Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?
Kommentit (791)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli köyhät pukeutuu kalliisti ja merkkivaatteisiin, ja rikkaat marketti-, kirppis- ja hm-rytkyihin, kubhan on ehjät ja puhtaat. En usko.
Rikkaat ostaa nyt aitoa merinovillaa ja kashmiria. Köyhät isoja logoja.
Rahat pois köyhiltä.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon raitapaidat, kassit. Iittalan kynttilänjalat. Veromodan ja Onlyn retkut.
Nää on hipsterijuttuja. Kertoo ennemmin asuinpaikasta, Kalliosta.
Vierailija kirjoitti:
Eli köyhät pukeutuu kalliisti ja merkkivaatteisiin, ja rikkaat marketti-, kirppis- ja hm-rytkyihin, kubhan on ehjät ja puhtaat. En usko.
Oma MK:n laukkuni maksoi 275€. Siinä oli yksi ominaisuus yli kaikkein muiden jonka vuoksi sen valitsin: vetoketju, joka sulkee laukun kokonaan. Siihen mahtuu pienempi läppärini, muistikirjani, ja muut vähäiset tavarat joita mukanani kannan.
Metallista logoa ei saa järkevästi pois, joten annoin sen sitten olla. Kieltämättä vähän ärsyttää, että yhden laukun perusteella leimataan tietynlaiseksi ihmiseksi. En ihan usko, että pienituloiset ostaa edes tämän hintaluokan (suhteellisen halpa hyväksi laukuksi) juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma MK:n laukkuni maksoi 275€. Siinä oli yksi ominaisuus yli kaikkein muiden jonka vuoksi sen valitsin: vetoketju, joka sulkee laukun kokonaan. Siihen mahtuu pienempi läppärini, muistikirjani, ja muut vähäiset tavarat joita mukanani kannan.
Metallista logoa ei saa järkevästi pois, joten annoin sen sitten olla. Kieltämättä vähän ärsyttää, että yhden laukun perusteella leimataan tietynlaiseksi ihmiseksi. En ihan usko, että pienituloiset ostaa edes tämän hintaluokan (suhteellisen halpa hyväksi laukuksi) juttuja.
Ei leimata. Siinä on se vetoketju. Kaikki laukkuja etsineet tietää, että kunnon suljettava laukku on löytö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille merinovillaa ja kashmiria? No Ruskovillahan on ollut aina suosiossa vähän kaikille villapukuna. Onko pikkulapsille paljon kashmir vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tramp stamp?
Ja sämpyläkengät?Et Googlesta ole kuullut?
tramp stamp
Anteeksi kun kysyin.
Olinpa tyhmä.
Tekorusketus, varakkaammilla ei joko ole rusketusta tai se on aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään quessin laukuista, koska ne vaan on kivoja. Tai no ei kaikki, mutta ne muutamat mitä olen hankkinut, olen hankkinut silkan kivan ulkonäön ja käytettävyyden takia. En kuitenkaan lue itseäni pienituloiseksi. Joten se siitä stereotypiasta.
Mulla on yksi quessin laukku, mutta en kehtaa pitää sitä just tämän leimautumisen takia. Kertokaa mikä näissä laukuissa on vialla?
Mulla on myös Mk rannekello, onko sekin nolo?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua sitä, että joku pitää Adidasta kalliina merkkituotteena? Sehän on ihan halpa! Lättäjalkaiselle paras lenkkarivalinta on Adidaksen lenkkarit. Siinä on leveä lesti.
Ei se oo halpa tuotteiden materiaalit ja mallit huomioonottaen. Ne on erittäin halpoja tuottaa, eli myyntivoitot on ihan hyvät. T-paitaa ja leggingsia yksinkertaisempia vaatteita valmistaa ei olekaan. Materiaalit ohuenohutta tai karkeaa puuvillaa tai polyesteriä (=halpaa). Eikä ne verkkarihousutkaan niin vaikeat ole tehdä, kun 3 raitaa tehdään automaatilla. Yksivärinen painatus ei ole kallis.
Mutta siis ihan hyviä perusvaatteita ovat. Itse tykkään Addultakin niistä malleista, missä on vähän nähty vaivaa. Esim. leggareista, joissa perseelle kaavoitettu vähän enemmän tilaa ja poikettu vähän normaalista kalsarikaavoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille merinovillaa ja kashmiria? No Ruskovillahan on ollut aina suosiossa vähän kaikille villapukuna. Onko pikkulapsille paljon kashmir vaatteita?
On nykyään. Melkein joka brändillä on tarjolla noin 50 euron merinovilla-kerrasto lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään quessin laukuista, koska ne vaan on kivoja. Tai no ei kaikki, mutta ne muutamat mitä olen hankkinut, olen hankkinut silkan kivan ulkonäön ja käytettävyyden takia. En kuitenkaan lue itseäni pienituloiseksi. Joten se siitä stereotypiasta.
Mulla on yksi quessin laukku, mutta en kehtaa pitää sitä just tämän leimautumisen takia. Kertokaa mikä näissä laukuissa on vialla?
Aikuinen nainen käyttää mistä itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tramp stamp?
Tatuointi naisen alaselässä.
Aloittajalla lienee röntgennäkö.
Eiks tää muoti alkanut silloin lantiofarkkujen valtakaudella, kun oli muotia paljastaa alaselkä, stringien yläosa ja rekkamiehen hymy - niin ja se tatska?
Kyllä alkoi. Alaselän tatuoinnit on hyvin yleisiä nelikymppisillä naisilla. Useimmat heistä eivät tänä päivänä pukeudu lantiofarkkuihin ja napapaitoihin, ainakaan jos ovat aloituksen mukaisia hyvätuloisia. Alaselän tatuointi siellä vaatteiden alla saattaa silti olla. Osa on tosin sen saattanut poistattaakin jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WeeTee -juttu silti. Mutta arvostan näin näkemättä, että olet ostanut laukun tarpeidesi mukaan, etkä brändin ja näyttämisenhalun vuoksi. Mutta jos junassa törmättäisiin, en voisi tietää (näitä sun perusteluja).
Suomessa pitäisi lailla kieltää kaikki vetoketjuttomat laukut, kun talvella lumi sataa sinne sisään!
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan milloin tuilla elävän porukan päällä on nähty Kalevala koru?
Käy vähän vanhempikin malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nou hätä. En ole ikinä huomannut, minkä merkkinen jonkun ihmisen laukku on. En edes kaverien. Huomaan kyllä jos laukku on kivannäköinen.
Ei tuommoista merkkien kyttäämistä harrasta kuin erikoiset ihmiset ja mitäpä heistä välittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sämpylänmalliset kengät.
ainakin ne on jaloille paljon terveellisemmät kuin piikkikärkiset varpaanvääntäjät. no, rikkailla onkin varaa käydä jalkahoidoissa
Nämä ei ole kummatkaan terveellisiä jaloille!
Hyvinistuvat, tukevat ja liukumattomilla pohjilla ja pienellä korolla varustetut nahkakengät on.
Sämpylöistä saa lättäjalat, kun niissä ei ole mitään tukea jalkaholville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös Mk rannekello, onko sekin nolo?Nou hätä. En ole ikinä huomannut, minkä merkkinen jonkun ihmisen laukku on. En edes kaverien. Huomaan kyllä jos laukku on kivannäköinen.
Ei tuommoista merkkien kyttäämistä harrasta kuin erikoiset ihmiset ja mitäpä heistä välittämään.
Voi ei, mä huomaan merkit kyttäämättäkin, kun tykkään seurata muotia.
Mutta jos on oikein kivasti pukeutunut ihminen, niin merkit saattaa jopa unohtua kokonaisuutta ihastellessa.
Joillekin vaan on suotu tätä kauneudentajua riesaksi asti. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lättäjalkaiselle paras lenkkarivalinta on Adidaksen lenkkarit. Siinä on leveä lesti.
Lättäjalkaisuudella ja leveällä lestillä ei ole mitään yhteyttä. Lättäjalka tarkoittaa ettei jalkapohjassa ole kaarta, eli koko jalkapohja osuu maahan. Leveä lesti tarkoittaa leveää jalkaterää. Kaksi täysin eri asiaa siis.
Juuri näin.
-Sen lättäjalan saa selville, kun käy suihkussa ja astuu märällä jalalla kuivalle alustalle. Lättäjalasta jää näkyviin koko jalanpohja. Lättäjalkaa voidaan hoitaa erilaisilla räätälöidyillä tukipohjallisilla.
-Leveä jalka taas tarkoittaa ihan sitä, mitä sanotaankin. Jalkaterä on leveä räpylä, ei siro ja kapea italialainen.
Kyllä voi. Kympin tuntipalkka ja osa-aikatyö.