Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttäisitkö enemmän kampaamopalveluja jos ne maksaisivat vähemmän?

Vierailija
04.01.2014 |

Eli siinähän se kysymys tulikin jo otsikossa: käyttäisitkö enemmän kampaamopalveluja jos ne olisivat edullisempia?

Itse olen saanut potkut töistä yt-neuvotteluiden takia ja kodissamme jokainen sentti on laskettu ennenkin tarkkaan, nyt vielä tarkempaan. Minun hiustyylini on puolipitkä ja suora, maantienharmaalla mennään, koska mulla ei ole ketään joka voisi kotona värjätä mun tukkaa ja kampaamohintoihin ei vaan ole varaa. Olen viimeksi kesällä ottanut raidat ja lähikampaamoni laskuttaa minun hartioille ylettyvästä tukasta aina pitkien hiusten hinnan ja väri + leikkaus (latvoista kuivat pois) on 160€. Ei vaan ole varas tuommosiin!

- alv on minusta aivan liian iso

- ymmärrän että myös kampaajan pitää maksaa vuokrat ja laskut, ei voi olla ilmaista se hiusten värkkääminen

- mutta kun samalla hinnalla 160€ saat jo Ikeasta esim. sohvan = tuntuu kovalta hinnalta maksaa sama hinta hiuksista

Kuinka usein sinä käyt kampaajalla, mitä sinun käyttämät palvelut maksaa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi mitenkään. Käyn noin kerran kuussa ja lapsenikin säännöllisesti, vuoden ikäisestä asti. Tukka hyvin, kaikki hyvin. Ja vaikuttaa muuten todella paljon työuskottavuuteen! Hiukset, hampaat ja kädet.

Vierailija
2/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin useammin jos esim alv pudotettaisiin takaisin. 100-150e maksaa pelkkä tyven värjäys ja tasoitus, pitäisi käydä noi 6 viikon välein mutta ei noilla hinnoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meidän kaupungissa mikään maksa noin paljoa, tuolla hintaa saisi jo permanentin ja kampauksenkin tuohon hintaan. Luulen että leikkaus ja väri on jotain 60€. Minä käyn vain leikkauttamassa hiukseni ehkä 4-5 kertaa vuodessa, maksaa jotain reilu 30€, värjään sitten kotona n, 10€ purkilla aina leikkauksen jälkeen itse pääni. Jos Värjäys kamaajalla maksaisi 15€ ottaisin värin siellä. Raitoja en ole itse koskaan tehnyt itselleni, mutta ei tavallinen värjääminen ole vaikea, olen värjännyt aina itse, silloinkin kun oli pitkät ja paksut hiukset, ja viimeisillään raskaana.

Vierailija
4/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla kuin pari kertaa vuodessa tasoittamassa latvoja juurikin siksi, että väri ja kuukausittain ylläpidettävä ihan oikea kampaus vaan maksaisi aivan liikaa.

Kampaajalle menisi vuodessa mun kuukauden palkka. Sillä rahalla ostaisi jo hienommankin huonekalut, tai parin viikon ulkomaanmatkan. Sillä saisi monta oikeasti laadukasta vaatetta tai tekisi kotona pienen remontin. Tai maksaisi jäsenyydet parillekin kuntokeskukselle.

Toki näyttäisin paremmalta jos minulla olisi hienompi kampaus nykyisen liruohuen ponnarin ja itse leikatun otsatukan sijaan. Mutta rehellisyyden nimissä, ei tällaisesta tavallisesta keski-ikäisestä mitään kaunotarta saisi vaikka kampaus olisi mikä. Astetta siistimmältä perustantalta näyttäisin vaan.

Toisaalta ymmärrän, että kampaajat työskentelevät jo nyt tosi pienellä palkalla. Ei tuota toimintaa oikein voi pienemmälläkään hinnalla pyörittää jos meinaa laillisesti toimia, verot maksaa jne. Kulut ovat suuret.

Vierailija
5/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin useammin. Nyt käyn laittamassa raitoja + leikkaus 1-2 kertaa vuodessa. Maksaa pitkille hiuksilleni n. 130 euroa/kerta.

Vierailija
6/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn 2 kk välein, raidat ja leikkaus 130 e...

Vierailija
7/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kampaajalla, vaikka olisi ilmainen. Haluan hyvää jälkeä, joten parempaa tulee kun teen itse. Ihmiset aina kysyy, että missä kampaamossa olen käynyt laittamassa hiukseni, hekin haluavat yhtä hyvän.

Vierailija
8/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin useammin. 

Vierailija
9/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin todellakin useasti ja pohdiskelenkin kuka käy kampaajalla kun kerralla voi helposti mennä 200 euroakin. Itse olen opislelija ja kuukaudessa ei jää elämiseen opintotuesta edes sitä :D käyn tietenkin joskus töissä, mutta silti aivan naurettavaa.

Vierailija
10/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla todella korkea vuokra kampaajalla jos noin kovia hintoja ottavat, 130€ tunnin työstä, tai sitten helkkarin hitaita tekemään. Mun ystävättärellä on kampaamo, ja hän sanoo että jotain 4000€ tulee kampaamoon rahaa kuukaudessa, ja hänellä jää siitä liki pari tonnia käteen kuussa palkkaa. 

Vierailija
11/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täälläpäin hinnat ovat tuota tasoa joka paikassa, vuokrataso varmasti niin korkea.

Vierailija
12/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä sitten kampaajalla jossain kauempana keskustasta, tai jopa pienemmässä lähikaupungissa jos noin kauheat hinnat on.

Vierailija
13/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi, koska itselläni on simppeli, pitkä leikkaus, joka vaatii lähinnä sen latvojen siistimisen 3-4 viikon välein. Mutta värjäyttäisin hiukseni useammin.

Suomalaisen kampaamoalan hinnoitteluongelma muuten ei kuitenkaan taida olla suoranaisesti korkean arvonlisäveron tai vuokrakustannusten syitä. Monessa EU-maassa arvonlisävero on Suomen tasolla, ja tilavuokrat huomattavasti korkeampia.Syy on se, että suomalaiset kampaamoyritykset ovat pieniä. Yhden tai kahden henkilön parturi-kampaamossa ei voi olla samalla tavalla esimerkiksi vain leikkaamiseen tai värjäykseen erikoistuneita henkilöitä kuin isoissa kampaamoissa, jolloin Muissa maissa on on myös mm. runsaasti kampaamoketjuja, Suomessa vain yksi välillisesti. Käsittäkseni joku tuotantotaloudesta ymmärtävä henkilö oli nähnyt tässä jo muutama vuosi sitten selkeän markkinaraon, mutta hanke oli kaatunut byrokratiaan. Osaisiko joku alalla oleva valaista asiaa enemmän?

Vierailija
14/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi, koska itselläni on simppeli, pitkä leikkaus, joka vaatii lähinnä sen latvojen siistimisen 3-4 viikon välein. Mutta värjäyttäisin hiukseni useammin.

Suomalaisen kampaamoalan hinnoitteluongelma muuten ei kuitenkaan taida olla suoranaisesti korkean arvonlisäveron tai vuokrakustannusten syitä. Monessa EU-maassa arvonlisävero on Suomen tasolla, ja tilavuokrat huomattavasti korkeampia.Syy on se, että suomalaiset kampaamoyritykset ovat pieniä. Yhden tai kahden henkilön parturi-kampaamossa ei voi olla samalla tavalla esimerkiksi vain leikkaamiseen tai värjäykseen erikoistuneita henkilöitä kuin isoissa kampaamoissa, jolloin Muissa maissa on on myös mm. runsaasti kampaamoketjuja, Suomessa vain yksi välillisesti. Käsittäkseni joku tuotantotaloudesta ymmärtävä henkilö oli nähnyt tässä jo muutama vuosi sitten selkeän markkinaraon, mutta hanke oli kaatunut byrokratiaan. Osaisiko joku alalla oleva valaista asiaa enemmän?

Vierailija
15/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 7 viikon välein enkä usko että kävisin useammin vaikka hinta laskisi. Mulle tulee aina raidat ja leikkaus, maksaa n. 100 €.

Vierailija
16/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kohta 10 vuoteen. Sisko leikkaa joskus. Hiukset ovat ohuet ja maantienväriset, joten niissä ei ole edes paljoa leikattavaa. Värjätä voin kotonakin jos haluan.

Lapsella on afrotukka, jossa leikaus ei näy mitenkään. Pari kertaa vuodessa lyhennän hänen tukkaansa itse.

Vierailija
17/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pitkä tukka V-leikkauksella, vinolla otsiksella ja kevyellä kerrostuksella. Opettelin leikkaamaan itse, niin pysyy siistinä. Itse en ole vielä uskaltanut värjätä, ehkä jossain vaiheessa jotain lowlightseja voisi yrittää.

Siisti tukka (tai ainakin sellainen joka ei ole täynnä kaksihaaraista) on aika helppo saada aikaan itsekin, YouTubesta ja pinterestistä löytyy paljon hyviä ohjeita itse leikkaamiseen!

En yksinkertaisesti raaski käydä kampaajalla, koska lopputulos on niin lyhytaikainen. Toki arvostan ammattitaitoa ja varsinkin vivahteikkaita, luonnollisia värikäsittelyjä, mutta itselläni ei vain ole varaa kampaamokäynteihin

Vierailija
18/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi. Leikkaan itse mieheni ja lasten hiukset. Omat hiukseni käyn leikkuuttamassa parin-kolmen kuukauden välein. Useammin ei tarvitse, koska minulla on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset. 

Vierailija
19/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 12:37"]Yhden tai kahden henkilön parturi-kampaamossa ei voi olla samalla tavalla esimerkiksi vain leikkaamiseen tai värjäykseen erikoistuneita henkilöitä kuin isoissa kampaamoissa

[/quote]

Luulenpa, että aika moni suomalainen kampaaja pitää työstään juuri siksi, että saa tehdä kaikkea; leikata, värjätä, permanentata jne. Vaatii erilaista luonnetta, että haluaa tehdä vain jotain noista. Tosin voihan olla, että mainitsemissasi ketjuliikkeissä maailmalla työntekijä saa vaihtaa tiimiä välillä.

Menee minusta vähän liian persoonattomaan liukuhihnameinikiin, jos saa vaan värjätä vuosikausia. Minä itse asiakkaanakin haluan, että yksi kampaaja oppii tuntemaan, miten tekemänsä kampaus ja värit sopivat minulle. En halua neuvotella usean ihmisen kanssa.

Vierailija
20/53 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi, koska mieluummin teen kaiken itse. Saanpahan juuri sellaiset hiukset kuin haluan. En ole koskaan käynyt kampaajalla.