Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsettomuus olla seuraus jostain teosta tai sanoista?

Vierailija
05.01.2014 |

Tahattomasti lapsettomana pohdiskelen, että voikohan lapsia kovasti aina toivoneelle lapsettomuus ollakin osa Karman lakia?

En tarkoita mitään sellaista, että menneisyydessä olisi sp-tauteja, abortteja, huumeiden käyttöä tms. mikä heikentäisi hedelmällisyyttä sillä sellaisia ei meidän kummankaan menneisyydessä ole. Olen 23v ja syynä on prolaktiinin liikaeritys (kasvain aivolisäkkeessä).

En kaipaa myöskään muistutusta siitä miten minun ei kuulukaan saada lapsia, koska luonto on niin päättänyt.

Tarkoitan vaan sitä, että monesti tulee mieleen että olenko sanonut/tehnyt jollekin ihmiselle jotain niin loukkaavaa että minkä taakseen jättää, sen nyt edestään löytää? Kaduttaa kaikki sanat ja teot, mitkä on voineet loukata muita.. Aika kamalaa, jos olenkin niillä aiheuttanut tämän.

Itse uskon melko vahvasti, että kaikki paska mitä teet toisille tulee vielä takaisin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anteeksi nyt vaan, mutta ajattelussasi ei ole mitään järkeä. Kyllä se niin vaan on, että omat pahat puheet ja teot satuttavat itseä jo tässä elämässä, eivätkä ne voi mitenkään aiheuttaa sinulle lapsettomuutta.

Korkeintaan yhteys jonka keksin voisi olla sellainen, että jos sulla on vaikka tunnistamaton kilpirauhasen vajaatoiminta, niin se aiheuttaa joskus lapsettomuutta ja vajaatoiminnassa ihminen saattaa myöskin kärsiä masennuksesta, joka taas puolestaan voi aiheuttaa turhanaikaista asioitten märehtimistä.

Vierailija
22/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan psykologista vyöhyketerapiaa. Vaikka et saisikaan lasta, pystyt sen avulla ymmärtämään miksi olet lapseton ja hyväksymään lapsettomuuden. Tosi monet on kyllä sen avulla onnistuneet saamaan lapsenkin, tunnetuin näistä Sari Tamminen, joka opiskeli itse vyöhyketarapiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:18"]

En usko.

Saako kysyä: mietitkö nyt jotain tiettyä menneisyyden tapahtumaa, josta tunnet syyllisyyttä? Mikäli näin on, ko. asia on ilmeisesti tapahtunut, kun olit hyvin nuori. Jos yhtään lohduttaa, kaikki mokailevat nuorena. Ja vielä aikuisena, keski-ikäisenä, vanhana. Minä en mitenkään voi uskoa, että universumi rankaisisi sinua jostain sanomisista tai teoista lapsettomuudella. Olipa se "rikoksesi" mikä tahansa, joku muu on varmasti tehnyt jotain paljon pahempaa. Tunnet syyllisyyttä asiasta, eikö siinä jo ole rangaistusta riittävästi? Ja onko tuntemasi syyllisyys mitenkään verrannollinen itse tekoon?

[/quote]

Ainakin tulee mieleen, että ennen siis avomieheni tapaamista jätin yhden miehen todella yllättäen kun en vain saanut sanotuksi tarpeeksi ajoissa ettei ole niitä oikeita tunteita. Se oli sille miehelle todella kova paikka, yritti jopa jotain tehdä itselleen sen jälkeen ja puhui todella pelottavia. Muutenkin olen ajatellut todella itsekkäästi monissa asioissa.

ap.

[/quote]

Tuollainen onkin aika veemäistä, "että en saanut sanottua ajoissa". En käsitä, mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa! Mutta ei se lapsettomuus siitä aiheudu, paha mieli vaan.

Vierailija
24/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani se on seurausta siitä, että olen varannut lääkäriltä ajan toimenpiteeseen ja sitten ilmestynyt operaatioon oikeana aamuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi