Huoli kuukauden ikäisestä vauvasta....
Kuuluuko vauvan hikoilla hullun lailla imiessään rintaa?? Ikää siis tasan kuukausi ja aina rinnalla ollessaan vauvan niska ja kädet ja selkä on ihan hiestä märät! Äsken testasin ja otin vauvan vaippasilleen rinnalle; oli ilti ihan hikinen. Eikä asunnossa ole mitenkään erityisen kuuma. Voiko tää olla normaalia???? Ei siis muuten hikoile erityisemmin. Onko muiden vauvat tällaisia?? Kiitos jos joku voi auttaa.
Kommentit (25)
vaan ihan " irrallaan " minusta, kun maattiin sängyllä. Ei siis ollut edes sylissä. ap
vauva tekee paljon työtä imiessään, tiedän yhden vauvan jolla oli sydänvika kun hikoili imiessään mut muistaakseni sillä oli siniset huulen ympärukset usein
mutta nyt alkoi pelottamaan, mä olen pelännyt että tuolla voisi olla joku sydänvika kun se hengittää mielestäni oudosti välillä :( On kyllä tosi iso vauva ja paino noussut ihan älyttömän hurjaa vauhtia kun syö niin paljon. JOs olisi sydänvika niin eikä vauva olisi silloin väsynyt ja söisi huonosti tai muuta ? :( ap
varaa aika varalta lastenerikoislääkärille ..............
jos väsähtelee, ei jaksa syödä, sinistelee tai hengittää vaikeasti tai ei nosta painoaan niin siinä tapauksessa lääkäriin
olin kanssa huolissani ja lääkäri sit tutkikin tarkemmin, kun heti kans epäilin sydänvikaa. mutta kaikki oli ok ja myöhemmin olen todennut lapsen erittäin lämminveriseksi, jolle ei saa edes talvella paljoa pukea, kun on niin kuuma ja lämmin
Kuinka kiire tässä nyt on lääkäriin, voiko se kuolla noin vaan yhtäkkiä :(
ap (jolla on paniikkihäiriö)
oli talvi ja kysyin neuvolassa onko ok, ja olihan se. Terve tyttö ollut koko ajan, joten en usko että syytä huoleen. Ja jos reippaana jaksaa syödä niin sekin on merkki että kaikki ok.
ja painoa oli tullut 900 grammaa syntymäpainoon lisää kolmen viikon iässä. Ja pituuttakin 3 senttiä. ap
älä mee neuvolalääkärille ne ei kuule noita sydämenpihinöitä millään, missäspäin asut niin voidaan suositella tohtoria?
(eikä muuten ole sinertänyt mistään kohtaa) ap
Meillä molemmat lapset hikoilivat imiessään rintaa. Jos vielä huolettaa, kysyt sitten maanantaina neuvolastä tai lääkäriltä ihan vaikka puhelimitse. Ei varmaankaan aihetta huoleen!!
voiluoja,mä saan paniikkikohtauksen kohta :((
ap
Todennäköisesti lapsesi on vain kuumaverinen tapaus.
Mä pelkään muutenkin kokoajan ja kaikkea ja saan näitä pelkokohtauksia :(( Nyt meni ainakin kahdet seuraavat yöunet ennenkuin päästään lääkäriin :(
Tuntuuko kivalta? Äideillä kun on sisäänrakennettu se huolestuminen pienistään..
tää vauva kun on keltainen vieläkin, ei pahasti enää. ap
Tiedän kuitenkin huolesi. Meilläkin on yksi lapsista hikoillut syödessä kovasti ja terve on!!!
Vsd-lapsi (=reikä sydämen kammioiden välissä ja sen kuulee lääkärin tarkastuksessa sivuäänenä) ei sitten onneksi hikoillut ja siihenkään ei kuolla noin vain! Pienet vauvat hengittävät välillä " eri tahdilla" . Olin itsekin siitä aluksi huolissani, mutta useamman lapsen myötä olen sen huomannut normaaliksi asiaksi.
Soita maanantaina neuvolaan ja kysy ohjeita sieltä.
ja kun tiukasti on sylissä syötön aikana ja vielä tekee kovasti työtä saadakseen maitoa, ei ihme, jos tulee hiki. Minusta kuulostaa siis ihan normaalilta kyllä. =)
t. kahden äiti