Olen stadilainen. Haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:51"]
Onx kivaa?
[/quote]
O.
Mikä on kaupungin paras perheravintola?
Miltä tuntuu asua maailman mittapuussa kärpäsen paskan kokoisessa kaupungissa??
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:52"]
Oletteko ylpeitä?
[/quote]
No en mä ainakaan ole. Olen paljasjalkainen, mutta koska minulla on sukua pohjoisessa ja Pohjanmaalla, niin olen viettänyt paljon aikaa siellä ja oppinut näkemään asioita muunkin kuin metropolialueen kannalta. Joskus teininä olin jonkin verran pissa päässä, mutta se nyt kuuluu teiniyteen. :)
Ootko paljasjalkanen? Osaatko stadin slangia?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:54"]
Mikä on kaupungin paras perheravintola?
[/quote]
Varmaan Rosso. Haha, tylsä vastaus. :D
Sä oot kiva, mennäänkö naimisiin?
[/quote]
Niinpä, no onhan se tylsää kun keskusta on aika pieni. Ja sitten on vaan läjä lähiöitä. Toisaalta kompakti kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:55"]
Mikä parasta stadissa?
[/quote]
Anonyymiys, se on minulle ainakin tärkeää. En jaksaisi sitä, että kaikki tietävät asiani. Toisaalta tylsää, kun esim. yläasteesta n. 10 vuotta enkä ole törmännyt vahingossa joihinkin vanhoihin tuttuihini. Olisi hauska törmätä vaan sattumalta ja vaihtaa kuulumisia. Ja suvaitsevaisuus, vaikka jotkut vihaakin tätä sanaa. :D Urbaanius, mutta kuitenkin on myös luontoa.
[/quote]
En ole ap mutta vastaan silti.
Olen paljasjalkainen, mutta olen vuosien varrella asunut sekä Vaasassa että Tampereella. Lappeenranta on tullut mulle muuta kautta tutuksi. Ne ovat Helsinkiä pienempiä kaupunkeja. Ja eikö San Fransiscon väkiluku ole pienempi kuin Helsingin 600.000+ (joku voi tarkistaa kaikkitietävästä Wikipediasta)?
Miltäkö tuntuu asua täällä? Oikein hienolta, kiitos kysymästä. Koti on koti. Näin ajattelevat varmaan myös monet valtavissa kaupungeissa - Lontoo, Peking, Mumbai, México jne jne jne - asuvat. Missä itse asut? Miltä tuntuu asua siellä?
Pitääkö ratikkaan noustessa oikeasti mennä sisään toiselta puolelta "rappusia" ja ulos toiselta? Mainitse jotain hyviä italialaisia ravintoloita?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:58"]
[/quote]
Oon, enkä osaa. Harmi, oon vähän kateellinen, kun muilla alueilla on murre voimissaan ja ne ihmiset tunnistaa toisensa vaikka maailman äärissä. :D Stadin slangia puhuu enimmäkseen iäkkäämmät katujen kundit.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:02"]
Sä oot kiva, mennäänkö naimisiin?
[/quote]
Joo, mennään vaan, oonkin sinkku. :D
SSSöössööön Ssshhöösssöön söö? Sama suomeksi: onko itiksessä kivaa?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:58"]
[/quote]
Olen. En oikein tiedä millaista slangia puhun, mutta stadia varmaan. Jos tarkoitat vanhempaa slangia, tyyliin "klabbeissa on mulla tonnin stiflat. Ei ne tonnii paina, mut ne bungas sen ..." niin tuosta aikakerrostumasta varmaan käytän joitakin sanoja. "Klabbeja" en käytä, "futareita" joskus, tupakoimisesta sanon "röökata" tai "blaadata", "bungata" ei kuulu sanavarastoon ... Töölöä sanon Tölikäksi, Sörkkä on mulle kaupunginosa, Sörkka vankila.
Arvo Turtiaisen runokokoelmasta (Arska stadista) tuttua vanhaa slangia ei puhu varmaan enää kukaan, se ikäluokka on delannut eli kolannut.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:11"]
Pitääkö ratikkaan noustessa oikeasti mennä sisään toiselta puolelta "rappusia" ja ulos toiselta? Mainitse jotain hyviä italialaisia ravintoloita?
[/quote]
Kyl pitäis noudattaa sitä, että oikealta puolta sisään ja vasemmalta ulos, mutta kaikki ei tiettykään noudata tätä. Mutta siis jos ketään ei ole tulossa ulos, niin sittenhän voi mennä miten haluaa. Italialaisista tulee mieleen Monte Etna ainakin.
Onx kivaa?