Stressivapaa työ, onko sellaista nykypäivänä?
Löytyykö nykyajan työmarkkinoilta sellaista työtä, missä ei olisi jatkuvaa painetta/stressiä? Mikä sellainen työpaikka voisi olla?
Kommentit (29)
Löytyy, seksialan työ on aika stressivapaata.
On, mutta ei meille tavallisille kuolevaisille. Esim. joku siivouskomeroon unohdettu virkamuumio.
En minä ainakaan koe stressiä työssäni. IT-hommissa olen.
Suomeksi "stressitön". Vapaa/ystävällinen-loppuiset sanat ovat käännöslainoja, joihin olemme ikävä kyllä tottuneet.
Esim. "ympäristöystävällinen". Oletko sinä ystävällinen luonnolle?
Joku puutarhurin homma vois toimia.
No mietitäänpäs. Joka työssä on aikarajat jonka puitteissa pitää työ suorittaa. Joten ei ole.
Joo harmi kun en voi työkseni vuoleskella vaikka tikkua vaikka vuoden. Siinä olisi rentoa ja stressitöntä.
Respahommat on aika stressivapaita. Toki riippuen kohteeesta, mutta ainakin missä itse olen ollut, niin on ollut hyvinkin leppoisaa.
Tänään kävin kirjastossa omatoimiajalla milloin ei siis ole palvelua ollenkaan ja siellä näkyi 3! työntekijää. Hyvin oli rauhallista ja lähinnä juttelivat keskenään. Palautin automaattiin 2kirjaa ja heti yksi vei ne paikalleen. Siitä sai kuvan, että kirjastossa saa ainakin aika rennosti vielä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin kirjastossa omatoimiajalla milloin ei siis ole palvelua ollenkaan ja siellä näkyi 3! työntekijää. Hyvin oli rauhallista ja lähinnä juttelivat keskenään. Palautin automaattiin 2kirjaa ja heti yksi vei ne paikalleen. Siitä sai kuvan, että kirjastossa saa ainakin aika rennosti vielä ottaa.
LOL. Kuulostaapa leppoisalta. Kolme työntekijää vie vuorollaan palautetut kirjat paikoilleen. Unelmatyö!
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan. Kirjastoalalla saat tehdä monen eri alan hommat yhden ammattinimikkeen alla huonolla palkalla ja usein surkeilla resursseilla. Asiakkaissa saattaa olla ties mitä nistejä ja mt-potilaita, koska ovathan kirjastot kaikkien olohuoneita.
Vierailija kirjoitti:
No mietitäänpäs. Joka työssä on aikarajat jonka puitteissa pitää työ suorittaa. Joten ei ole.
Ja koeaika 🐑🦵🏻
On, vieläpä hyväpalkkaisia ja mielenkiintoisia. Pitää osaa vain löytää, vaatii yleensä tosin korkeakoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan koe stressiä työssäni. IT-hommissa olen.
Jos osaa hommansa IT-alalla, niin leppoisaa, hyväpalkkaista ja mielenkiintoista työtä.
Jos se olisi siihen suuntaan mistä tykkää tai mitä haluaa muillekin kokeiltavaksi. Vaikka mansikkamaitotehdas.
Joku puistotyöntekijä. Hautausmaan kesäduuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan. Kirjastoalalla saat tehdä monen eri alan hommat yhden ammattinimikkeen alla huonolla palkalla ja usein surkeilla resursseilla. Asiakkaissa saattaa olla ties mitä nistejä ja mt-potilaita, koska ovathan kirjastot kaikkien olohuoneita.
Eiköhän ne mt-potilaat ja nistit ole siellä palkkatuella tai harjoittelussa.
IT-alalla myöskin, enkä ainakaan ole ottanut stressiä työstäni.
Seksiala stressitön? Enpä usko. Koskaan ei voi tietää, mikä mielipuoli asiakkaana.
Stressivapaa työ on yleensä melko tylsää työtä. Saman asian toistamista päivästä toiseen. Esim. Perunoiden lajittelua.