Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyttää kun mitään ei saisi tässä talossa muuttaa

Vierailija
11.10.2020 |

Vähän provosoiva otsikko, mutta tulipahan laitettua. On tässä kyllä remonttia tehty. Vanha talo on. Olen puolison kanssa samaa mieltä siitä, että turha korjata juttuja mitkä ei ole rikki tai turha vaihtaa jos (turvallisesti) toimii. Ja vanhasta ei saa uutta eikä sellaista kumpikaan halua. Välillä kuitenkin turhauttaa kun asioita pitää säästää tai olla muuttamatta vain sen takia kun ne ovat vanhoja. Esim. eteisen kiinteät komerot jotka ovat epäkäytännölliset, yhden seinän poisto jotta minikokoisen, hankalasti kalustettavan huoneen yhdistäisi yhdeksi isommaksi huoneeksi.

Eipä tässä sen kummempaa pointtia ollut, kunhan kevensin mieltäni😄 Jos jollain kokemuksia vanhan talon ikuisuusremontista ja puolisoiden näkemyseroista sitä tehdessä niin saa kertoa

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä poistaisin tuon väliseinän. Joku 50 luvun koppirakennustyyli ei oikein iske ..

Zinc

Piti rakentaa paljon pieniä soppeja.

Talo on n.1890-1930-luvulta. Riippuu missä osassa taloa ollaan. On laajennettu ihan 20-l lopussa seinien ja lattioiden sanomalehtiajoituksen mukaan. Ap

Vierailija
22/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyvyyteen pystyy vaikuttamaan verhoilla, matoilla, tauluilla ja viherkasveilla. Vanhastakin kodista saa helposti mieleisensä, ilman remonttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päättää kuka maksaa.

Kyllä nainenkin voi päättää ja määrätä, mutta mies on aina ollut ja tulee aina olemaan se joka maksaa. Se on miehen velvollisuus miehenä. Jos ei kiinnosta niin vaihtakoon sukupuoltaan.

Vierailija
24/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihtyvyyteen pystyy vaikuttamaan verhoilla, matoilla, tauluilla ja viherkasveilla. Vanhastakin kodista saa helposti mieleisensä, ilman remonttia.

Kyllä tää onkin tosi viihtyisä, omasta mielestä ainakin. Noita kaikkia meillä on. Lähinnä arjen toimivuuteen vaikuttavia juttuja on esim noi aloituksen esimerkit. Tietty silmä näkee myös paljon keskeneräistä ja suoraan sanoen ihan rempallaan olevaakin. Tämä koronakevät kyllä vauhditti montaa ”sitku on aikaa” pikkuremonttihommaa :) Ap

Vierailija
25/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, et sitten ollut mennytkään miniäksi vanhan parin kanssa asumaan tai uusioperheeseen leskimiehen luo. Otsikko viittasi tähän suuntaan. Nämä molemmat paikat ovat sellaisia, joissa "sukuun naitu" ei saa ruveta muuttelemaan paikkoja mielensä mukaisiksi, sillä "ne ovat aina olleet noin ja tulevat aina olemaan".

Vierailija
26/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, et sitten ollut mennytkään miniäksi vanhan parin kanssa asumaan tai uusioperheeseen leskimiehen luo. Otsikko viittasi tähän suuntaan. Nämä molemmat paikat ovat sellaisia, joissa "sukuun naitu" ei saa ruveta muuttelemaan paikkoja mielensä mukaisiksi, sillä "ne ovat aina olleet noin ja tulevat aina olemaan".

Kyllä tämä ihan yhteinen ja yhdessä hankittu työleiri on 😄 Ap

Vierailija
27/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin väittää että naisilla on suurempi tarve pilata vanhat asunnot sisustusvimmallaan. Itse remontoin 50- luvun kerrostaloasunnon. Kuuntelin liikaa naiseni vaatimuksia. Vanhat kaapit sai mennä, alkuperäiset erikoiset jalkalistat jne. Jotain sain pelastautua onneksi.

No, nyt oli lähistöltä myynnissä vastaava asunto, jossa vanhat asiat oli hillitysti modernisoimalla ja pintakäsittelemällä tuotu 2020 - luvulle. Oli kiva näyttää muijalle kuvastoa että tuollainen meilläkin voisi olla, ja olisi maksanut 3000e vähemmän.

Paradoksaalista tässä on vielä, että naiset nalkuttavat, kun heidän itse vaatimansa turhat remontit kestävät ja kestävät ja poikivat lisäremontteja.

Vierailija
28/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kantava seinä, ei voi noin vain poistaa. Vaatii uuden tukirakenteen, mutta juuri tässä pitää piirtää se houkutteleva kuva vaikka itse. Kynällä ja viivoittimella suorat linjat, niin mieskin ymmärtää.

Pohjapiirroksen osaa tehdä kuka tahansa (itse). Siihen voi sitten hahmotella kalusteiden paikkoja ja osoittaa, miten mahtuisi isompi kirjakaappi tai sohva ja olisi elämä entistä ihanampaa ja parempaa. :)

Miehet ajattelee konkreettisest vain yhden asian kerrallaan, joten ei riitä, että sanoo mitä muutetaan vaan pitää myös näyttää, mitä hyvää siitä seuraa.

(Ja jos joku mies ei ole tällainen, niin ei tarvi hermostua. Mun mies on. Korkeasti koulutettu ja älykäs; pystyy remontoimaan, mutta rautalangalle on käyttöä, koska ei ole mielikuvitusta.)

Vierailija
29/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä rintamamiestalossa pieni makuuhuone alakerrassa, jossa yksi seinä oli kiinteitä kaappeja.  Kaapeissa rikkonaisia hyllyjä ja muutenkin hirveän epäkäytännölliset.

Poistettiin kaikki kaapit, seinät ´ja katto ja lattia uusittiin.  Tuli mukava kolmen hengen vieraskamari.  Ihanan tilava kun nuo tyhmät kaapit lähti.

Vierailija
30/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se päättää kuka maksaa.

Kyllä nainenkin voi päättää ja määrätä, mutta mies on aina ollut ja tulee aina olemaan se joka maksaa. Se on miehen velvollisuus miehenä. Jos ei kiinnosta niin vaihtakoon sukupuoltaan.

Aika vanhanaikainen ajattelutapa, mutta jos teillä toimii niin mikäs siinä.

Vierailija
31/31 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin väittää että naisilla on suurempi tarve pilata vanhat asunnot sisustusvimmallaan. Itse remontoin 50- luvun kerrostaloasunnon. Kuuntelin liikaa naiseni vaatimuksia. Vanhat kaapit sai mennä, alkuperäiset erikoiset jalkalistat jne. Jotain sain pelastautua onneksi.

No, nyt oli lähistöltä myynnissä vastaava asunto, jossa vanhat asiat oli hillitysti modernisoimalla ja pintakäsittelemällä tuotu 2020 - luvulle. Oli kiva näyttää muijalle kuvastoa että tuollainen meilläkin voisi olla, ja olisi maksanut 3000e vähemmän.

Paradoksaalista tässä on vielä, että naiset nalkuttavat, kun heidän itse vaatimansa turhat remontit kestävät ja kestävät ja poikivat lisäremontteja.

Äidin tuttu sanoi jo kasarilla että tulee halvemmaksi lähettää vaimo 2 viikon lomalle espanjaan keittiöremontin ajaksi. En tiedä oliko se vitsailua vai kokemuksen ääntä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän