Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?
Minä aloitan: tramp stamp ja tribaalitatuoinnit.
Kommentit (791)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pienet tai suuret tulot tai varallisuus kenestäkään parempaa tai huonompaa ihmistä tee. Tai toisin päin sanottuna; kuspäitä löytyy niin köyhistä kuin rikkaista.
Mutta jos nyt alkuperäiseen kysymykseen köyhän ja rikkaan muotijuttujen ero: vaatteiden materiaalien erot. Akryylineule verrattuna kasmirneuleeseen vaan näyttää suttuisemmalta ja sähköiseltä ja nyppyiseltä ihan kuten polyesterhousut verrattuna laskeutuvaan villaan. Logoja ei tarvita, vaatteen kalliimpi materiaali auttamatta näkyy.
Kerrankin järkevä ja älykäs kommentti, josta jokainen älykäs ja sivistynyt ihminen tulo- ja varallisuustasosta riippumatta voi olla alusta loppuun täysin samaa mieltä. Tämä taas voi johtua aivan yksinkertaisesti siitä, että kommentissa on kerrottu vain faktoja ilman mitään mielipiteitä.
Nokkela tyttö löytää sen kasmirneuleen halvalla kirpparilta tai outletistä tai netistäkin. Miksi maksaa paljon, kun voi maksaaa vähän?
T. Pienituloinen
Tietenkin voi, se on myös fakta, eikä tuossa aiemminkaan missään mitään päinvastaista väitettykään.
Näissä keskusteluissa noloa on paitsi pienituloisten halveksunta myös se, miten hyvätuloisia ja vanhaa rahaa ihannoidaan. Että vanhasta rahasta huokuu tyylitaju ja sydämen sivistys. Ja kirjoittajina jotkut wannebe-sivistyneet ja -varakkaat, joilta sydämen sivistystä kovasti viesteissään puuttuu. Haikaillaan luokkayhteiskuntaa ja yritetään etsiä sen merkkejä sieltäkin missä niitä ei ole, että päästäisiin olemaan edes joidenkin yläpuolella.
Jos etätyö on nykyinen luokkajakolinja, etuoikeutetut ovat kotona verkkareissaan ja huono-osaiset ulkona kaupungilla tyyliään esittelemässä.
Pienituloisuus = huono maku?
Kuulostaa siltä, että keskiluokkaiset pikkuporvaripyrkyrit täällä yrittää länkyttää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikael Kors laukku.
Muodikas muovilaukku aidon nahkalaukun hinnalla. Mutta se brändi!
Suurin osa ei ole kyllä muovia.
Laitapa joku esimerkki aidosta nahkalaukusta?
https://www.michaelkors.eu/en_FI/voyager-medium-crossgrain-leather-tote…
https://www.michaelkors.eu/en_FI/nouveau-hamilton-small-pebbled-leather…
https://www.michaelkors.eu/en_FI/susan-medium-quilted-leather-shoulder-…
https://www.michaelkors.eu/en_FI/cece-medium-leather-shoulder-bag/_/R-3…
Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat tunnistaa kyllä ihan ulkoisesta olemuksesta. Vaikka vaatteissa tai laukuissa ei ole mitään logoja näkyvissä, hyvän laadun tunnistaa aina. Ei varakkaat käytä tekokuituja ja luonnonmateriaalien laadussa löytyy silminnähdenkin huomattavia eroja.
Halpatuotanto vaatteissa ei panosteta istuvuuteen, varakkailla on taloudellisesti mahdollista teetättää omien mittojen mukaan.
Olemus on hoidetumpi ja huolitellumpi kun on varaa panostaa myös siihen. Korut ovat aitoja, oikeat timantit kyllä erottaa synteettisistä. Oikea säkenöi erilailla.
Yleensä olemus on huolitellumpi, hillitympi, klassinen, ajaton, harkitumpi.
Käytöstavoissa näkyy myös vanha raha, lapsesta saakka on tottunut olemaan edustava, hillitty ja hallittu, mutta oman arvonsa tunteva.Tämä kommentti sai kyllä hymyn huulille, on niin täynnä aitoa, varauksetonta ja sokeaa ihailua. Teetä itsellesi paita, jossa lukee "I love rich people", sopisi varmasti hyvin fanityttö-tyyliisi.
En ole tuo aiemman viestin kirjoittaja, mutta olet hukassa pahemman kerran ja kommenttisi huutaa katkeruuttaan. Oikeasti varakkaat eivät pukeudu argumentoiviin tekstipaitoihin eivätkä käytä teepaitoja. Asiat ilmaistaan järkevästi keskustellen.
Sulle myös se "I love rich people"-printti sopisi kyllä hyvin ylle, selvästi kuulut samaan fan clubiin aiemman viestin kirjoittajan kanssa. En ole katkera, lähinnä huvittuneen yllättynyt, että kaltaisianne löytyy nykypäivänäkin, vaikka säätyjaosta on luovuttu Suonessakin jo ajat sitten. Haikailetteko säätyvallan aikaan, kun tämmöiset ajatukset yhteiskuntaluokkien sisäisistä ominaispiirteistä olivat vielä yleisesti voimissaan? Downton abbey ja Jane Austen ovat varmaan myös fanituksen kohteena? Älä suotta harmistu, fanittaminen voi joskus olla rankkaa kun kaikki eivät ehkä tajua miksi rikkaat on "sun juttu".
En käytä printtipaitoja, en fanita mitään enkä ole koskaan lukenut yhtäkään Jane Austenin kirjaa. Sinulle suosittelen käytöstapakurssia. Vaikutat järkyttävän happamalta ihmiseltä.
No mutta varmasti kyllä tykkäisit Jane Austenista, lue ihmeessä! Kuulet kyllä ihan väärin sen sävyn, jolla täällä näitä kommentteja olen kirjoitellut, jos vaikutan mielestäsi happamalta. Minusta kuulostat itse ihan järkyttävän happamalta ihmiseltä, aika hassua! Onko sulla nyt joku rooli päällä, larppaatko rikasta? Kun tulee kyllä tuommoinen tosi stereotyyppinen seiväs p erseessä kulkeva hienostorouva mieleen? "Sinulle suosittelen käytöstapakurssia", ihan näen, miten nyrpistelet nenääsi siellä.
Ei kuulu hyviin tapoihini nenän nyrpistely eikä feikkiys, joten ei ole tarvetta vetää roolia. En larppaa rikasta, kun ei tarvitse. Osaan keskustella rauhallisesti ilman voimasanoja tai äkkipikaisuutta. Jokin sinua näyttää pännivän, kun tarvitsee haukkua muita.
Ketäpä ei ylimieliset elitistit pännisi?
En tiennyt että Michael Kors on noin edullinen. Nyt en ihmettele suosiota.
Ihminen on laumaeläin. Jollain tavalla pitää yrittää erottautua 'alemmista' ja onhan se yleensä tehty koreilemalla koska se on helpointa. Näin jo aikojen alusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään quessin laukuista, koska ne vaan on kivoja. Tai no ei kaikki, mutta ne muutamat mitä olen hankkinut, olen hankkinut silkan kivan ulkonäön ja käytettävyyden takia. En kuitenkaan lue itseäni pienituloiseksi. Joten se siitä stereotypiasta.
Samaa mieltä. Mikä siit Guessista tekee "halvan näköisen".??
Tyylikkäitä laukkuja. Mielummin monta vuotta palveleva laadukas laukku, kuin 8 euron H&M rimpula.
Vai että Kånken hyvä metsäretkille? :DD
Vierailija kirjoitti:
Vai että Kånken hyvä metsäretkille? :DD
Miksi täällä vihataan Kånkenia? Paras reppu, mitä olen koskaan käyttänyt. Hyvä selässä, näppärän kokoinen ja monikäyttöinen. Älkää nyt sit pelkästään alapeukuttako, vaan kertokaa mulle, mikä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisille ne ovat kyllä kalliita. Ja mun mielestä ihan hyvän näköisiä.
Kaikki käytetty, kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta... tietysti "ihan kuin uusia".... jooo-o!
Pienituloisen tietää siitä että hän puhuu vanhasta rahasta. Nykyään ei ole enää mitään " vanhan rahan hyviä ja tyylitietoisia rikkaita ja uuden rahan nousukkaita" vaan on vain biljonäärejä, rikkaita, varakkaita, toimeentulevia ja köyhiä. Ja sen tajuaa sitten viimeistään kun itsellä on tarpeeksi ettei mitään eroa ole "vanhalla ja uudella rahalla". Monta muutakin asiaa tajuaa siinä vaiheessa.
Itse näytän rähjäiseltä rokkarilta, vaikka mulla on rahaa. Sain perinnön.
Ei ole minkäänlaista halua näyttää keskiluokkaiselta koulutetulta golfarilta. Se en olisi minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisille ne ovat kyllä kalliita. Ja mun mielestä ihan hyvän näköisiä.
Ei Michael Korsissa ole mitään vikaa. Elitistit tietysti täällä niputtavat ne kuitenkin huonoiksi, halvoiksi ja mauttomiksi, koska jollain muullakin voi olla niitä käytössä, kuin vain heillä. Tuntuu olevan yleisesti logiikka tässä keskustelussa. Esimerkiksi Gugguu ei ole "oikea" merkki, vaan jotain ihan roskaa, koska liian monilla ihmisillä on näitä vaatteita.
Madallettu bemari. Lippalakki. Tatuoinnit. Tupakointi. Lähimmän pizzerian paketti mukana.
Naisilla: Tatuoinnit. Verkkarit. Tupakointi. Huomiota herättävä hiusväri. Meikki kuin Hannele Laurilla.
Ainakin kalevalakorut.
Niitä on kaikilla päikyn tädeillä ja muilla matalasti koulutetuilla.
Onpa vastenmielinen ketju, täällä kilpaa yritetään pönkittää omaa egoa muita halventamalla. No huvinsa kullakin. Raha ei tuo tyylitajua, eikä näköjään varsinkaan käytöstapoja.
Toki on sanottava, että Lapo Elkann on yleensä varsin hillittyjen (mutta usein myös hyvinkin vaatimattomien) rikkaiden, ja etenkin siis rikkaaseen sukuun kuuluvien, ei uusrikkaiden, italialaisten joukossa aivan oma upea persoonansa, josta osa pitää ja moni ei pidä. Joka tapauksessa Lapo jos kuka on ihminen, jota ei oikein voi eikä onneksi edes tarvitse luokitella.