Jos saisit valita "siittäjän" ominaisuudet vapaasti...
Niin millaisen biologisen isän lapsellesi valitsisit? Tulipa vain mieleeni noista spermapankeista. Suomessa saa kai päättää hiusten- ja silmien värin, pituuden ja koulutuksen, mutta ei muuta, kun sen sijaan esim. Jenkeissä saa nähdä videoesittelyjä luovuttajista, jotta saa paremman kokonaiskuvan.
Itse valitsisin tietenkin mahdollisimman pitkän ja tumman miehen, jolla olisi akateeminen tutkinto. Mielellään matemaattiselta alalta. Niin ja saisi olla urheilullinen ja tosi komea :D!
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:46"]
Miksi joku lainailee vastauksia vastaamatta niihin itse? En tajua.
[/quote]
Tarkoitatko mua joka kirjoittaa oman viestin alkuun ja sitten lainaus?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:46"]
[/quote]
[/quote]Ei. 18 ja 21. Ei mitään uutta viestiä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:46"]
[/quote]
[/quote]Ei. 18 ja 21. Ei mitään uutta viestiä.
[/quote]
No just ne mun viestit, mulla näkyy ihan kivasti se mun kirjoittama juttu siinä ennen lainausta.
En luottaisi siihen että tuollaiset ominaisuuksien listat takaavat mitään. Esim. joku voi olla paperilla ihan terve eikä suvussa mt-ongelmia, mutta silti totuus on että tyyppi on täysi friikki, ja terveys paperillakin johtuu vain siitä ettei ole halunnut mennä hoitoon.
Mutta varsinaiseen kysymykseen: haluaisin luovuttajan jolla on mieheni ominaisuudet; näillä eväillä on saatu todella hieno lapsi :-).
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 18:37"]täysin terve ja vammaton
[/quote]
Niin, jos mieheltä on vaikka amputoitu jalka, niin sun lapsesi voi syntyä yksijalkaisena. Hui.
[/quote]Tarkoitin tietysti synnynnäisiä tai geneettisiä vammoja. Tapaturmilla ei väliä.
[/quote]
Entä, jos tapaturma johtuu siitä, että miehellä on harrastuksia, joissa loukkaantumisriski on suuri? Sellainen vaaroja hamuava luonteenpiirre voi periytyä lapseesi.
Kelpaisiko siinä tapauksessa vähän rumempi mies, jos se takaisi, ettei oma lapsesi loukkaannu vakavasti jo nuorena?
[/quote]
onko sinulla luetunymmärtämisen kanssa ongelmia? synnynnäinen vamma.
En ole aijempi vastaaja
[/quote]
Ei ole, onko itselläsi? Tarkensin kysymystäni ja sainkin siihen ihan hyvän vastauksen.
ÄLY, ÄLY pituus, luonne :) Pölkkypää-lapsia en haluaisi ja en ole saanutkaan.... äijä on Mensa-kamaa, yliopistotutkinto, fiksu, mutta ei komee. Onneksi älykkö-ihana-suloinen tyttömme peri ulkonäön äidiltään...
Keskipituisen tai hieman keskipituista pitemmän, hiukset kihartuvat, eurooppalainen ihonväri mutta ei ihan vitivalkea, joka palaa helposti, geneettisesti sellainen, että meillä ei olisi ainakaan sellaisia yhteisiä perintötekijöitä, jotka yhteen osuessaan helposti tuottaisivat vaikeasti vammaisia lapsia. Siis meidän pitäisi olla perinnöllisten tautien kannalta yhteensopivat ja pikemminkin toisiamme tasapainottavat. Korkea ÄO, mutta rajansa silläkin (siitä voi olla myös haittaa elämässä, jos oman kaltaista ei löydy edes yhtä tuhannesta). Alkoholilla tai vastaavalla ei ole merkitystä, en usko niiden biologiseen periytyvyyteen. Sen sijaan tarttuvia tauteja tietysti ei saisi olla, etteivät ne tarttuisi minuun.
Nämä ominaisuudet siis, jos kysymys on luovuttajasta, joka ei osallistuisi lapsen elämään mitenkään.
Jollain onnettomuudessa vammautumisella ei olisi merkitystä, ja ainoa mielenterveysongelma, joka selkeästi olisi este, olisi psykopatia. Siis en haluaisi ottaa mitään riskiä, että tällainen henkilö myöhemmin haluaisi esim. selvittää, missä ovat hänen biologiset jälkeläisensä.
Itselläni on paljon sisaruksia, äitini ainoalla veljellä on paljon lapsia ja miehelläni on paljon sisaruksia. Sen verran laajalla skaalalla ulkonäköä, temperamenttia ja lahjakkuuksia, vaikka aina saman perheen sisällä kaikilla sama siittäjä ja sama siitetty, että enpä jaksa elätellä ajatuksia siitä, että lapsesta tulee isänsä/äitinsä kuva. Genetiikka on vähän monimutkaisempaa kuin av-mamman märät päiväunet.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:35"]
Itselläni on paljon sisaruksia, äitini ainoalla veljellä on paljon lapsia ja miehelläni on paljon sisaruksia. Sen verran laajalla skaalalla ulkonäköä, temperamenttia ja lahjakkuuksia, vaikka aina saman perheen sisällä kaikilla sama siittäjä ja sama siitetty, että enpä jaksa elätellä ajatuksia siitä, että lapsesta tulee isänsä/äitinsä kuva. Genetiikka on vähän monimutkaisempaa kuin av-mamman märät päiväunet.
[/quote]
Anteeksi, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun 'postimies' olisi hoitanut osan hommista.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:35"]
[/quote]
Anteeksi, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun 'postimies' olisi hoitanut osan hommista.
[/quote]
Ehkä teillä näin. Ei pidä kuitenkaan yleistää.