Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tartte älypuhelinta mihinkään

Vierailija
04.01.2014 |

Läppäri riittää. Sen lisäksi on tabletti, jonka otan esim. junamatkoille mukaan. En yhtään tykkää käyttää nettiä puhelimella. Seuraavaksi riittää puhelin, jolla voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä, hälytys sen lisäksi. Sportstrackeria koetin käyttää, mutta kuluttaa liikaa akkua. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä älypuhelin helpottaa sellaisen ihmisen elämää, joka oravanpyörässä joutuu toimimaan. Itse en onneksi joudu.

Mun ei tarvitse olla tavoitettavissa työn puolesta muuten kuin ollessani siellä konttorilla (jossa on lankapuhelin) eikä mulla ole ystäviä, joten kukaan ei soita eikä lähetä tekstareita. Pelaaminen ei kiinnosta enkä uutisia jaksa seurata enempää kuin mitä tv:stä tulee. Hyvin siis riittää minulle 13 vuotta sitten ostamani kännykkä, jonka käytöstä tulee laskua vuodessa noin parikymppiä.

Vierailija
2/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:39"]

Laite mikä menee puhelimena, kamerana, musiikkisoittimena, kalenterina, sähköposteihin ja surffailuun ei voi olla aivan turha. 

[/quote]

Puhelin ok, kamera ok. Musiikkia en kuuntele. Koskaan en ole käyttänyt kalenteria (menoja niin vähän, että oma muisti riittää). Sähköpostia katson noin kerran viikossa (noin kerran kuussa siellä saattaa joku viesti olla). Surffailla voin kotona tietokoneella ison ruudun äärellä. 

Mulle älypuhelin olisi turha. En ottaisi, vaikka saisin ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkään en tarvitse, mutta sain joululahjaksi. En ole vielä edes käynyt vaihtamassa pienempään sim-korttiin..., noh ehkä ennen juhannusta.

Vierailija
4/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tarvi, älä osta.. ketään ei kiinnosta ap sinun puhelimesi.. olipa taas harvinaisen tyhmä keskustelu.

Vierailija
5/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimen "tarpeellisuuden" ymmärtää sitten kun sitä on pidempään käyttänyt. Tuntuisi hullulta vaihtaa 'tavalliseen' puhelimeen, katson mm. julkisen liikenteen aikataulut sillä liikun usein eri paikkoihin. Kaupungilla ollessa jos joku kauppa ei heti löydy, osoite netistä google mapsiin niin johan löytää perille. Myös erilaiset yhteydenpitoon liittyvät asiat ovat huomattavasti helpompia, kuten aiemmin mainittu whatsapp, joka meidänkin perheestä löytyy jokaiselta. Myös kavereiden yhteydenpito on helpompaa ja ilmaista (lukuunottamatta netin kuukausimaksua). Tykkään erityisesti myös siitä, miten voin nopeasti tarkistaa esimerkiksi jonkun faktan netistä tai kääntää vieraskielisen sanan puhelimeni avulla.

Ymmärrän myös täysin että etenkään vanhempi ikäpolvi ei koe älypuhelimia tarpeelliseksi, mutta itse kokisin elämäni paljon hankalemmaksi ilman. Myös asuinpaikka ja elämäntavat vaikuttavat, jokainen tyylillään. :)

Vierailija
6/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu edelliseltä, ilmankin tulee toimeen aluksi (siis näin kuvittelee), mutta vaihtaessaan älypuhelimeen ihmettelee miten ennen tuli toimeen. Takaisin ei suostu vaihtamaan millään.

Kriisi tulee myös jos joutuu vaihtamaan huonoon älypuhelimeen. Näin ikävästi kävi kun Iphone5 joutui huoltoon ja jouduin ottamaan Lumia 820 tilalle hetkeksi. Itkuhan siinä pääsi.

Vierailija
7/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonottaminen ja odottaminen on ollut paljon mukavampaa älypuhelimen hankinnan jälkeen. Kassajonossa, bussia/kaveria/lapsia/omaa vuoroa odottaessa... Voi piipahtaa vaikkapa av:llä!

Vierailija
8/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan meistä tarvitse älypuhelinta todellisuudessa. Kuten ei hellaakaan, ruoanhan voi valmista nuotiossa. Tai vessapaperia, peräpeilinsä voi pyyhkiä vaikka kukanlehtiin. Kahvinkeitinkin on aivan turha kun kahvin voisi keittää sillä nuotiolla nokipannussa.

Mutta sellaiset nyt vaan on nykyteknologia meille mahdollistanut ja ne helpottaa elämää monilla aivan kuten hella, vessapaperi ja kahvinkeitinkin.

Kukaan ei kai sellaista kuitenkaan pakota käyttämään.

Vierailija
9/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteri on ehkä merkittäväin asia joka on alkanut älypuhelinten myötä toimia mobiilisti. Aikaisemmin oli ongelmana, kun työasiat olivat työpaikalla pöytäkalenterissa ja kotiasiat oli kotona seinäkalenterissa. Nyt ne saa kapulaa ja kun tekee kalenterimerkintöjä läppärillä, ne on saman tien luettavissa myös puhelimella. Urheiluseuran sivulta saa ladattua jopa kakaroiden treenikalenterit, niin nekin pysyy aina mukana.

Todella kätevää.

En oikeastaan tarvitsisisi enää puhelimessa puheluominaisuutta :) Lehtiä en ole tilannut kotiin enää vuosikymmeneen.

Vierailija
10/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsupilla tekstailu tulee viiden lapsen kanssa paljon halvemmaksi kuin tekstarilla. Myös kuvat kulkevat paremmin. Joudun myös välillä tsekkaamaan muidenkin foorumien ja sähköpostiviestit. Jos treeniaikoja on muutettu esim. Nyt ei aina tarvitse avata konetta.

Vierailija
11/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et tarvitse niin ei sitä ole pakko olla. Minä tarvitsen ja tykkään että on paljon kätevämpi kuin raahata läppäriä pitkin kaupunkia mukana.

Vierailija
12/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miksei nro 2:lla ole sellaisia liittymiä, joilla saa viestiä (ja puhua) niille lapsille ilmaiseksi/nimelliseen hintaan? Varmaan kaikilla operaattoreilla on sellaisia "perheliittymiä" tai vastaavia, joissa tietyt ihmiset saavat viestiä ja puhua maksutta tai esimerkiksi eurolla per kuukausi toistensa kanssa.

Vierailija
13/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin tärkeä henkilö että s-postia pitäisi tarkkailla tasaisin väliajoin ja puhelin on mulla puhumista ja tekstiviestien lähetystä varten. Olen enemmän kuin tyytyväinen tilanteeseen.

Vierailija
14/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:12"]

Ohis, mutta miksei nro 2:lla ole sellaisia liittymiä, joilla saa viestiä (ja puhua) niille lapsille ilmaiseksi/nimelliseen hintaan? Varmaan kaikilla operaattoreilla on sellaisia "perheliittymiä" tai vastaavia, joissa tietyt ihmiset saavat viestiä ja puhua maksutta tai esimerkiksi eurolla per kuukausi toistensa kanssa.

[/quote]

En ole tuo vastaaja, mutta vastaan silti. Minä en päätä kaikkien perheenjäsenteni puhelinoperaattoria. Usein nuo perheliittymät pitää olla kaikki samalla operaattorilla ja meillä se ei kaikilla ole sama. Lisäksi niitä perheliittymiä ei enää niin vain olekaan, ne on liian halpoja operaattoreille, eivät saa niistä rahaa. Whatsup on kätevä, kun sen saa älypuhelimeen riippumatta siitä millä operaattorilla kunkin on asiakkaana. Ja on usein kätevämpi kuin tekstiviesti, juuri kuvien kanssa esim. Lisäksi se että kaikilla on sama appsi puhelimessaan takaa sen että toimivuus on hyvä. Ei haittaa vaikka puhelimet on erilaisia ja erimerkkisiä.

Vierailija
15/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:16"]

En ole niin tärkeä henkilö että s-postia pitäisi tarkkailla tasaisin väliajoin ja puhelin on mulla puhumista ja tekstiviestien lähetystä varten. Olen enemmän kuin tyytyväinen tilanteeseen.

[/quote]

Samaa mieltä! Olen aina ihmetellyt, mihin ihmiset älypuhelimiaan tarvitsevat. Oon työssä käyvä äiti, jolla on kohtuullisen vaativa ja kiireinen työ, mutta en ole koskaan kaivannut älypuhelinta. Ehkä se johtuu siitä, etten ole esim. Facebookissa, joka varmasti koukuttaa katsomaan päivitykset usein.

Vierailija
16/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa mieltä! Olen aina ihmetellyt, mihin ihmiset älypuhelimiaan tarvitsevat. Oon työssä käyvä äiti, jolla on kohtuullisen vaativa ja kiireinen työ, mutta en ole koskaan kaivannut älypuhelinta. Ehkä se johtuu siitä, etten ole esim. Facebookissa, joka varmasti koukuttaa katsomaan päivitykset usein.

Vierailija
17/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, en minäkään sitä nyt välttämättä tarvitse mutta ihan kiva se on. Tabletti varmaan olisi ollut myös ihan hyvä vaihtoehto, mutta mitä vähemmän tarvitsee roinaa raahata matkoilla mukana, sen parempi. Onhan noihin älypuhelimiin ihan käteviä sovelluksia olemassa. Viihdyttävä laite esim junamatkoilla.

Vierailija
18/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:21"]

[/quote]

[/quote]

Ja mä ihmettelen teitä ihmettelijöitä. Voiko oikeesti nykypäivänä olla näin yksinkertaisia ihmisiä? Jotka ei tajua, että tarpeita ja elämäntapoja on erilaisia? Ilmeisesti voi olla ja sitä omaa tyhmyyttä vielä oikein toitotetaan esim. tällä palstalla.

Kun minä en tarvi älypuhelinta niin en mä ymmärrä miksi ja mihin sitä kukaan muukaan tarvii???? Niin, se sinun elämäntapasi onkin se ainut ja paras mitä löytyy. Kyllä mä nyt pistän ton älypuhelimeni heti myyntiin.

Vierailija
19/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käy facebookissa max kerran päivässä, hyvin ehtii tietsikalla tai tabletilla. Henkilökohtainen sähköposti sama juttu, ei sinne mitään niin tärkeää tule, että pitäisi kauppareissulla nähdä. Jos tulee jotain huipputärkeää, puhelimella se yhteydenotto kuitenkin tehdään. 

Vierailija
20/24 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä