Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää kun mitään ei saisi tässä talossa muuttaa

Vierailija
11.10.2020 |

Vähän provosoiva otsikko, mutta tulipahan laitettua. On tässä kyllä remonttia tehty. Vanha talo on. Olen puolison kanssa samaa mieltä siitä, että turha korjata juttuja mitkä ei ole rikki tai turha vaihtaa jos (turvallisesti) toimii. Ja vanhasta ei saa uutta eikä sellaista kumpikaan halua. Välillä kuitenkin turhauttaa kun asioita pitää säästää tai olla muuttamatta vain sen takia kun ne ovat vanhoja. Esim. eteisen kiinteät komerot jotka ovat epäkäytännölliset, yhden seinän poisto jotta minikokoisen, hankalasti kalustettavan huoneen yhdistäisi yhdeksi isommaksi huoneeksi.

Eipä tässä sen kummempaa pointtia ollut, kunhan kevensin mieltäni😄 Jos jollain kokemuksia vanhan talon ikuisuusremontista ja puolisoiden näkemyseroista sitä tehdessä niin saa kertoa

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päättää kuka maksaa.

Vierailija
2/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo sitä on olla vaatimassa kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo sitä on olla vaatimassa kaikenlaista.

Aika rumalta kuulostaa kun noin sanoo. Kai tässä toinenkin osapuoli sitten ”vaatii” kaikenlaista. Ei kyllä kumpikaan olla noin ajateltu toisesta. Ap

Vierailija
4/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapit eivät maksa paljoa. Miksi et vain tilaa ja vaihda kaappeja?

Vierailija
5/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolituttu erehtyi ostamaan suojellun talon. Ainakkan julkisivuun ei saa tehdä muutoksia ilman lupaa. En ole ihan varma mutta jäin siihen käsitykseen että sisältäkin saa vain entisöidä vanhan mukaiseksi.

Vierailija
6/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain miehelle sanon miten tehdään kun se on todella epäkäytännöllinen tällasissa asioissa. Yhdistettiin kaksi huonetta kun sanoin että tekee oviaukon jonka teki ja on nyt itsekkin tyytyväinen. Muutoin ollaan rempattu paljon anoppi ja anopin sisko kaverina ja tehty miten on parhaaksi nähty ja hyvä on tullut. Anopin kanssa mm. maalattiin puun väriset katot valkoseksi kuten seinät ja nyt on valoisa kämppä.

Vierailija
7/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska ja saita mies on rasittava.

Vierailija
8/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapit eivät maksa paljoa. Miksi et vain tilaa ja vaihda kaappeja?

No koska puoliso haluaa säästää ne vanhat :D ap

Vierailija
9/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole laiska eikä saita. Päinvastoin. Ap

Vierailija
10/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Siinä tapauksessa toiveesi järjestyvät.

Vierailija
11/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolituttu erehtyi ostamaan suojellun talon. Ainakkan julkisivuun ei saa tehdä muutoksia ilman lupaa. En ole ihan varma mutta jäin siihen käsitykseen että sisältäkin saa vain entisöidä vanhan mukaiseksi.

Todella harvinaista taitaa olla että sisäpuolikin on suojeltu. Olisikohan koskenut ulkopuolta vain... Ap

Vierailija
12/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Siinä tapauksessa toiveesi järjestyvät.

Esimerkkien asiat eivät ole kenenkään laiskuudesta eikä rahasta kiinni. Ap

Vierailija
13/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Ei ole tuota ongelmaa, kun aion ostaa sieluttoman pakettitalon, kunhan valmistun ja pääsen vakituiseen työhön. Tällä hetkellä asun sieluttomassa erillistalossa, olen ensimmäinen asukki.

Vierailija
14/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa säästää vanhaa, niin sitten säästää vanhaa eikä totea, että juuri tämä vanha ei nyt miellytä.

Meillä on makuuhuoneissa vanhat ulkoseiniä vasten olevat kaapit, jotka toimivat talvella "eristeenä". Voihan ne olla kaikkea muuta kuin kätevät, mutta koska ovat siinä paikkansa ottaneet ainakin 40-luvulta lähtien, niin mikä minä olen niitä siirtämään.

Vierailija
15/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvinaista taitaa olla että sisäpuolikin on suojeltu. Olisikohan koskenut ulkopuolta vain... Ap

En tosiaan tiedä varmuudella. Kirosi kuitenkin sitä ettei taloon saa tehdä muutoksia ilman museo jonkin lupaa. Museovirasto? onko edes sellaista?

Vierailija
16/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa säästää vanhaa, niin sitten säästää vanhaa eikä totea, että juuri tämä vanha ei nyt miellytä.

Meillä on makuuhuoneissa vanhat ulkoseiniä vasten olevat kaapit, jotka toimivat talvella "eristeenä". Voihan ne olla kaikkea muuta kuin kätevät, mutta koska ovat siinä paikkansa ottaneet ainakin 40-luvulta lähtien, niin mikä minä olen niitä siirtämään.

No kyllä välillä on pitänyt todeta että joku vanha juttu ei nyt miellytä. Niin kuin vaikka 70-luvulta peräisin olleet keittiökaapit tai kamarien pahasti halkeilevat linoleumimatot.. ja missä (ja kuka) sen rajan vetää, että mikä on vanhaa? Onko 70-80-luvun matskut ja ratkaisut niin vanhoja että säästetään. Jos talo on 1800-l puolelta niin siinä on aika monta kertaa tehty remonttia. Ap

Vierailija
17/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan tiedä varmuudella. Kirosi kuitenkin sitä ettei taloon saa tehdä muutoksia ilman museo jonkin lupaa. Museovirasto? onko edes sellaista?

Museovirasto taitaa olla se joka näitä valvoo. Kaikki vanhat talot ei tietenkään ole sen valvonnan alla. Ap

Vierailija
18/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teillä on eri näkemykset ja toiveet,  mitä pitäisi  rempata, miltä pitäisi näyttää. Tee kunnon suunnitelma havainnekuvineen, miehesi voikin ihastua suunnitelmaasi.

Itse asuin 20 vuotta "puu"talossa, kaikki (seinät,lattiat,katot) kellertävänruskeaa panelia, yäk! En saanut maalata edes seiniä. Eron jälkeen exä remontoi sisätilat, lattiat harmaalakattu, ruokatilan yksi seinä lempivärilläni, muu valkoista. Niinkuin olin suunnitellut 15 vuotta ennen eroa! No, ei se olisi liittoa pelastanut, mutta asunto ei olisi ollut niin ahdistava!

Vierailija
19/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, teillä on eri näkemykset ja toiveet,  mitä pitäisi  rempata, miltä pitäisi näyttää. Tee kunnon suunnitelma havainnekuvineen, miehesi voikin ihastua suunnitelmaasi.

Itse asuin 20 vuotta "puu"talossa, kaikki (seinät,lattiat,katot) kellertävänruskeaa panelia, yäk! En saanut maalata edes seiniä. Eron jälkeen exä remontoi sisätilat, lattiat harmaalakattu, ruokatilan yksi seinä lempivärilläni, muu valkoista. Niinkuin olin suunnitellut 15 vuotta ennen eroa! No, ei se olisi liittoa pelastanut, mutta asunto ei olisi ollut niin ahdistava!

Missä tuollaisia havainnekuvia saisi tehtyä🤔 Ei tämä niin vakavaa ole, mies vaan on ehkä asteen verran enemmän talonhalaaja kuin minä. On sekin tehnyt myönnytyksiä minun suuntaani. Jos joku asia on toiselle enemmän tärkeä niin sitten pitää antaa periksi, toisessa kohtaa sitten saa tehdä niin kuin on itse suunnitellut. Ap

Vierailija
20/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä poistaisin tuon väliseinän. Joku 50 luvun koppirakennustyyli ei oikein iske ..

Zinc

Piti rakentaa paljon pieniä soppeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi