Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen stadilainen. Haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
04.01.2014 |

Muutkin stadilaiset saa vastata.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:09"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:54"]

Miltä tuntuu asua maailman mittapuussa kärpäsen paskan kokoisessa kaupungissa??

[/quote]

En ole ap mutta vastaan silti.

Olen paljasjalkainen, mutta olen vuosien varrella asunut sekä Vaasassa että Tampereella. Lappeenranta on tullut mulle muuta kautta tutuksi. Ne ovat Helsinkiä pienempiä kaupunkeja. Ja eikö San Fransiscon väkiluku ole pienempi kuin Helsingin 600.000+ (joku voi tarkistaa kaikkitietävästä Wikipediasta)?

Miltäkö tuntuu asua täällä? Oikein hienolta, kiitos kysymästä. Koti on koti. Näin ajattelevat varmaan myös monet valtavissa kaupungeissa - Lontoo, Peking, Mumbai, México jne jne jne - asuvat. Missä itse asut? Miltä tuntuu asua siellä?

[/quote]

Kotikaupunkini on Las Vegas. Olen asunut täällä jo kohta 27v. Ja kiitos kysymästä, tykkään asua täällä.

Vierailija
22/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:18"]

SSSöössööön Ssshhöösssöön söö? Sama suomeksi: onko itiksessä kivaa?

[/quote]

En tykkää kovinkaan paljon Itiksestä, jotenkin liian urbaani ja sekava paikka. Tää on minun mielipide ja tarkoitus ei ole loukata ketään. En vaan tykkää metroistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:11"]

Pitääkö ratikkaan noustessa oikeasti mennä sisään toiselta puolelta "rappusia" ja ulos toiselta? Mainitse jotain hyviä italialaisia ravintoloita?

[/quote]

Oikealta sisään, oikealta ulos, suojatiellä kuljetaan oikeaa puolta. Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne joka paikassa. On sujuvampaa niin. 

Kivoja italialaisia ovat esim Sasso Kauppatorin kulmalla, Gastone Korkeavuorenkadun Espan päässä, Sogno Töölöntorin liepeillä. Tykkään myös Mamma Rosan pizzoista. 

Vierailija
24/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:11"]

Pitääkö ratikkaan noustessa oikeasti mennä sisään toiselta puolelta "rappusia" ja ulos toiselta? Mainitse jotain hyviä italialaisia ravintoloita?

[/quote]

Oikealta sisään, oikealta ulos,

[/quote]

Niin, näinhän se ilmaistaan selvästi. Mä aattelin sisääntulijan näkökulmasta, siksi kirjoitin vasemmalta tullaan ulos. :D

Vierailija
25/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:09"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 04:54"]

Miltä tuntuu asua maailman mittapuussa kärpäsen paskan kokoisessa kaupungissa??

[/quote]

En ole ap mutta vastaan silti.

Olen paljasjalkainen, mutta olen vuosien varrella asunut sekä Vaasassa että Tampereella. Lappeenranta on tullut mulle muuta kautta tutuksi. Ne ovat Helsinkiä pienempiä kaupunkeja. Ja eikö San Fransiscon väkiluku ole pienempi kuin Helsingin 600.000+ (joku voi tarkistaa kaikkitietävästä Wikipediasta)?

Miltäkö tuntuu asua täällä? Oikein hienolta, kiitos kysymästä. Koti on koti. Näin ajattelevat varmaan myös monet valtavissa kaupungeissa - Lontoo, Peking, Mumbai, México jne jne jne - asuvat. Missä itse asut? Miltä tuntuu asua siellä?

[/quote]

Mä asua tälä keurus lähelä pieniä matka etiäpäin. Asukas 150 henke, minä ja 149 kappale

Vierailija
26/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
27/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:47"]

En.

[/quote]

Tylyy.

Vierailija
28/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolialueen :D

T. ulkosuomalainen kymmenien miljoonien ihmisten metropolista

Vierailija
29/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 06:10"]

[/quote]

"Koolla ei ole väliä, tärkeintä ovat hyvät ja toimivat ihmissuhteet." :)

Vierailija
30/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No eikö ole söpöä, minkäs sille voi jos Suomessa sitä sellaiseksi kutsutaan. :D Suomen mittakaavassa se on metropoli.

Vierailija
31/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 06:17"]

[/quote]

No eikö ole söpöä, minkäs sille voi jos Suomessa sitä sellaiseksi kutsutaan. :D Suomen mittakaavassa se on metropoli.

[/quote]

Ja mä stadilainen kirjoitin tän. Mä en ole koskaan ajatellut olevani mistään maailman mittakaavassa suuresta kaupungista ja moni muukin stadilainen tietää tämän. Siksi vähän ihmetyttää nää "ulkosuomalaisten" irvailut. :D

Vierailija
32/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis nimenomaan tunnustaa tämän. Mä ainakin viihdyn tänkokoisessa kaupungissa. Niissä maailmanmetropoleissa asuvillakin on oma suppea elinpiirinsä eli eivät surffaille kaupungin kaikissa osissa, joten loppujen lopuksi se elinpiiri ei ole välttämättä sen isompi. t. nro.32

Vierailija
33/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei stadilainen (tai ylipäätään kuka tahansa) saisi olla ylpeä itsestään? Mä ainakin olen! Vxu tätä Suomi-mentaliteettia kun pitäis aina nöyristellä ja vähätellä itseään. Ei ylpeys ole sama kuin itsensä korottaminen tai muiden alentaminen, vaan osa tervettä hyvää itsetuntoa ja -luottamusta.

t: toinen stadilainen

Vierailija
34/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 06:17"]

[/quote]

[/quote]Kyllä pk-seutu on metropolialue ihan maailmanlaajuisilla mittareilla. Kannattaisi ottaa selvää ko. termin määrittelystä ettei tartte tehdä itsestään idioottia julkisesti.

:D

Vierailija
35/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 05:24"]

Kotikaupunkini on Las Vegas. Olen asunut täällä jo kohta 27v. Ja kiitos kysymästä, tykkään asua täällä.

[/quote]

Miten sinulta löytyy ääkköset?

Vierailija
36/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#2 Joskus

#3 Rakastan kotikaupunkiani, ja olen ylpeä siitä.

#5 En tiedä. Pidän Sandrosta Kolmannella linjalla.

#6 Mulle Stadi on just sopivankokoinen. Asioiden todellisessa mittakaavassa myös mun elämä ja kotiplaneetta ovat merkityksettömiä. Ja sen verran on maailmaa tullut nähtyä, ettei niistä suuremmistakaan kaupungeista kuin kourallinen oo oikeasti kivoja mestoja: Tukholma, Vancouver, NY. Onko muita? Paljon makeempi tämä on kuin joku Kööpenhamina - Las Vegasista puhumattakaan.

#8 Palvelut ja niiden saatavuus. Stadissa tapahtuu maailmankin mittakaavassa aika paljon kaikkea mielenkiintoista, ja kaikkialle pääsee kävellen tai julkisilla. Täältä pääsee muuten myös helpommin maailmalle, kuin muualta Suomesta keskimäärin.

#10 Olen. Itse osaan hyvin slangia, mutta harva paljasjalkainenkaan sitä ymmärtää.

#16 Kyllä, jos ei ruuhkaa. Ruuhkassa skurusta poistutaan ensin, ja sitten mennään sisään. Molemmista ovista samanaikaisesti. Sisään ei saa mennä ennen kuin kaikki halukkaat ovat päässeet pois. Myös dösässä poistutaan ruuhkassa tarivittaessa etuovesta, ei saa väkisin ryysiä etusiltaa taaksepäin. Sellaista tilannetta ei ole, ettei harkintaa pidä käyttää. Lisäksi julkisissa otetaan reppu selästä, liukuportaissa ei ikinä seistä vasemmalla, ja jalkakäytävällä pitää astua liikennevirran sivuun, jos pysähtyy. #24 antoi aika kattavan listan italialaisista ravintoloista.

Vierailija
37/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tota noin, ilman rasismia kysyisi, että onko

maahanmuuttajataustaisista (en tarkoita rantaruattalaisii :D )

jotain käytännön "haittaa"?

Tarkoitan lähinnä häiriökäyttäytymistä, onko se enemmän esillä,

kuin kotimainen? nuorisojengit ym.

Perhetutun lapsi (16-v) ryöstetty kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla

tapahtumat tallentuneet valvontakameroihin ja rikosilmo tehty.

Kummassakin tapauksessa tekijät "tummia".

Eikä tämä lapsi todellakaan käyttäydy provosoivasti, ennemminkin

on kuin "näkymätön".

Vierailija
38/44 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuten joku taisi mainitakkin, Helsinki on kompakti, ei liian iso, mutta kaikki tarvittava löytyy :) Kiva kaupunki. 

Vierailija
39/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:15"]

Mitenkä tota noin, ilman rasismia kysyisi, että onko

maahanmuuttajataustaisista (en tarkoita rantaruattalaisii :D )

jotain käytännön "haittaa"?

Tarkoitan lähinnä häiriökäyttäytymistä, onko se enemmän esillä,

kuin kotimainen? nuorisojengit ym.

[/quote]

No sen, mitä olen lähiöissä (Vuosaari, Pihlajamäki, Latokartano) vuosien varrella asunit, niin järjestyshäiriöt ovat olleet 80 % kantasuomalaisen paskasakin ja 20 % mustalaisten tuotoksia. Somaleista ei ole näin aikuiselle ollut ikinä mitään häiriötä, ja Latokartanossa nuo mamut ovat muutenkin keskimäärin jotain yliopistotutkijoita.

Nuorempia ja koulunkäyntiä nuo mamut häiritsevät enemmän, mutta ei pidä liikaa yleistää. Nuoret mamumiehet ovat ongelma, voivat olla hankalampia kuin suomalaiset. Tytöistä, naisista tai vanhoista ukoista on satavarmasti vähemmän häiriötä, kuin suomalaisista. Päihdekäyttäytymisessä on melkoinen ero.

Rantaruotsalaiset eivät muuten ole maahanmuuttajia, vaan alkuperäisväestöä.

Vierailija
40/44 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:43"]

Paljonko Hesassa maksaa raitsikkalippu, jos sen ostaa heti siitä assalta?

[/quote]

Me tadilaiset ei osteta spåraan kertalippuja, vaan käytetään matkakorttia johon on ladattu voimassaoloaikaa ja ehkä arvoa(=rahaa). 
Spåran kertalipun saa kuljettajalta, tai jostain autommatista, varmaan steissiltäkin.

www.hsl.fi auttanee ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän