Saako alkaa jo jouluttaa?
Kommentit (53)
Jouluvalot on jo laitettu. Tulee tunnelmaa.
Jouluun on vielä kaksi kuukautta.
Miten suuren joulun aioit viettää näinä korona-aikoina, jos jouluvalmistelut pitää alkaa jo yli kaksi kuukauttaa ennen joulua?
No ei todellakaan ole vielä mikään jouluvalojen aika.
Miten hölmöjä nykyihmiset oikein ovat?
Kausivalot voi tietysti ripustella ja kynttilälyhtyjä, mutta jouluvalot 2 kuukautta ennen joulua ovat kyllä sairaaloista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jouluun on vielä kaksi kuukautta.
Miten suuren joulun aioit viettää näinä korona-aikoina, jos jouluvalmistelut pitää alkaa jo yli kaksi kuukauttaa ennen joulua?
Mikä päivä siellä on menossa? Täällä on vasta lokakuun yhdestoista.
Vierailija kirjoitti:
Kausivalot voi tietysti ripustella ja kynttilälyhtyjä, mutta jouluvalot 2 kuukautta ennen joulua ovat kyllä sairaaloista toimintaa.
Mitkä helvetin kausivalot. Jouluvaloja ne on kaikki.
Jouluvalot laitoimme lokakuun alussa. Nyt tuon kotiin punaista väriä pikkuhiljaa.
Ei tule joulu ei, koska korona
Lapset eivät tule vierailemaan :(
Syyskuussa oli jo konvehteja ja joulukalentereita sekä muutamia joulukoristeita myynnissä.
Että miksei. Mikään tai kukaan ei voi kieltää, jos joku haluaa aloittaa joulunvieton jo syys-lokakuussa.
Anna palaa! Enempi ihmetyttää joka vuosi ku joitain jostain syystä v*tuttaa muitten ilo ja onni ja valitetaan ku kaupassa myydään joulujuttuja. Mitä sitten, ei niitä ole pakko ostaa.
Minä laulelen joululauluja ympäri vuoden😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin jouluvalot ovat vain kynttilöitä, tähtiä, poroja, tonttuja näyttävät valot.
Jotkut muut valot ei oo mulle mitään jouluvaloja. Vain sellaiset valot, joissa on jouluista näköä.
Oikeasti ne jouluvalot sytytetään vasta ensimmäisenä adventina, josta on neljä viikkoa jouluun.
Lähes jokaisessa ruotsalaiskodissa on pöydällä neljän kynttilän kaunis asetelma, josta jokaisena adventtisunnuntaina sytytetään yksi kynttilä Se on kauniisti koristeltu asetelma.
Suomessa, junttimaassa moisia ei näy, täällä kun juntit pistää oikeat jouluvalot jo ulos jo yli kaksi kuukautta ennen joulua.
Ja suomalaisista junteista harva edes tietää, mitä se adventti tarkoittaa.
Johan kaupat on aloittaneet, ensimmäiset jo syyskuun puolella. Mutta ei siitä auta valittaa, sillä eihän joulujuttuja olisi kaupoissa, jos ihmiset eivät innolla ostaisi niitä.
Todellakin saa laittaa joulu/kausivalot (miksi kukakin niitä kutsuu, sama asia kuitenkin) syyskuusta pääsiäiseen, jos haluaa. Talvipuoli on niin pimeä! Varsinkin loka-marraskuussa, kun ei yleensä vielä ole lunta, on kiva olla jotain piristystä siihen mustuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun ne jouluvalot roikkuu ikkunoissa vielä 2 kuukautta joulun jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin jouluvalot ovat vain kynttilöitä, tähtiä, poroja, tonttuja näyttävät valot.
Jotkut muut valot ei oo mulle mitään jouluvaloja. Vain sellaiset valot, joissa on jouluista näköä.
Oikeasti ne jouluvalot sytytetään vasta ensimmäisenä adventina, josta on neljä viikkoa jouluun.
Lähes jokaisessa ruotsalaiskodissa on pöydällä neljän kynttilän kaunis asetelma, josta jokaisena adventtisunnuntaina sytytetään yksi kynttilä Se on kauniisti koristeltu asetelma.
Suomessa, junttimaassa moisia ei näy, täällä kun juntit pistää oikeat jouluvalot jo ulos jo yli kaksi kuukautta ennen joulua.
Ja suomalaisista junteista harva edes tietää, mitä se adventti tarkoittaa.
No voi hitsit kun osasit sanoa tästä ruotsalaisesta joulusta. Täytyy sanoa myös kavereille ja anopille ja miehelleni, että nyt äkkiä tänä vuonna laittamaan ne neljä kynttilää johonkin pöydälle. Mä johdun aloittamaan sillä, että edes hankin jonkun pöydän tai lipaston mihin ne laittaa.
Mä luulin yli 30 vuotta täällä asuneena, että täällä viettää joulun jokainen miten tykkää. Pitää varmaan liittyä ensin myös kirkkoon ja alkaa edes jotenkin viettämään joulua. Onneksi suomalaiset osaavat taas valistaa.
Joo, vois ostaa joululahjat jo, niin olis sekin pois alta sitten, inhoan jouluruuhkia, hyi hemmetti, niihin ei mua saa kyllä kirveelläkään.
Sukulaislasten lahjat täytyy tosin varmaan ostaa myöhemmin, kun jos nyt ostaa niin saattavat muuttaa mielensä toiveista vielä monta kertaa ennen joulua.
Joulu on peruttu koronan takia. Ensi vuonna sitten jos silloinkaan.
Saa! Itse graavasin tänään lohen joulua varten.
Lähikaupan joulusuklaat yllättivät minut viime viikolla. Oli kiva yllätys, vaikka en ostanut yhtään. Ostan lahjan 2 ihmiselle, toinen on jo hankittu, kun sattui sopiva kohdalle. Minua taitaa jo jouluttaa pikkuisen. Kotiin laitan koristeet vasta adventtiaikaan.
Joulutus voi olla eri asia kuin joulun juhliminen. Juhlitaanhan laskiaistakin 7 viikkoa ennen pääsiäistä. Jos joulu on jollekin suurempi juhla kuin pääsiäinen, kannattaahan sitä juhlia tuplasti kauemmin.