Käyttäisitkö enemmän kampaamopalveluja jos ne maksaisivat vähemmän?
Eli siinähän se kysymys tulikin jo otsikossa: käyttäisitkö enemmän kampaamopalveluja jos ne olisivat edullisempia?
Itse olen saanut potkut töistä yt-neuvotteluiden takia ja kodissamme jokainen sentti on laskettu ennenkin tarkkaan, nyt vielä tarkempaan. Minun hiustyylini on puolipitkä ja suora, maantienharmaalla mennään, koska mulla ei ole ketään joka voisi kotona värjätä mun tukkaa ja kampaamohintoihin ei vaan ole varaa. Olen viimeksi kesällä ottanut raidat ja lähikampaamoni laskuttaa minun hartioille ylettyvästä tukasta aina pitkien hiusten hinnan ja väri + leikkaus (latvoista kuivat pois) on 160€. Ei vaan ole varas tuommosiin!
- alv on minusta aivan liian iso
- ymmärrän että myös kampaajan pitää maksaa vuokrat ja laskut, ei voi olla ilmaista se hiusten värkkääminen
- mutta kun samalla hinnalla 160€ saat jo Ikeasta esim. sohvan = tuntuu kovalta hinnalta maksaa sama hinta hiuksista
Kuinka usein sinä käyt kampaajalla, mitä sinun käyttämät palvelut maksaa?
Kommentit (53)
Varmaankin kävisin. Viimeksi käynneillä oli väliä 1,5 vuotta, sitä edellisellä kerralla 9 vuotta. Oon aina värjännyt itse ja joskus leikellyt latvojakin. Tällä hetkellä opiskelen, joten ei ole varaa käydä ainakaan montaa kertaa vuodessa.
aika hyvä munkki jos saa kampaajalta ilmaiset käynnit... mä en edes ystävänä alentuis siihen et kuluttaisin toisen kallista aikaa ilman hyvitystä! mun mielestä on turha arvostella minkään paikan hintoja, leipäänsä jokainen tekee. ja aina voi valita, jokaisessa kyläpahasessa on paikkoja jotka on myös hyviä että halvempia
Viimeksi tänään, ed kerta oli marraskuussa. Seur kerran varasin maaliskuun alkuun. Eli käyn kampaajalla noin 8vkon välein.
Leikkaus ja/tai vuolenta, väri joka sekoitus 4 eri sävystä (juuu kampaajani on ihana ja tällä kombinaatiolla saamme sen juuri minulle sopivan värisävyn), pesu ja föönäys 65e. Vielä viimevuonna ennen kesää hinta oli 58e. Olen tyytyväinen sekä hintaan että lopputulokseen, joka kerta.
Kävisin tietysti enemmän, jos se olisi halvempaa. Tuntuu, että juuri pitkähiuksisia rahastetaan oikein kunnolla - leikkauta vain pari senttiä latvoista pois, käytönnässä yhtä monta senttiä kuin lyhyttä tukkaa leikattaisiin, mutta joudut maksamaan tuplat koska pitkä tukka. No, onneksi minulla mies leikkaa niin latvat kuin otsatukan sekä värjää :D ♥
En, käyn tarpeen mukaan, en välitä mitä maksaa.
Tuskin. Selviän itsekin latvojen ja otsatukan leikkaamisesta sekä värjäämisestä. Olen käynyt kaksi kertaa elämässäni kampaajalla ja kumpikaan kerta ei vakuuttanut kampaamokäyntien tarpeellisuudesta.
Kilpailuttakaa. Menkää vähän keskustojen ulkopuolelle, ei ketju liikkeisiin.
Joskus olisin varmasti käyttänyt enemmän, en enää nykyään. Viimeksi olin menossa kampaajalle vuonna 2009, jolloin meinasin värjäyttää vaalean tukkani alta tummaksi ja vähän tasoiteltaisiin latvoja ja hinta olisi ollut 100 euroa. Ei kiitos! Ja tuo oli vielä sitä aikaa kun kampaamopalveluihin sovellettiin 8 % arvonlisäveroa, jolloin veroja tuosta summasta olisi mennyt huimat 7,40 euroa. En uskalla edes kuvitella minkä hintaisia joku pieni värjäys ja leikkaus on nykyään...
Kaupasta saa hiusvärejä kympillä, niin ei tulisi mielenkään maksaa värjäyksestä yli 100 euroa.
Voi kävisin niin mielelläni useammin! Ensinnäkin pitäisi löytyy hyvä kampaaja, joka osaa tehdä raidat siten, että ne eivät lähde 2cm tyvestä ja osaa leikata hiuksista sen pyydetyn 2cm - ei 10cm. Löysin kerran tuollaisen luottokampaajan, mutta hintaa käynnille tuli melkein 150€, ja jotta näyttäisin huolitellulta minun pitäisi käydä siellä 1,5 kuukauden välein. Kauheintahan on, että joutuu maksamaan noita summia eikä ole välttämättä edes tyytyväinen lopputulokseen. Minulta on muutaman kerran pilattu hiukset (millä korjaat liian lyhyeksi leikattuja hiuksia?) ja kampaaja on sitten vaan "voivoi, kyllä ne kasvaa takaisin, se ois sit 147€, kiitti".
Olen ihan normaalipalkkaisessa työssä, mutta silti tuntuu ettei tuohon summaan ole varaa :-/ Olen käynyt kampaajalle viimeksi kesäkuussa 2013. Jos kävisin vaikka 8 kertaa vuodessa kampaajalla, maksaisin siitä 1200€ ja sillä rahalla tekesimme mieheni kanssa ihan mukavan ulkomaanmatkan.
Kyllä käyttäisin. Nyt pienituloisena joudun värjäämään hiukset itse ja myös leikkaan itse hiuksiani, esim. muotoilen otsatukkaa - välillä tasainen, sit sivuliuku, sit kasvatan pidemmäksi ja pois jne.
Latvat käyn tasoittamassa kerran puolessa vuodessa, leikkautan about 4 senttiä kerralla pois niin saan kaikki kuivat latvat kunnolla pois.
Sen sijaan "satsaan" parempiin hiustenhoitotuotteisiin mut nekin ostan aina Hairstoresta tms. halpapaikasta alehintaan. Mielestäni tukka on oikein siistissä kunnossa ja siitä saa foonaamalla erittäin edustuskelpoisen, samoin juhlakampaukset onnistuvat itsekin. Onnekseni tukkani on hyvin taipuisa eli siitä saa vähällä vaivalla muhkean kampauksen mut yhtä helppoa on tehdä jämäkkä banaaninuttura ja silottaa hiuslakalla.
Kyllä ilman kalliita kampaamoreissujakin pärjää ihan hyvin.
Kuinka kauan teillä menee kun leikataan hiukset? Ja mitä se maksaa? Tuntuu että toisilla kampaajilla tuhraantuu turhaa aikaa siinä laikkaamisessa, ja siksi hinnat on korkeita, tai se firma ei kannata. Minä olin se joka tuolla puhuin ystävättärestä joka on kampaaja, hän leikkaa mun paksut mutta lyhyen malliset hiukset todella nopeasti n. 15 minuutissa, ja ottaa siitä reilu 30€. Miesten harvoja hiuksia hän leikkaa varamasti vielä nopeammin, ja hän leikkaa tosi hyvin. Hän ei ole hyvä tekemään kampauksia omien puheidensa mukaan, mutta hiustenleikkuu onnistuu ja värjääminenkin. Olen leikkauttanut tässä kaupungissa muillakin aikaisemmin, mutta kyllä toisilla tuntui menevän tähän samaan päähän jopa kolme varttia.
En ole koskaan pitkien hiuksien latvoja käynyt leikkauttamassa kun ollaan ne perhepiirissä aina leikattu itse, mutta kun siinä itsekään leikattuna ei mene kauan aikaa, ei voi kampaajallakaan mennä.
Kävisin, mutta hinnat ovat nyt menneet yli kipurajan. Minulla on puolipitkät hiukset, jotka käyn leikkauttamassa 3 kk välein. Latvat menevät toki huonoon kuntoon, mutta niitä voi peitellä erilaisilla kampauksilla ja korjaavilla tuotteilla. Hiukset olen värjännyt itse jo viiden vuoden ajan. Raitoja en enää ota, haluaisin kyllä. En myöskään osta kampaamotuotteita.
Hmm... Jos lasketaan tuo edellä mainittu 4000e kuukaudessa tuloa liikkeelle yksin työskentelevälle. Siitä kun vähennetään ALV 24%, teosto, puhelinlasku, maksupääte kulut, vakuutusmaksut (jotka kattaa asiakkaat!!) lehdet, kahvit, maidot, sokerit, teet, tuotetilausten maksut, vessa- ja talouspaperit yms siivousvälineet liikkeeseen niin jäljelle jää alle 2000 josta lähtee vielä verot. Kuinka moni tekee töitä n.1500e käteen jäävällä kuukausipalkalla???
Kyllä mäkin pidän perus raidat + siistiminen 130e tosi kalliina, mutta kyllä jengi on valmis maksamaan remppamiehille, kuntosaleille, autoista, PUHELIMISTA yms tosi paljon. Se on jokaisen asia, mitä pitää itsellen tärkeänä, mutta siitähän ei varmaan voi kiistellä. Toinen tykkää eri asioista kuin toinen... Silti koen, että kampaamolla käynti on parasta hyvinvointia, niin mielelle kuin ulkonäölle
Tuskin. Tuttuni on kampaaja ja tekee minulle ilmaiseksi leikkaukset ja värjäykset.
Minulla tuskin hirveästi vaikuttaisi hintojen lasku käyntikertoihin. Olen vain laiska käymään ja tuntuu ettei arjen pyöritykseltä ole edes sitä tuntia paria aikaa istua arkipäivänä kampaajalla töiden jälkeen. Pienet lapset nääs. Minulla onkin alle lapaluiden pitkät keskiruskeat hiukset, joita käyn lähinnä latvoista leikkuuttamassa puolen vuoden välein.
Joskus harvoin ehkä kerran 2 vuodessa otan raidat tms. väriä piristykseksi, mutta annan sen sitten kasvaa pois, enkä ylläpidä. Pidän ihan omastakin väristä, olen myös laiska meikkaamaan, joten hiuksetkin saa olla luonnon tilassa. Tuollainen sessio pitkiin hiuksiin maksaa 150-200e riippuen kampaajasta ja sijainnista. Lähiökampaamossa halvempi kuin keskustassa. Mutta enpä minä raatsisi parin kuun välein tuollaista summaa hiuksiin laittaa, joten siltä kantilta hinta vaikuttaa.
Ykkös syy kuitenkin laiskuus ja ajankäyttö mieluummin muuhun.
Hinta ei ole kampaamokäyntejäni rajoittava tekijä, vaan ajanpuute. Saan aikaiseksi kampaajalla käynnin noin 9-12 kk välein. Hiukseni ovat pitkät, suorat ja värjäämättömät, joten kampaamokäynnin ainoa funktio on kuluneiden latvojen lyhentäminen. On melko se ja sama, maksaako leikkaus 20 vai 40 euroa, kun kulunki tulee maksettavaksi näin harvoin.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:48"]
Hmm... Jos lasketaan tuo edellä mainittu 4000e kuukaudessa tuloa liikkeelle yksin työskentelevälle. Siitä kun vähennetään ALV 24%, teosto, puhelinlasku, maksupääte kulut, vakuutusmaksut (jotka kattaa asiakkaat!!) lehdet, kahvit, maidot, sokerit, teet, tuotetilausten maksut, vessa- ja talouspaperit yms siivousvälineet liikkeeseen niin jäljelle jää alle 2000 josta lähtee vielä verot. Kuinka moni tekee töitä n.1500e käteen jäävällä kuukausipalkalla???
[/quote]
Aika moni suomalainen, ellet tiennyt, kaikki eivät ole hyväpalkkaisissa töissä.
Kampaajalla käynnin pitäisi olla huomattavasti halvempaa, että kävisin edes muutaman kerran vuodessa. Ehkä 20-30€ voisin maksaa leikkauksesta ja värjäyksestä. Ei varmaan kannattaisi kampaamoyritys noilla hinnoilla?
Nyt leikkaan itse ja värjään silloin tällöin marketin väreillä. Hiusteni ulkonäkö ei vaan ole minulle niin tärkeää että haluaisin maksaa enempää.
Kävisin useammin. :) Nyt koetan sävyttää tyveä itse ja venyttää huoltoväliä kahdeksaan viikkoon. Kävisin mielelläni tyven värjäyttämässä joka kolmas viikko, ja lisäksi ennen juhlia kävisin kampaajalla aina föönauksessa.
Tyviväri + muutama raita + muutaman lisäketupsun huolto + pienehkä leikkaustyö maksoi viimeksi 150 €. Sama työ maksaa eri kerroilla aina eri summan... Jonkun mainostama väri + leikkaus 60 € hintaan ei ole mahdollinen kuitillisena. Siitä menee 12 € ALV:iin ja noin kymppi väreihin, toimenpide vattii kuitenkin allakasta vähintään kaksi tuntia.
Toisaalta kampaajan työssä olisi paljon tehostamisen mahdollisuuksia. Osa kampaajistahan ottaa miesten hiustenleikkauksen hiusvärin vaikutusajaksi. Muutenhan siinä kohdin on lähes puolen tunnin tauko kampaajan työpäivässä. Jonkinlaisella kisälliperiaatteella toinen ihminen voisi hoitaa ajanvarausta, sekoittaa ohjeen mukaiset värit, huuhdella värit, pestä hiukset, föönata, keittää kahvit, pestä pyykit... Kampaaja ehtisi näin tehdä tuplalaskutukseen työpäivänsä aikana. :) Lisäksi uskoisin olevan paljon kysyntää sille, että kampaajat tekisivät näyttäviä 20 min "pikanutturoita", joita ehtisi perjantai-iltapäivänä tehdä kysynnän mukaan lyhyemmälläkin varoitusajalla.
Taidat asua Espoossa myös, meillä hiusten raidoitus maksaa tuon verran. Käyn kaksi kertaa vuodessa, hammasta kiristellen mutta kuitenkin, koska kampaajani tekee hyvää jälkeä. Jos olisi halvempaa, kävisin useammin.