Lukas ihana nimi!
Olen aivan ihastunut Lukas nimeen! Kaunis, helposti sanottava pojan nimi, mutta ei kuitenkaan liian yleinen. Mikä nimi sopisi Lukaksen toiseksi nimeksi?
Kommentit (68)
Se Lukas muuten lausutaan amerikkalaisittain, siis "LAKAS"! :D
[/quote]
Kannattaisiko kerrata englannin kieltä... TYPERYS!!
Läskit mammat huutelee kun ei tulekaan Kerttulia tai vastaavaa suomijeeperinteistä lapsesta.
Onko kaikki vähän erikoisemmat nimet aina hylättävä ja joku junttinimi annettava?
Jeesus nyt.
Noo, suuri osa ihmisistä lausuu sen Luukas. Sama juttu kuin "Miio" ja "Roosa".
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:04"]
Noo, suuri osa ihmisistä lausuu sen Luukas. Sama juttu kuin "Miio" ja "Roosa".
[/quote]
Fiksut ihmiset osaavat lausua tämän nimen niin kuin se kirjoitetaan.
Kiitoksia kovasti niille kahdelle fiksulle vastaajalle, jotka ehdottivat pyytämääni toista nimeä Lukakselle. Poikamme saa todella kauniin nimen, jota hän toivottavasti kantaa ylpeydellä. Hänen toisia nimiään en tällä palstalla sattuneesta syystä kerro. Jätän tietyt kommentit omaan arvoonsa, meitä ihmisiä on niin moneen lähtöön, kuten tämänkin palstan kommenteista huomaa. Tärkeintä on että meidän perheemme ja lähipiirimme arvostavat lapsemme kaunista nimeä. Eiköhän tämä ketju ollut tässä. Kaksi todelllista vastausta 50:stä on ihan hyvin :)
Lähipiiri naureskelee keskenään älytöntä valintaa. Lukas, lausutaan "lukas", kuten jossain tsekinmaalla.
Nätti nimi. Todella yleinen, mutta mitäpä tuo haittaa. Tänään päiväkävelyllä tuli kaksi Lukakseksi puhuteltua vastaan...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:03"]Läskit mammat huutelee kun ei tulekaan Kerttulia tai vastaavaa suomijeeperinteistä lapsesta.
Onko kaikki vähän erikoisemmat nimet aina hylättävä ja joku junttinimi annettava?
Jeesus nyt.
[/quote]
paitsi ettei ole harvinainen.
btw. lukas ole yhtään vähemmän raamatullinen nimi kuin luukas. Vai väitättekö myös, että miikkael on vähemmän uskonnollinen kuin mikael?
Ihan hieno nimi, ei minulla ole sitä mitään vastaan. Tiedän useamman pienen Lukaksen (tai Lucaksen), kaikki syntyneet fiksuille koulutetuille vanhemmille. Sen lisäksi tunnen useamman Lukan ja Lucan. Aika yleinen tuntuu olevan, mutta ymmärrettävistä syistä. Itse antaisin noista versiona Luukas. Ehkä sen takia, että pidän vanhoista nimistä.
Ihan hieno nimi, ei minulla ole sitä mitään vastaan. Tiedän useamman pienen Lukaksen (tai Lucaksen), kaikki syntyneet fiksuille koulutetuille vanhemmille. Sen lisäksi tunnen useamman Lukan ja Lucan. Aika yleinen tuntuu olevan, mutta ymmärrettävistä syistä. Itse antaisin noista versiona Luukas. Ehkä sen takia, että pidän vanhoista nimistä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:03"]
Tuskinpa tuossa iässä lukas yhtään mitään.
[/quote]
Ei varmaan lukassu.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:59"]
Nätti nimi. Todella yleinen, mutta mitäpä tuo haittaa. Tänään päiväkävelyllä tuli kaksi Lukakseksi puhuteltua vastaan...
[/quote]
Mullakin tuli vastaan, tosin vaan yks. Kun se alkoi haukkua, sen emäntä sanoi: Lukas! Paikka!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:32"]
Kiitoksia kovasti niille kahdelle fiksulle vastaajalle, jotka ehdottivat pyytämääni toista nimeä Lukakselle. Poikamme saa todella kauniin nimen, jota hän toivottavasti kantaa ylpeydellä. Hänen toisia nimiään en tällä palstalla sattuneesta syystä kerro. Jätän tietyt kommentit omaan arvoonsa, meitä ihmisiä on niin moneen lähtöön, kuten tämänkin palstan kommenteista huomaa. Tärkeintä on että meidän perheemme ja lähipiirimme arvostavat lapsemme kaunista nimeä. Eiköhän tämä ketju ollut tässä. Kaksi todelllista vastausta 50:stä on ihan hyvin :)
[/quote]
Ja n. 35 oli sinun itsesi kirjoittamaa Lukas-on-ihana -vastausta omaan provoosi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:32"]
[/quote]
Ja n. 35 oli sinun itsesi kirjoittamaa Lukas-on-ihana -vastausta omaan provoosi.
[/quote]
Ja sinä olet se älykääpiö joka sabotoi täällä jokaista keskusteluketjua!
Lukas on mielestäni aivan ihana nimi ja sopii mainiosti perinteisen sukunimen kanssa. Meillä myös näin ja pojan koko nimeksi tuli Lukas Oliver :)! Nimi sopii täydellisesti meidän pikkujätkälle (5kk) :)!
Pappi kyllä monesti yritti kysyä, että onko kyseessä kirjoitusvirhe, mutta myös minun mielestäni Lukas on söpömpi nimi kuin Luukas ja siksi tähän päädyttiin. Mutta mielipideasioitahan nämäkin ovat :)!
Lukas on paljon kauniimpi sekä kirjoitusasultaan että ääntämykseltään kuin Luukas. Luukas on liian raamatullinen ja se saattaa muuntua myös haukkumanimeksi. Lukas sanotaan nimenomaan yhdellä u:lla eikä siitä saa väännettyä mitään haukkumanimeä. Kaunis lyhyt nimi! Pidän kovasti! Sopii suomalaiseen ääntämykseen hyvin!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 00:11"]
Luca, Luka, Lukas, Lucas... Ne ovat koirien nimiä. Eivät ihmisten. Katso poikasi nimipäivä koirien nimipäiväkalenterista. Ei mulla muuta.
[/quote]
Se on kuule niin että SINUN nimesi mukaan on nimetty satoja koiria ja varsinkin suurin osa rumista kuolaavista buldogeista! Hahhaa! Mene sinä räksyttävä rakki takaisin sinne koirankoppiisi ruikuttamaan! Tämä palsta on tarkoitettu ihmisille eikä sinun kaltaiselle typerälle leuan loksuttajalle. Ei mulla muuta.