Mitä tekisit työksesi, jos se voisi olla mitä vain?
Kertokaa tai kuvailkaa, millaista työtä tekisitte mieluiten? Sillä ei olisi väliä, mitä sillä työllä tienaisi. Pääasia, että työ ei aiheuttaisi ketutusta.
Kommentit (66)
Jotain konsultointihommia. Toimisto jossain ison kaupungin sykkeessä, korkealla tornitalossa. Mulla olis iso ja hieno uusi valkoinen auto, jolla ajelisin luennoimaan ympäri maata.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut oikeuslääkäriksi. Ei valittavia asiakkaita ja itsenäistä hiljaista työtä. Lisäksi olisi mielenkiintoista selvittää syy-seuraussuhteita sekä kuolemaa edeltäviä tapahtumia. Kylmäverinenkin olen, joten ruumiit ei aiheuta kummoisiakaan reaktioita. Valitettavasti ei ole matikkapäätä, joten se siitä sitten.
Olet varmaan katsonut liikaa CSI ja vastaavaa.
Ei pelkästään kylmää katsella ja tutkita, vaan pitää olla perustelut kaikelle., kirjallisesti ja suullisesti. Oikeussalissa viimeistään me asianajajat kyseenalaistaan kaikki.
Minä olisin halunnut olla lääkäri. En vaan kyennyt siihen ajatukseen, että leikkauksia tekisin.
Tuli asianajaja, joka tutkii niitä raportteja.
F
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin eläinten vanhainkotia.
Meillä on sama unelma ❤️
Haluaisin olla astronautti tai konserttipianisti.
Ryhtyisin yrittäjäksi ja avaisin oman kahvilan/leipomon. Tekisin leipää hapanjuuresta, croisantteja, ja ranskalaistyylisiä leivoksia. Tosin tämä kaatuisi siihen, että minulla ei ole osaamista/koulutusta alalle ja se toimeentulon takaaminen yrittäjänä ei ole helppoa. Jatkan siis nyk ammatissa, mikä ei ole unelma eikä myöskään inhokki, mutta kyllä tällä on laskut maksettu.
Lääketieteen tutkija ja koronarokotteen keksijä
Kirjoittaisin tarinoita, piirtäisin ja maalaisin kuvia, tekisin luovia tekstiilitöitä. Unelmissa ne olisivat hyviä ja kävisivät kaupaksi ilman masentavaa kritiikkiä. Työskentelisin kotona.
Siirtelisin tavaroita ja saisin siitä 1000e/pvä
Ihan mitä tahansa, johon minut huolittaisiin tekemään sen verran tunteja ettei tarvitsisi joka kuukausi kerjätä kelalta rahaa. En jaksa edes haaveilla mistään enää
Hoivatyö voisi myös olla kivaa, jos työssä ei olisi kiire eikä se olisi muutenkaan aliresurssoitua. Siis leppoisaa ja inhimillistä hoivatyötä lasten tai vanhusten parissa..
Tai opettajan työ jonkin pienen mukavan oppilasryhmän opettajana.
Mikä vain omaa koulutusta vastaava, jossa saa oikeasti käyttää aivoja. Asiantuntija.
Elokuvien laatija ja ohjaaja.
Tekisin amatööri indie elokuvia taitavien ihmisten seurassa.
Siitä olen haaveillut.
Makeistehtaalla koemaistaja ja makeistensuunnittelija :9
Kuvittaisin satukirjoja ja lenkittäisin koiria vapaana.
Sekatyöläinen kotoa käsin, hankkisin elantoni kirjoittamalla, maalaamalla ja valokuvaajalle. Pitäisin kanoja ja mehiläisiä (tyyliin 10 kanaa ja pari kolme pesää) ja myisin munia ja hunajaa.
Kaikki työ missä voisi välttää ihmisiä tai sitten saisi valita ne oikeasti muita hyvin kohtelevat työkaveriksi. Työ voisi liittyä luontoon ja eläimiin. Monesti mietin, että tykkäisin pitää maatilaa, jossa viljeltäisiin jotain eli ei siis mitään karjaa ehkä kuitenkaan ( jos ei sitten kuitenkin muutamia hyvään oloon) tai sitten olisi puutarha. Vaihtoehtona jokin eläinten turvakoti ja pientä matkailu toimintaa. Musiikin ja taidealan työt kiinnostavat myös, mutta mieluusti niin, että itse tekisin töitä vaan siellä taustajoukoissa, kun oma taito ei riitä kovin korkealle. Ihmisiä tykkäisin myös auttaa ja sillä tavalla ehkä omatkin kokemukset olisi hyvä käsitellä pois ja ainakin ymmärtäisi muiden kokemuksia. Jotain maantieteeseen tai ympäristöön liittyvää tutkimusta kiinnostaisi tehdä. Jos saisin lisää rohkeutta ( ja silti ei tapahtuisi koskaan) voisin olla väliaikainen rekkakuski. Tässä aluksi. Voisi olla vaikeaa valita.