Lyhythiuksiset! Mitä muotoilutuotteita käytät?
Kävin tänään leikkauttamassa olkapäille ylettyneet hiukset aivan lyhyeksi poikatukaksi :) Jee! Vaikka itse sanonkin, lyhyet hiukset sopii mulle paljon paremmin kuin pidempi, esim. polkkamalli.
(Tämän tyyliseksi siis
http://www.sheknows.com/beauty-and-style/hairstyle-photo-gallery/short-hairstyles/smooth-pixie-cut-1 )
Nyt pitäisi hankkia jotain muotoilutuotteita. Kampaajani suositteli jotain, mutten hankkinut vielä mitään vaan pyysin häneltä pienen nokareen vahaa tms. näytteeksi ensin. Mitä tuotteita te muut oikeasti lyhyttukkaiset käytätte? Hinnalla ei ole väliä, mutta pitää saada kaupoista (kampaamot/marketit/Sokos/Stockmann jne.) pk-seudulta.
Kommentit (10)
Osiksen mattavahaa ja hiuslakkaa. Tai Matrixin mattavahaa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 22:01"]
Osiksen mattavahaa ja hiuslakkaa. Tai Matrixin mattavahaa.
[/quote]
Samoin. Näiden lisäksi joku lämpösuoja tilanteisiin, joissa tukan laitan suoristusraudalla.
Got2b hiuspuuteria ja tresemmé hiuslakkaa.
Kiitos vastauksista, käyn tutkimassa noita tuotteita.
Lämpösuoja ei ole tarpeen. En käytä suoristusrautaa eikä hiustenkuivaaja ehdi sen minimaalisen kuivausajan aikana vaurioittaa näin lyhyitä hiuksia :)
Lol kyllä ne lyhyet hiuksetkin vaurioituu ihan siinä missä pitkätkin.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 12:20"]
Lol kyllä ne lyhyet hiuksetkin vaurioituu ihan siinä missä pitkätkin.
[/quote]
Joo, varmaan vaurioituu jos päivittäin suoristaa ja föönaa. Mun hiukset ei ainakaan parin minuutin viileähköllä ilmavirralla kuivauksen takia kärsi ja jos kärsii niin niitä leikataan niin usein, että vaurioitunut osa katoaa nopeasti...
Ap, mä käytän tällä hetkellä Cutrinin suihketta (olikohan multispray) ja jotain Wellan clay-vahaa. Ihan jees, mutta kun nuo purkit loppuu niin kokeilen jotain muuta. Tuotteita kuluu tosi vähän kun tukka on hyvin leikattu. Tärkeämpänä pidän ehkä syväpuhdistavaa shampoota, jolla pesen pari kertaa viikossa että saa tuotejäämät pois hiuksista.
Lorealin Elnett satinia tukkaan (tuuheuttava lämpösuojasuihke), sitten kuivaus harjan kanssa pää alaspäin jotta saan tuuheutta. Sitten Taft hiuspuuteria ja Bed headin manipulator hiusvahaa. Näillä saan tuuhean tukan. Lakkaa en yleensä käytä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:16"]
Lorealin Elnett satinia tukkaan (tuuheuttava lämpösuojasuihke), sitten kuivaus harjan kanssa pää alaspäin jotta saan tuuheutta. Sitten Taft hiuspuuteria ja Bed headin manipulator hiusvahaa. Näillä saan tuuhean tukan. Lakkaa en yleensä käytä.
[/quote] Mita ihmetta on hiuspuuteri? Onko sama kuin kuivapesuun tarkoitettu? Vai sita mita kaljuhkot miehet kayttavat?
onnittelut! lyhyet hiukset on ihanat :) riippuu varmaan hiuslaadusta mitä tuotteita tarvitsee. jos föönäät hiuksia, kannattaa hankkia joku lämpösuoja (tai tää tietty varmaan oli sulla jo pitkienkin hiusten kanssa?), itse levitän muotovaahtoa kosteisiin hiuksiin ja kuivaan sitten. riippuen vähän hiuslaadusta ja halutusta lookista käytän joko vahaa tai hiuspuuteria. molempien kanssa saa olla tarkka ettei laita liikaa. näitä löytää lähinnä testaamalla, kun hiuslaadut ja tarpeet sekä hiusmalli on jokaisella niin erilainen. tällä hetkellä käytän itse bed headin kuituvahaa. hiuspuuterit ovat kampaajani mielestä monilla merkeillä aika samanlaisia, itse olen käyttänyt osista ja four reasonsia, sekä jauhemaisessa että suihkutettavassa muodossa. mutta valitettavasti tosiaan olen huomannut että vain kokeilemalla itse löytää ne parhaat tuotteet. mutta täytyy myöntää, että vaikka markettishampoolla pesen hiukseni, niin näissä muotoilutuotteissa ainakin itse huomaan eron markettitavaran ja kampaamotuotteiden välillä, näiden kampaamotuotteiden hyväksi siis.