Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maskeja käyttävät kyttää muiden maskinkäyttöä? On jokaisen oma asia käyttääkö maskia

Vierailija
11.10.2020 |

Kyttäävät sitä, että käyttääkö joku maskia. Käyttääko sitä oikein. Puhdistaako kätensä käsienputsauspaikoilla esim. kauppoihin mennessään ja tullessaan.

Arvostellaan kaikkia mahdollista asiaan liittyvää.

Toivoisin suvaitsevuutta. Varsinkin kun maskien käytön hyöty on kyseenalainen, kuten hallituksen keväinen selvitys osoitti.

Kommentit (256)

Vierailija
201/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia, enkä tule käyttämään.

Syy, en halua eikä pahemmin kiinnosta.

En maksa 5e rätistä mitä voi pitää kerran 20min=roskaa tuhottomasti ja tuhoaa luontoa.

Ei tarpeeksi näyttöä et toimisivat varsinkin kun normikansa ei osaa niitä oikein käyttää.

Jos maskit ovat tie onneen ja autuuteen niin miksi maskipakko maissa tartunnat lisääntyvät jatkuvasti?

Koska esim. Espanjassa naiset eivät vieläkään pese käsiään käydessään kakalla. Eli jos hygieniataso on lähtökohtaisesti tuo, niin mitä voi odottaa.

Vierailija
202/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä paheksunnasta koska on tieteellisesti todistettu, että maskista ei ole hyötyä.

Maskifanaatikot ovat siis tiedevastaisia öyhöttäjiä, jotka toimivat hysteeristen uskomusten pohjalta.

Tieteellisesti todistettu ettei maskista ole hyötyä? Viittaatko tällä keväällä tehtyyn selvitykseen, joka tehtiin, koska maskeja ei olisi riittänyt kaikille?

Jos näyttöä olisi, ovatko sairaaloiden infektoidentorjunta- ja eristyskäytännöt vain uskomuksiin perustuvaa touhua? Ei- ne perustuvat nimenomaan näyttöön.

Koronan pää-leviämistapa on pisaratartunta. Pisaroilta suojaamaan riittää IIR-luokituksen suu-nenäsuojus. Aerosolivälitteinen tartuntareittikin on olemassa, mutta aerosoleja ei synny kuin lähinnä hengitysteihin kajoavissa toimenpiteissä, sekä jonkinverran yskiessä ja aivastaessa. Siksi IIR- on parempi vaihtoehto kuin ei suojaa ollenkaan. Se suojaa maskin käyttäjästä lähteviltä pisaroilta, sekä maskin käyttäjää pisaroilta. Myös II luokan maskista, jotka suojaavat vain ulkopuolisia, on hyötyä, jos kaikki käyttävät niitä. Tällöin suurimmat mahdollisuudet saada tauti pisaratartunnan kautta vähenevät. Aerosolit eivät ole niin merkittävässä osassa koronan tarttumisessa, kuin esim A-influenssaviruksessa, joka on huomattavasti ärhäkämpi leviämään.

Väännetään nyt maallikoille rautalangasta.

Ei kannattasi esiintyä alan asiantuntijana jos väittää tämmöistä. Mikä logiikka on tuossa takana että on hyötyä vain jos kaikki käyttävät maskia?

Kaikki on suhteellista.

Pitää valita itselle paras toimintamalli ja muuttaa sitä olopuhteiden mukaan. Oman käytöksen muuttamiseen on 100% valtuudet.

ap

Vähempikin aggressio riittäisi. En ole väittänyt olevani virallisen tahon asiantuntija, mutta tiedän työni ja koulutukseni takia keskivertohessua enemmän infektioiden torjunnasta ja suojavarusteiden käytöstä. Väännetään nyt rautalangasta lisää. Henkilöillä A ja B ei ole maskeja . Henkilö A aivastaessa B sa A pisaroita hengitysteihinsä ja saa tartunnan.

Toisessa casessa henkilöllä A on tyypin II maski, joka suojaa käyttäjästä lähteviltä pisaroilta. Henkilön A aivastaessa tartuntatekijöitä levittävien pisaroiden leviäminen estyy ja B altistuu pienemmälle määrälle virusta, eikä näin ollen saa tartuntaa.

Koska normaaleissa olosuhteissa ei kuitenkaan voida tietää kuka on kantaja ja kuka ei, kun molemmilla henkilöillä on maskit A ei tartuta B:tä , eikä B tartuta A:ta. Melko yksinkertaista.

Sinä et voi tietää oletko viruksen kantaja. Kantaja saattaa levittää virusta jo ennen ensimmäisten oireiden ilmenemistä. Siksi maski kaikille.

Jos henkilöillä olisi IIR-maskit, suojaisivat ne sekä käyttäjistä lähteviltä pisaroilta, että käyttäjää itseään muualta tulevilta pisaroilta. IIR-maskejen tarjontaa on kuitenkin kansalaismaskeissa verrattain vähän.

Terveydenhuollossa koronan ohjeet koronan torjumistoimista päivittyvät jatkuvasti uusimman tutkimustiedon mukaan. Tällä hetkellä kiihtymisalueilla on laitoksissa ns universaali maskisuositus. Miksi näin, jos tästä ei ole mitään hyötyä?

Ap on tervetullut luennoimaan sairaanhoitopiireihin, kun hänellä kerran on sitä aitoa ja parempaa tietoa.

Maski ei kestä aivastusta. Aivastuksen nopeus on 16 km/h/ 4.5 m sekunnissa. Maski ei tätä kykene käsittelemään, vaan vuotaa reunoilta.

ap

Maski estää osan pisaroista leviämisen aivastaessa, jolloin altistuttu virusmäärä pienenee. Viruksen määrällä on virulenssin lisäksi suuri merkitys tartunnan syntymiseen, eli kun osa viruksesta torpataan, tartunnan todennäköisyys laskee. Oikeaoppisesti maski tulee vaihtaa aivastamisen jälkeen.

- sama

Aivan, kaikki on suhteellista. Osa maskinkäyttäjistä kuitenkin vaativat, että mennään heidän suhteellisuuskäsityksensä mukaan. 

Minä nimitän sitä itsekkyydeksi. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentääkö kalevalakorun pitäminen tartuntariskiä? Sanna Marin käyttää kalevalakorua.

Ei ainakaan ole tieteellisesti todistettu, etteikö se voisi auttaa.

Vierailija
204/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttämättömyydelle riittää perusteeksi se, että se heikentää hengitettävää ilmaa. Sen on sanottu myös aiheuttavan aivovauriota.

Pera baarissa sanoi, että maski aiheuttaa aivovaurion, uskon.

On sanottu myös, että haikarat tuo lapset, että sateenkaaren päässä on aarre ja että rokotteet aiheuttaa autismia..

Lähde, kiitos ?

Ei tarvita mitään tutkimusta edes todistamaan, kun voi päätellä, että heikompaa ilmaa siinä höngäillään.

Kirurgeilla saattaa olla massiiviset aivovauriot uransa jälkeen...

Vierailija
205/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttämättömyydelle riittää perusteeksi se, että se heikentää hengitettävää ilmaa. Sen on sanottu myös aiheuttavan aivovauriota.

On sanottu myös, että haikarat tuo lapset, että sateenkaaren päässä on aarre ja että rokotteet aiheuttaa autismia..

Lähde, kiitos ?

Ei tarvita mitään tutkimusta edes todistamaan, kun voi päätellä, että heikompaa ilmaa siinä höngäillään.

Se selittäisi kieltämättä aika paljon... kaikella rakkaudella

T: anestesiahoitaja-täti

Vierailija
206/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain oma asia. Yleensä maskia käyttämättömät henkilöt eivät myöskään pidä turvavälejä ja pese tai desinfioi käsiään. Kyseisillä henkilöillä ei ole oikeutta sairastuttaa muita.

Vierailija
207/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde, kiitos ?

Höpö höpö. Tästä ei ole mitään todisteita.

Vierailija
208/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä minähän -en- maskia-turvalle tunge kyselyyni on tullut seuraavia syitä:

Haluan sairastua koronaan

Se ei suojaa minua joten hv !

Maskini ovat kuivumassa.

Ministeriön salaliitto , pyysin kyllä jättämään nämä 5G foliot pois

Minulla ei ole koronaa

En yski, puhu, aivasta muiden lähellä. ( poikkeuksellinen kehon hallinta )

Yli 80 joutavat kuolemaan,muuthan eivät sairastu vakavasti ( https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maarit-ja-jarkko-sairastuivat-lieva….)

Vaikea hengittää, - ( joo niin on , mutta et ole se 8 h turvalla kuten sairaalassa tai raksalla)

Ovatko yo.kestäviä ja perusteltuja syitä, minusta eivät.

Kaikissa on lopulta syynä vain periaate ja päätös maskittomuudesta "minuahan eivät herrat määräile"

Uskokaa nyt tieteeseen.

Hallitus on teettänyt asiasta tutkimuksen ja sen mukaan eivät suojaa, näin siis sanoo TIEDE.

Olette kuin joku uskonnollinen kultti joka ei usko tieteeseen.

Pystyisitkö muuttamaan asennetta maskia kohtaan, jos olisi tutkimustietoa maskien hyödyistä?

Itse olen lukenut paljonkin näitä tutkimuksia mm. lehdistä, joissa on todennettu maskien hyöty. Hämmästyttää, jos olet törmännyt vain siihen yhteen keväiseen tutkimukseen, joka tehtiin silloin, kun Suomi ei vielä maskeja suositellut.

Tieteelle on tyypillistä se, että tulee uusia tutkimuksia ja saadaan lisää tietoa asiasta. Yhteen tutkimustulokseen ei pidä jäädä kiinni. Minusta näyttää sille, että maskeja vastustavat perustelevat kantansa sen yhden tutkimuksen perusteella eikä omaa kantaa haluta muuttaa, vaikka näyttöä muustakin on.

Ei mediassa näkyvät asiantuntijoiden sanomiset ole tutkimuksia, vaan mielipiteitä. 

Vierailija
209/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ja pelottava lainaus koskien govit 19 testiä, jossa puikko työnnetään "muurille", joka erottaa nenän aivoista ja joka suojaa aivoja monenmoiselta:

"This information comes from my colleague and doctors. Brain access, is through the nose. the test has another purpose than what the drug pushers say! Inserting a test bar deeply into the nose, causes hematoencephalic barrier damage, can also damage endocrine glands (e.g. hypophysis). that’s why testing hurts so much! the purpose of this deep violation, is to break the barrier and create an entry into the brain for every infection.

When wearing a mouth and nose mask, bacteria and CO2 mask are collected and transported to the brain through the nose channel. the barrier’s task is to protect you from brain neurotoxins, heavy metals, bacteria and other toxins. if endocrine glands are damaged, symptoms such as muscle weakness, blood circulation, visual disturbances etc. may develop. there is no legal basis for this physical intervention it is also a mass violation of physical immunity!"

Foliot hattuun ja oliot vattuun

Vierailija
210/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskissa on kuuma ja hengitys vaikeaa. En käytä.

Onko sinulla mt-ongelmia? Maski ei vaikeuta hengitystä, kuvittelet vain.

Vierailija
211/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. En kyttää, vaikka maskia käytän. Pidän huolta omista asioistani.

Niillä, jotka ylipäätään toisia kyyläävät koko ajan, on huono mielikuvitus ja köyhä sisäinen maailma.

Vierailija
212/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti periaatteellinen maskin käyttämättömyyden suhteen, sillä pidän sitä vaarallisena, en käyttäisi sitä edes sakon uhalla. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö sitä ja yrittäkää lukea jostain netistä, mitä vaiennetut lääkärit, virologit jne. sanovat sen vaaroista. Nuo ihmiset eivät ole mitään hulluja, vaan asiantuntijoita, joiden mielipidettä ei osteta, eivätkä he tee politiikkaa terveydellä. Älkää myöskään ottako koronatestiä puikolla nenästä, sillä siinä vaurioitetaan sitä kalvoa tms. joka juuri suojaa aivoja kaikilta pöpöiltä.

Vierailija
213/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä minähän -en- maskia-turvalle tunge kyselyyni on tullut seuraavia syitä:

Haluan sairastua koronaan

Se ei suojaa minua joten hv !

Maskini ovat kuivumassa.

Ministeriön salaliitto , pyysin kyllä jättämään nämä 5G foliot pois

Minulla ei ole koronaa

En yski, puhu, aivasta muiden lähellä. ( poikkeuksellinen kehon hallinta )

Yli 80 joutavat kuolemaan,muuthan eivät sairastu vakavasti ( https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maarit-ja-jarkko-sairastuivat-lieva….)

Vaikea hengittää, - ( joo niin on , mutta et ole se 8 h turvalla kuten sairaalassa tai raksalla)

Ovatko yo.kestäviä ja perusteltuja syitä, minusta eivät.

Kaikissa on lopulta syynä vain periaate ja päätös maskittomuudesta "minuahan eivät herrat määräile"

Uskokaa nyt tieteeseen.

Hallitus on teettänyt asiasta tutkimuksen ja sen mukaan eivät suojaa, näin siis sanoo TIEDE.

Olette kuin joku uskonnollinen kultti joka ei usko tieteeseen.

Pystyisitkö muuttamaan asennetta maskia kohtaan, jos olisi tutkimustietoa maskien hyödyistä?

Itse olen lukenut paljonkin näitä tutkimuksia mm. lehdistä, joissa on todennettu maskien hyöty. Hämmästyttää, jos olet törmännyt vain siihen yhteen keväiseen tutkimukseen, joka tehtiin silloin, kun Suomi ei vielä maskeja suositellut.

Tieteelle on tyypillistä se, että tulee uusia tutkimuksia ja saadaan lisää tietoa asiasta. Yhteen tutkimustulokseen ei pidä jäädä kiinni. Minusta näyttää sille, että maskeja vastustavat perustelevat kantansa sen yhden tutkimuksen perusteella eikä omaa kantaa haluta muuttaa, vaikka näyttöä muustakin on.

Totuus on se, että kaikki koronarajoitukset olivat alussa mielivaltainen päätos ilman kunnnollisia tieteellisiä tutkimuksia. Nyt kun yksikertaisella tieteellisellä päättelyllä voi osoittaa ne rajoitukset turhiksi, niin miksi sitä maskia itket? Mihin sitä tarvit?

Eikö sen tieteesi pitäisi jättää ne pahat erehdyksensä pois joita se on tässä asiassa jo ehtinyt saattaa julkisuuteen? Muuten kyse ei ole tieteestä, vaan henkilöpalvonnasta.

One just sitting at the feet of someone. This someone, who even divides and rules. Nothing else.

Divide and rule; Divide et impera; hajoita ja hallitse.

Se tapahtuu heillä (mm. WHO joukkoineen) juuri nyt  myös valehtelemalla, ja sitä valehtelua he sitten sanovat humanismiksi.

WHO käyttää valtaansa väärin.

Koska he valehtelivat, niin tiede ei toteudu, ja se mitä kertoivat tieteen tasapuolisiksi mahdollisuuksiksi luoda hyvää maailmaan ei saanut eikä saa edes olemassaoloa.

Vierailija
214/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde, kiitos ?

Luulo ei ole tiedon väärti.

Ennenkuin ymmärrettiin viruksista ja bakteereista mitään, kun "loogisesti pääteltiin" että sairaudet leviävät miasman, eli huonon ilman tai höyryjen välityksellä. Kas kummaa, - eivät levinneet.

Ei se maski mikään muovipussi päähän- tyyppinen ratkaisu ole.

Vierailija
215/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskissa on kuuma ja hengitys vaikeaa. En käytä.

Siihen tottuu, senkin uliseva pullamössö.

Ekalla kerralla hikoilin, melkein lensi laatta pahoinvoinnista ja pää oli kipeä.

Seuraavilla viidellä kerralla aika karseeta.

Mutta eilen pidin 5 tuntia ilman ongelmaa.

Niitä on myös erilaisia. Pitää vaan kokeilla millainen on itselle paras malli.

Kuumuutta voi vähentää laittamalla maskin vasta just ennen sisälle menoa ja vähentämällä heti vaatetusta.

Vierailija
216/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli sitä mieltä että elää kuten ennenkin ja ei käytä maskia eikä käsidesiä ja ihan sama jos sairastuu. Pieni nuha tuli ja oli saman tien jo testeissä onko korona ja alkoi paasaaminen kuinka tärkeää sinne on mennä. En ole suostunut tapaamaan häntä nyt syksyn aikana koska mies ja poika kuuluu riskiryhmään.

Vierailija
217/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vain paha kyttäysongelma. Luullaan olevansa muita parempia ja katsotaan aiheelliseksi se tuoda myös muiden tietoon. "Minä olen hyvä, minä teen niin kuin on suositeltu, minä pääsen taivaaseen, minä, minä"

Vierailija
218/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia, enkä tule käyttämään.

Syy, en halua eikä pahemmin kiinnosta.

En maksa 5e rätistä mitä voi pitää kerran 20min=roskaa tuhottomasti ja tuhoaa luontoa.

Ei tarpeeksi näyttöä et toimisivat varsinkin kun normikansa ei osaa niitä oikein käyttää.

Jos maskit ovat tie onneen ja autuuteen niin miksi maskipakko maissa tartunnat lisääntyvät jatkuvasti?

Väittämäsi ei ole totta.

- maskia voi pitää pidempään kuin 20min. Ainakin tunnin. Jos tuntuu kostealle, toki vaihdettava puhtaaseen.

- peruskertakäyttömaskeja myydään jo n. 0,30-0,40 e/kpl. FFP2-hengityssuoja maksaa n 5e/kpl ja sitäkin voi pitää reippaasti yli 20min. Kangasmaskeja saa n. 10e/kpl ja sitä voi pestä yhä uudelleen. Kaupunki jakaa ilmaiseksi maskeja vähävaraisille. Itse ommellen ei kangasmaskille tule hintaa kuin euro tai pari korkeintaan ja sitä voi käyttää pesun jälkeen uudelleen.

- näyttöä on, että maskin käyttäjä ei levitä hengityksensä mukana mahdollista virusta yhtä laajalle kuin ilman maskia.

- kangasmaskit eivät tuhoa luontoa.

- jos kaikki eivät käytä maskia oikein, niin sinä voit silti käyttää sitä oikein ja näyttää mallia.

- maskipakkomaissa ihmiset ei välttämättä käytä maskia oikein. Maskin käytössä oleellista on niiden käyttö oikein ja sen voi oppia.

Vierailija
219/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän etten yski ja aivastuksen pystyn pidättämään. Siksi en käytä maskia.

Ja in edelleen fakta että väärin käytetty maski lisää tarttuvuutta.

Vierailija
220/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te minä-en-maskia-turvalleni-laita henkilöt kertoa mikä siinä maskissa on se juttu miksi sitä ei voi naamalleen tunkea vähäksi aikaa.

En ole näistä palsta kymmenistä keskusteluista vielä sitä löytänyt.

Jätetään pois keuhko ym.sairaudet , salaliitot ja "valtion pitää se mulle postilaatikkoon toimittaa".

Voit myös kertoa käytätkö turvavyötä ja onko sinulla kotivakuutus.

En pysty hengittämään maskin läpi. Olen ollut koko elämäni allerginen. Huivi pakkasella suun edessä ahdistaa jo liikaa.

Minä käyn asioimassa vain terveenä ja vain kun on pakko,  en käytä julkisia, en pörrää yöelämässä, olen etätöissä korvessa,  pidän huolen hygieniasta ja turvaväleistä. Käytän turvavyötä, kypärää ja minulla on kotivakuutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi