katsotaan huonoksi jutuksi... hullu testi.

Vierailija
4/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen duunari.

Vierailija
5/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tällä palstalla oli keskustelua myös siitä, että jos harrastaa PYÖRÄILYÄ, on kulttuurisesti ja muutenkin vähäosainen ton testin mukaan. Vähäosaiset ja syrjäytyneet  naiset pyöräilevät. Revi siitä.

Mutta ai niin, vähäosaiset alimman kastin naiset käyvät myös TEATTERISSA.

Vierailija
6/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin mullekin. Se vissiin antaa tuon tuloksen liki kaikille joiden tulot on n. 2000e hujakoilla tai vähän yli.

Vierailija
7/27 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousukas. eliitti kunnes laitoin vanhempani ammatit.

Vierailija
8/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:37"]

Aiemmin tällä palstalla oli keskustelua myös siitä, että jos harrastaa PYÖRÄILYÄ, on kulttuurisesti ja muutenkin vähäosainen ton testin mukaan. Vähäosaiset ja syrjäytyneet  naiset pyöräilevät. Revi siitä.

Mutta ai niin, vähäosaiset alimman kastin naiset käyvät myös TEATTERISSA.

[/quote]

Syrjäytyneet on Velosportin kolmen tonnin fillarien suurin ostajaryhmä!!!!

Vierailija
9/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:10"]

Mielestäni kuulun asiantuntijaluokkaan.

[/quote]

Jep, täällä myös "vähäosainen" tohtorikoulutettava, aviomies diplomi-insinööri... vaan kun (ihan kunnon) apurahalla elelen, niin olen sitten vähäosainen heh.

"Kulttuurieliittiä" toki, kun luen oikein sanomalehtiä :)

Eipä taitaisi sosiologiassa mennä tämä testi asianmukaisena läpi... Ymmärrän toki aiemmissa ketjuissa esitetyn huomion, että testin pointti on olla viihdettä, eikä niinkään vakavasti otettava akateeminen juttu... silti, tässä on niin paljon häikkää etten tajua miten Hesari tällaisen kehtaa julkaista.

Vierailija
10/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäkää nyt jo se luokkakone anuksiinne. Oikeesti, 

Vierailija
11/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin asiantuntija ja kulttuurieliittiä.

En lue kirjoja ja pyöräilen. Harrastan/olen kiinnostunut eri asioista ja roikun netissä.

Olen myyjä myyn it-juttuja, mutta silti myyjä.

Jos vaihdoin tuloiksi yli 5000 esim 5100, olin eliittiä.

Oma ammattini laski minut asiantuntijaksi ja puolison ammatti nosti takaisin eliittiin.

Jos laitoin vanhemmille mitään ammattia niin se olisi laskenut minut alaspäin.

He ovat eläkkeellä ja olivat johtajia. Silti jos vanhemmat olisi johtajia se olisi laskenut luokkaani.

Outo testi. Tuo kulttuurieliittiin kuuluminen on vitsi.

Roikun netissä ja katson netflixiä.

Vierailija
12/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin asiantuntija ja kulttuurieliittiä.

En lue kirjoja ja pyöräilen. Harrastan/olen kiinnostunut eri asioista ja roikun netissä.

Olen myyjä myyn it-juttuja, mutta silti myyjä.

Jos vaihdoin tuloiksi yli 5000 esim 5100, olin eliittiä.

Oma ammattini laski minut asiantuntijaksi ja puolison ammatti nosti takaisin eliittiin.

Jos laitoin vanhemmille mitään ammattia niin se olisi laskenut minut alaspäin.

He ovat eläkkeellä ja olivat johtajia. Silti jos vanhemmat olisi johtajia se olisi laskenut luokkaani.

Outo testi. Tuo kulttuurieliittiin kuuluminen on vitsi.

Roikun netissä ja katson netflixiä.

Vierailija
13/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa, että muillakin on tullut outoja tuloksia. Ajattelen kuuluvani keskiluokkaan, mutta testin mukaan olin vähäosainen. Kaksi korkeakoulututkintoakaan eivät pelasta näköjään vähäosaisuudelta, jos tulot jäävät jonkun rajan alapuolelle...

Vierailija
14/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yrittäjä, jonka mies myös yrittäjä .. Tulot yhteensä n.230 000e vuodessa ja omaisuutta 450 000e edestä ja lisäksi yritysten arvo n.3 miljoonaa.

ja meille tuli syrjäytymisvaarassa oleva duunari, joka mielellään lukee 7päivää lehteä :D

Vierailija
15/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kone on ihan täysi vitsi. Säälittää se sosiologi, joka suu vaahdossa kotisivullaan selittää, miten tieteellisesti se on tehty. Joo, onhan se aineisto varmasti ollut rajoittunutta, mutta lisäksi sen matemaattiset mallit on tehty ihan päin helvettiä.

Mulla on tasan 50 eurosta kiinni, olenko koneen mielestä vähäosainen vai asiantuntija. Sitten vasta tulee se niitten välissä oleva leipätyöntekijä, jos laitan äidilleni ammatiksi yrittäjä enkä vain väitä, että se on ollut kotona.

Vierailija
16/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 03:38"]

Täällä yrittäjä, jonka mies myös yrittäjä .. Tulot yhteensä n.230 000e vuodessa ja omaisuutta 450 000e edestä ja lisäksi yritysten arvo n.3 miljoonaa.

ja meille tuli syrjäytymisvaarassa oleva duunari, joka mielellään lukee 7päivää lehteä :D

[/quote]

Hesarilla on luokkakoneensa avulla tavoitteena antaa vaikutelma parempiosaisuudesta jonka voi hankkia lukemalla päivittäin hesaria.

Vierailija
17/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 04:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 03:38"]

[/quote]

Hesarilla on luokkakoneensa avulla tavoitteena antaa vaikutelma parempiosaisuudesta jonka voi hankkia lukemalla päivittäin hesaria.

[/quote]

On sitten sekin tavoite epäonnistunut. Nyt on pitkin nettiä kommentoinut läjäpäin juuri sitä Hesarin lukijakuntaa: korkeakoulutettuja, kunnalla töissä olevia ym., jotka tää kone luokittelee työelämästä syrjäytyneiksi vähäosaisiksi, jotka lukee iltapäivälehtiä. Ehkä Hesari haluaakin päästä lukijakunnastaan eroon?

Vierailija
18/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistiselle Suomelle sosialistista luettavaa ja puuhastelua:luokkakone?Kuin jostain 70-luvun pahimmasta kommunisti aallosta.

Onneksi peruutin Hesarin  tilauksen jo vuosia sitten.

Vierailija
19/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähäosainen maisteri, joka kuulemma on yksinäinen ja lukee ip lehtiä. Kuulun kulttuuriseen eliittiin.

Naurettavaa, olen lapsia kotona hoitava koska asumne miehe työn vuoksi expattina ulkomailla.

Vierailija
20/27 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittiä testin mukaan ja sitä käsittääkseni ihan oikeassakin elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän