Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?
Minä aloitan: tramp stamp ja tribaalitatuoinnit.
Kommentit (791)
Jakaa itsestään somessa ankkahuuli kuvia ja taustalla selkeästi joku 1970-80 luvun vuokrakämppä. Vaikka sitä on selkeästi yritetty välttää kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina huokunut itsevarmuutta, tyyliä ja karsimaa. Mutta mä olenkin pohjanmaalta. Meillä se on verenperintönä. :)
Osa mun verenperinnöstä tulee Pohjanmaan tummilta. Osa muilta aatelisilta :D. Näillä mennään, oli saldo mikä oli👍.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina huokunut itsevarmuutta, tyyliä ja karsimaa. Mutta mä olenkin pohjanmaalta. Meillä se on verenperintönä. :)
Osa mun verenperinnöstä tulee Pohjanmaan tummilta. Osa muilta aatelisilta :D. Näillä mennään, oli saldo mikä oli👍.
Sieltäkö se kumpuaa? Puukko pitää olla oli tumma tai vaalee? Puheistakin voi puolet vähentää, vaikka savolaisia syytätte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltäkö se kumpuaa? Puukko pitää olla oli tumma tai vaalee? Puheistakin voi puolet vähentää, vaikka savolaisia syytätte!
Ei me manneja olla, eikä savolaisista voi puhua samalla kartalla. 🙄
Mulla työlaukkuna LIDL:in outletista ostettu laukku 2 €, johon menee samat tavarat.
Hah, mulla on paljon tätä "köyhälistön" muotia vaikka tienaankin aika mukavasti, toki en nyt mikään Kroisoskaan ole (käteen reilut 3k/kk). Löytyy Guessin laukkua, lompakkoa ja koruja, Kånken X2, Kalevalakoruja laatikollinen sekä muitakin ketjussa mainittuja asioita. Mutta ihan sama mitä muut ajattelevat, pääasia että itse viihdyn tyylissäni. Ja minkään pintamuodin perässä en todellakaan juokse, kaikki hankintani on hankittu useamman vuoden käyttöä varten. Ja joo, välillä ostan juttuja myös kirpputorilta.
Ei pienet tai suuret tulot tai varallisuus kenestäkään parempaa tai huonompaa ihmistä tee. Tai toisin päin sanottuna; kuspäitä löytyy niin köyhistä kuin rikkaista.
Mutta jos nyt alkuperäiseen kysymykseen köyhän ja rikkaan muotijuttujen ero: vaatteiden materiaalien erot. Akryylineule verrattuna kasmirneuleeseen vaan näyttää suttuisemmalta ja sähköiseltä ja nyppyiseltä ihan kuten polyesterhousut verrattuna laskeutuvaan villaan. Logoja ei tarvita, vaatteen kalliimpi materiaali auttamatta näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työlaukkuna LIDL:in outletista ostettu laukku 2 €, johon menee samat tavarat.
Missä tällainen outlet on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me manneja olla, eikä savolaisista voi puhua samalla kartalla. 🙄
No miten ne savolaiset ovat sitten mielestäsi niin paljon parempia kuin te?!
Emmeköhän me oikeasti kuitenkin ole aika lailla samanlaisia kaikki ihmiset, niin te kuin vaikka me helsinkiläiset tai vaikka britit ja brasilialaisetkin.
Täällä maakunnissa nuo Kalevalakorut ovat ihan arvossapidettyjä koruja, joita usein annetaan lahjaksikin, myös ns. paremmissa piireissä.
Halvalla saa hienoja vaatteita, jotka ei näytä halvoilta, kun osaa etsiä. Outleteistä löytyy vaikka mitä, kirppareilta ja usein marketeista yksittäiskappaleita.
T. Pienituloinen, hyvä maku ratkaisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat tunnistaa kyllä ihan ulkoisesta olemuksesta. Vaikka vaatteissa tai laukuissa ei ole mitään logoja näkyvissä, hyvän laadun tunnistaa aina. Ei varakkaat käytä tekokuituja ja luonnonmateriaalien laadussa löytyy silminnähdenkin huomattavia eroja.
Halpatuotanto vaatteissa ei panosteta istuvuuteen, varakkailla on taloudellisesti mahdollista teetättää omien mittojen mukaan.
Olemus on hoidetumpi ja huolitellumpi kun on varaa panostaa myös siihen. Korut ovat aitoja, oikeat timantit kyllä erottaa synteettisistä. Oikea säkenöi erilailla.
Yleensä olemus on huolitellumpi, hillitympi, klassinen, ajaton, harkitumpi.
Käytöstavoissa näkyy myös vanha raha, lapsesta saakka on tottunut olemaan edustava, hillitty ja hallittu, mutta oman arvonsa tunteva.Tämä kommentti sai kyllä hymyn huulille, on niin täynnä aitoa, varauksetonta ja sokeaa ihailua. Teetä itsellesi paita, jossa lukee "I love rich people", sopisi varmasti hyvin fanityttö-tyyliisi.
En ole tuo aiemman viestin kirjoittaja, mutta olet hukassa pahemman kerran ja kommenttisi huutaa katkeruuttaan. Oikeasti varakkaat eivät pukeudu argumentoiviin tekstipaitoihin eivätkä käytä teepaitoja. Asiat ilmaistaan järkevästi keskustellen.
Sulle myös se "I love rich people"-printti sopisi kyllä hyvin ylle, selvästi kuulut samaan fan clubiin aiemman viestin kirjoittajan kanssa. En ole katkera, lähinnä huvittuneen yllättynyt, että kaltaisianne löytyy nykypäivänäkin, vaikka säätyjaosta on luovuttu Suonessakin jo ajat sitten. Haikailetteko säätyvallan aikaan, kun tämmöiset ajatukset yhteiskuntaluokkien sisäisistä ominaispiirteistä olivat vielä yleisesti voimissaan? Downton abbey ja Jane Austen ovat varmaan myös fanituksen kohteena? Älä suotta harmistu, fanittaminen voi joskus olla rankkaa kun kaikki eivät ehkä tajua miksi rikkaat on "sun juttu".
En käytä printtipaitoja, en fanita mitään enkä ole koskaan lukenut yhtäkään Jane Austenin kirjaa. Sinulle suosittelen käytöstapakurssia. Vaikutat järkyttävän happamalta ihmiseltä.
No mutta varmasti kyllä tykkäisit Jane Austenista, lue ihmeessä! Kuulet kyllä ihan väärin sen sävyn, jolla täällä näitä kommentteja olen kirjoitellut, jos vaikutan mielestäsi happamalta. Minusta kuulostat itse ihan järkyttävän happamalta ihmiseltä, aika hassua! Onko sulla nyt joku rooli päällä, larppaatko rikasta? Kun tulee kyllä tuommoinen tosi stereotyyppinen seiväs p erseessä kulkeva hienostorouva mieleen? "Sinulle suosittelen käytöstapakurssia", ihan näen, miten nyrpistelet nenääsi siellä.
Ei kuulu hyviin tapoihini nenän nyrpistely eikä feikkiys, joten ei ole tarvetta vetää roolia. En larppaa rikasta, kun ei tarvitse. Osaan keskustella rauhallisesti ilman voimasanoja tai äkkipikaisuutta. Jokin sinua näyttää pännivän, kun tarvitsee haukkua muita.
Vierailija kirjoitti:
Ei pienet tai suuret tulot tai varallisuus kenestäkään parempaa tai huonompaa ihmistä tee. Tai toisin päin sanottuna; kuspäitä löytyy niin köyhistä kuin rikkaista.
Mutta jos nyt alkuperäiseen kysymykseen köyhän ja rikkaan muotijuttujen ero: vaatteiden materiaalien erot. Akryylineule verrattuna kasmirneuleeseen vaan näyttää suttuisemmalta ja sähköiseltä ja nyppyiseltä ihan kuten polyesterhousut verrattuna laskeutuvaan villaan. Logoja ei tarvita, vaatteen kalliimpi materiaali auttamatta näkyy.
Kerrankin järkevä ja älykäs kommentti, josta jokainen älykäs ja sivistynyt ihminen tulo- ja varallisuustasosta riippumatta voi olla alusta loppuun täysin samaa mieltä. Tämä taas voi johtua aivan yksinkertaisesti siitä, että kommentissa on kerrottu vain faktoja ilman mitään mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä maakunnissa nuo Kalevalakorut ovat ihan arvossapidettyjä koruja, joita usein annetaan lahjaksikin, myös ns. paremmissa piireissä.
Onko Sylkevä tyttö Kalevakorun tuotantoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat tunnistaa kyllä ihan ulkoisesta olemuksesta. Vaikka vaatteissa tai laukuissa ei ole mitään logoja näkyvissä, hyvän laadun tunnistaa aina. Ei varakkaat käytä tekokuituja ja luonnonmateriaalien laadussa löytyy silminnähdenkin huomattavia eroja.
Halpatuotanto vaatteissa ei panosteta istuvuuteen, varakkailla on taloudellisesti mahdollista teetättää omien mittojen mukaan.
Olemus on hoidetumpi ja huolitellumpi kun on varaa panostaa myös siihen. Korut ovat aitoja, oikeat timantit kyllä erottaa synteettisistä. Oikea säkenöi erilailla.
Yleensä olemus on huolitellumpi, hillitympi, klassinen, ajaton, harkitumpi.
Käytöstavoissa näkyy myös vanha raha, lapsesta saakka on tottunut olemaan edustava, hillitty ja hallittu, mutta oman arvonsa tunteva.Tämä kommentti sai kyllä hymyn huulille, on niin täynnä aitoa, varauksetonta ja sokeaa ihailua. Teetä itsellesi paita, jossa lukee "I love rich people", sopisi varmasti hyvin fanityttö-tyyliisi.
En ole tuo aiemman viestin kirjoittaja, mutta olet hukassa pahemman kerran ja kommenttisi huutaa katkeruuttaan. Oikeasti varakkaat eivät pukeudu argumentoiviin tekstipaitoihin eivätkä käytä teepaitoja. Asiat ilmaistaan järkevästi keskustellen.
Ja sitten sinä tutustuit Lapo Elkanniin, joka on siis sekä vanhaa rahaa, että rikas. Kas tässä sinulle linkki https://www.repubblica.it/cronaca/2013/12/12/foto/lapo_elkann_e_la_magl…
Niin ja teille, jotka ette tiedä kuka hän on, niin hän on Fiatin perijöitä ja omistajia. Ja teepaidassa lukee ”nouse ylös ja tee firmalle tulosta.Onhan tuokin keino markkinoida, mutta riippuu mihin piireihin kuulut. Meidän piireissä kukaan rikas ei pukeudu t-paitoihin eikä ole tarvetta julistella asioita kun osaamme keskustella.
Mitä todennäköisimmin Lapo Elkann osaa kuitenkin italialaisena keskustella paremmin ja sivistyneemmin kuin te. Lisäksi hän mitä todennäköisimmin on huomattavasti varakkaampi kuin ne sinun "piiriesi" mielestäsi "rikkaat". Varmuudellahan tuota ei voi sanoa, kun emme tunne teitä...
Vierailija kirjoitti:
Hah, mulla on paljon tätä "köyhälistön" muotia vaikka tienaankin aika mukavasti, toki en nyt mikään Kroisoskaan ole (käteen reilut 3k/kk). Löytyy Guessin laukkua, lompakkoa ja koruja, Kånken X2, Kalevalakoruja laatikollinen sekä muitakin ketjussa mainittuja asioita. Mutta ihan sama mitä muut ajattelevat, pääasia että itse viihdyn tyylissäni. Ja minkään pintamuodin perässä en todellakaan juokse, kaikki hankintani on hankittu useamman vuoden käyttöä varten. Ja joo, välillä ostan juttuja myös kirpputorilta.
Guessia ei käytä kukaan täysjärkinen ja tyylitajullinen aikuinen ihminen, mutta Kånken on sopiva metsäretkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen outlet on?
Espoossa ainakin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin järkevä ja älykäs kommentti, josta jokainen älykäs ja sivistynyt ihminen tulo- ja varallisuustasosta riippumatta voi olla alusta loppuun täysin samaa mieltä. Tämä taas voi johtua aivan yksinkertaisesti siitä, että kommentissa on kerrottu vain faktoja ilman mitään mielipiteitä.
Nokkela tyttö löytää sen kasmirneuleen halvalla kirpparilta tai outletistä tai netistäkin. Miksi maksaa paljon, kun voi maksaaa vähän?
T. Pienituloinen
parveketupakointi = varma merkki köyhälistöstä.