Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli kuukauden ikäisestä vauvasta....

Vierailija
22.07.2006 |

Kuuluuko vauvan hikoilla hullun lailla imiessään rintaa?? Ikää siis tasan kuukausi ja aina rinnalla ollessaan vauvan niska ja kädet ja selkä on ihan hiestä märät! Äsken testasin ja otin vauvan vaippasilleen rinnalle; oli ilti ihan hikinen. Eikä asunnossa ole mitenkään erityisen kuuma. Voiko tää olla normaalia???? Ei siis muuten hikoile erityisemmin. Onko muiden vauvat tällaisia?? Kiitos jos joku voi auttaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun tiukasti on sylissä syötön aikana ja vielä tekee kovasti työtä saadakseen maitoa, ei ihme, jos tulee hiki. Minusta kuulostaa siis ihan normaalilta kyllä. =)

t. kahden äiti

Vierailija
2/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan " irrallaan " minusta, kun maattiin sängyllä. Ei siis ollut edes sylissä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tekee paljon työtä imiessään, tiedän yhden vauvan jolla oli sydänvika kun hikoili imiessään mut muistaakseni sillä oli siniset huulen ympärukset usein

Vierailija
4/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt alkoi pelottamaan, mä olen pelännyt että tuolla voisi olla joku sydänvika kun se hengittää mielestäni oudosti välillä :( On kyllä tosi iso vauva ja paino noussut ihan älyttömän hurjaa vauhtia kun syö niin paljon. JOs olisi sydänvika niin eikä vauva olisi silloin väsynyt ja söisi huonosti tai muuta ? :( ap

Vierailija
5/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa aika varalta lastenerikoislääkärille ..............

Vierailija
6/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos väsähtelee, ei jaksa syödä, sinistelee tai hengittää vaikeasti tai ei nosta painoaan niin siinä tapauksessa lääkäriin

Vierailija
7/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kanssa huolissani ja lääkäri sit tutkikin tarkemmin, kun heti kans epäilin sydänvikaa. mutta kaikki oli ok ja myöhemmin olen todennut lapsen erittäin lämminveriseksi, jolle ei saa edes talvella paljoa pukea, kun on niin kuuma ja lämmin

Vierailija
8/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kiire tässä nyt on lääkäriin, voiko se kuolla noin vaan yhtäkkiä :(

ap (jolla on paniikkihäiriö)

Vierailija
9/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli talvi ja kysyin neuvolassa onko ok, ja olihan se. Terve tyttö ollut koko ajan, joten en usko että syytä huoleen. Ja jos reippaana jaksaa syödä niin sekin on merkki että kaikki ok.

Vierailija
10/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa oli tullut 900 grammaa syntymäpainoon lisää kolmen viikon iässä. Ja pituuttakin 3 senttiä. ap

Vierailija
11/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mee neuvolalääkärille ne ei kuule noita sydämenpihinöitä millään, missäspäin asut niin voidaan suositella tohtoria?

Vierailija
12/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä muuten ole sinertänyt mistään kohtaa) ap

Vierailija
13/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku hikipäästäsi : )

Vierailija
14/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset hikoilivat imiessään rintaa. Jos vielä huolettaa, kysyt sitten maanantaina neuvolastä tai lääkäriltä ihan vaikka puhelimitse. Ei varmaankaan aihetta huoleen!!

Vierailija
15/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiluoja,mä saan paniikkikohtauksen kohta :((

ap

Vierailija
16/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lapsesi on vain kuumaverinen tapaus.

Vierailija
17/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään muutenkin kokoajan ja kaikkea ja saan näitä pelkokohtauksia :(( Nyt meni ainakin kahdet seuraavat yöunet ennenkuin päästään lääkäriin :(

Vierailija
18/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko kivalta? Äideillä kun on sisäänrakennettu se huolestuminen pienistään..

Vierailija
19/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää vauva kun on keltainen vieläkin, ei pahasti enää. ap

Vierailija
20/25 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuitenkin huolesi. Meilläkin on yksi lapsista hikoillut syödessä kovasti ja terve on!!!

Vsd-lapsi (=reikä sydämen kammioiden välissä ja sen kuulee lääkärin tarkastuksessa sivuäänenä) ei sitten onneksi hikoillut ja siihenkään ei kuolla noin vain! Pienet vauvat hengittävät välillä " eri tahdilla" . Olin itsekin siitä aluksi huolissani, mutta useamman lapsen myötä olen sen huomannut normaaliksi asiaksi.

Soita maanantaina neuvolaan ja kysy ohjeita sieltä.