Kumman vartalotyypin näistä haluaisit?
Jos saisit valita, niin kumman kropan ottaisit itsellesi näistä vaihtoehdoista:
1.) Pitkä ja hoikka. Ei treenattu, jolloin lihakset eivät erotu. Pysyy luonnostaan hoikkana riippumatta syömisistä.
2. Lyhyempi (esim. 160 cm) ja treenattu kroppa. Lihakset erottuvat selkeästi. Vartalo vaatii jatkuvaa kovaa treeniä ja tarkan ruokavalion, muuten pyöristyy.
Kommentit (36)
mä haluisin olla jayne masfield, mutta pää paikallaan
Ehdottomasti A. En itseasiassa kauheasti pidä tusta a:n vartalosta, mutta vielä vähemmän pitäisin siitä, että minun pitäisi hullun lailla pitää jotain helvetin ruokapäiväkirjoja ja vahtia kilojani. Nyt olen hoikka, mutta lihaksiakin onneksi löytyy koska treenaan. Syömisiäni en ole tuijottanut koko elämäni aikana, enkä ala siihen ikinä. Jos lihoan, niin sit lihoan. Tai voin maksimissaan pienentää annoskokoja, mutta mihinkään kaloreiden laskemiseen tai pakonomaiseen päivittäiseen urheiluun en lähde. Olen entinen kilpaurheilija ja olen kyllä oman osani siitä sopasta jo tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 00:13"]
Siksi kysyn, kun minulla itsellä on suurinpiirtein tuollainen ykköstyypin vartalo, mutta olen vain Katea vähän pidempi (175 cm ja 60 kg). Olen ollut kroppaani aina melko tyytyväinen, mutta nyt tämän fitnesstrendin vuoksi olen joskus miettinyt, että pitäisikö alkaa muokata vartaloaan jotenkin. Olen kyllä siis aina harrastanut liikuntaa, mutta en sillä tavalla, että olisi tuollainen bikini fitness -kroppa tms.
Joskus mietin, että mitä tapahtuisi jos jättäisin kaikki herlut pois (joita olen saanut aina vapaasti syödä) ja alkaisin tavoitteellisesti treenaamaan ja noudattamaan tietynlaista dieettiä. Pelkään vain, että jotenkin häviäisi tämä "ominaisuus" ja alkaisi sitten kiloja kertyä heti, kun vähän hellittäisi dieetistä ja treenaamisesta. Lisäksi minulla on tunne, että en kovin äkkiä saisi näkyviä lihaksia pituuteni vuoksi. En toki tiedä, mutta näyttää vain, että lyhemmillä alkaa treeni näkyä helpommin.
- AP
[/quote]
Älä ap ryhdy tuohon fitnes touhuun. Olen nähnyt useamman kuin yhden saavan sitä sitten ikuisen syömishäiriön itselleen. Jos on terve suhtautuminen ruokaan, niin sitä ei kannata lähteä pilaamaan. Liian moni on mennyt pilalle tolla pelleillyllä.
Olet ehkä oikeassa. Tuosta olen kuullut itsekin. Olisi kamalaa jos ruokajuttu ja koko kroppa menisi jotenkin epäbalanssiin, kun tähän asti sen kanssa on kaikki ollut varsin hyvin. Syön silloin kun on nälkä ja pääosin terveellistä ruokaa (koska sellaista tykkään syödä), mutta herkuttelen silloin kun tekee mieli ja syön mitä huvittaa, eikä se ole tähän saakka näkynyt mitenkään. Kaikenlainen liikunta on aina ollut kivaa, eikä mitään pakkopullaa. Ehkä olisi mieletöntä pilata tämä homma epäoleellisella asialla, eli sillä miltä näyttää, kun nytkään ei asiat sen suhteen ole hullusti. Joskus sitä vain tulee unelmoitua tuollaisesta super-urheilullisen näköisestä kropasta ja mietittyä, että josko minäkin..
-AP
1 ehdottomasti. En haluaisi olla lyhyt tappi, joka näyttää pampukalta on sitten lihaksikas tai lihava.
en kumpaakaan. En halua näyttää mieheltä vaan haluan, että mulla on muotoja, rinnat ja pylly.
Kate Moss on jotain 167 tai 168, alimittainen malliksi, joten aika huono esimerkki pitkästä naisesta. Hänen vartalonsa kuitenkin mieluummin ottaisin kuin 180cm catwalk-kuikelon tai todella lyhyen naisen.
Mulla on kakkonen, mutta treenaamaton versio. Haluaisin ehdottomasti ykköstyypin vartalon, koska minulta se treenaaminen jää useammin väliin kuin ei.
No ton ykkösen ottaisin. kakkos kroppa on kyllä parempi, mutta en jaksaisi noudattaa tiukkaa ruokavaliota. harrastan kyllä liikuntaa, mutta en niin paljon, että tuollainen vartalo pysyisi timminä.
Olet kolmonen ihan oikeassa. Kate Moss oli vain ensimmäinen mieleeni tullut malli, jolla oli sellainen vartalo, jota tässä hain. En muistanut hänen "alimittaisuuttaan malliksi". Yleisen mittapuun mukaan Kate on kuitenkin pitkä. Muistaakseni esimerkiksi oman syntymävuoteni (1984) naisten keskipituus on noin 155-165 cm.
Ihan puhtaasti esteettisten seikkojen perusteella ottaisin kakkosen, koska noista kahdesta se miellyttää silmääni enemmän. Mutta jos kakkonen todellakin pyöristyy ilman treeniä, ottaisin ykkösen.
Kate Moss ei ole pitkä ja hoikka vaan pieni ja siro, alle 170cm. Pitkä ja hoikka on joku 178cm/56kg.
Naisten keskipituus Suomessa on nykyään 167,5 cm. 80-luvulla syntyneiden naisten keskipituus todennäköisesti vielä enemmän, koska vanhemmat ikäluokat ovat lyhyempiä.
Tällä hetkellä on ykkönen. 2 on kyllä aika upee.